نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

بوتیل گلیکولاستات
بوتیل گلیکول استات (همچنین به نام های 2-بوتوکسی اتیل استات، اتیلن گلیکول بوتیل اتر استات و 2-بوتوکسی اتانول استات نیز شناخته می شود) دارای فرمول شیمیایی C8H16O3 است و مایعی شفاف، بی رنگ تا زرد کم رنگ است. بوی استر ملایم و مطبوعی دارد و به قدری در آب حل می شود، اما با بسیاری از حلال های آلی رایج مانند الکل ها، کتون ها، آلدئیدها، اترها، گلیکول ها و گلیکول اترها قابل اختلاط است. این قدرت حلال، همراه با نوسانات کم آن است که باعث می شود بوتیل گلیکول استات در بسیاری از شاخه های صنعت به کار گرفته شود.

نام ماده: 2-butoxyethylacetate
نام تجاری: Butylglycolacetate
شماره EC: 203-933-3
شماره CAS: 112-07-2
کد HS: 29153900
KH کد محصول: 100016
فرمول: C8H16O3

کارت نتیجه تصویر Butylglycol

بوتیل گلایکول کاربردهای بسیاری دارد
مترادف: 1-استوکسی-2-بوتوکسی اتان / 2- بوتوکسی اتانول استات / 2- بوتوکسی اتیل استات / استر 2-بوتوکسی اتیل استیک اسید / 2- بوتوکسی اتیل استر اسید استیک / اسید استیک 2- بوتوکسی اتیل استر / BGA (= بوتوکسی اتیل استر) استات / بوتیل سلوسولو استات / بوتیل اتوکسول استات / بوتیل گلیکول استات / بوتیل گلیکول استات / EGBA (= اتیلن گلیکول بوتیل اتر استات) / EGBEA (= اتیلن گلیکول بوتیل اتر استات) / اکتاسولو EB استات / اتانول استات اتیل، 2-2 گلیکول بوتیل اتر استات / اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر استات / گلیکول مونوبوتیل اتر استات / مواد با نقطه اشتعال بالاتر از 60 درجه سانتیگراد و حداکثر 100 درجه سانتیگراد / مواد با نقطه اشتعال بالاتر از 60 درجه سانتیگراد و حداکثر 100 درجه C که به کلاس دیگری تعلق ندارند
مشخصات محصول مشخصات دانلود

بوتیل گلایکول ویژگی های منحصربفردی دارد.

بوتیل گلایکول را از مراکز معتبر بخرید.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%a8%d9%88%d8%aa%db%8c%d9%84-%da%af%d9%84%db%8c%da%a9%d9%88%d9%84/

https://www.khchemicals.com/product-categories/acetates/butyl-glycol-acetate/



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

بوتیل گلیکول
بوتیل گلیکول مایعی شفاف، بی رنگ و روغنی با بوی مشخص و ملایم اتر مانند است. این یکی از رایج ترین گلیکول اترها است و بوتیل اتر اتیلن گلیکول است. با آب و با حلال های آلی رایج قابل اختلاط است. بوتیل گلیکول کاربردهای زیادی دارد. از من می توان به عنوان حلال در صنعت رنگ و همچنین برای تولید محصولات پاک کننده، جوهر، لاک و لاک استفاده کرد.

مشاهده تصویر منبع

اطلاعات محصول
نام ماده: 2-butoxyethanol
شماره EC: 203-905-0
Cas No: 111-76-2
شماره ثبت نام: 01-2119475108-36
فرمول: C6H14O2

مترادف 2-BE / 2-butoxy-1-ethanol / 2-n-butoxyethanol / 2-normal-butoxyethanol / 3-oxa-1-heptanol / A13-0993 / beta-butoxyethanol / BGE / breaxit 8002 / butoxye / بوتوکسی اتانول، نرمال-/ بوتیل سلوسول / بوتیل سلو-سول / بوتیلسکوسلو / بوتیل اتیلن گلیکول، ارتو- / بوتیل گلیکول اتر / بوتیل گلیکول-سلولو / بوتیل جی سولو / بوتیل مونو اترگلیکول / بوتیلاکسیتول (=2-بوتاکسی اتانول / بوتیلوکسیتول (=2-بوتوکسی اتانول /Butyloxyethanol 2-butoxyethanol /Butyloxyethanol 1/Caswell 2-butoxyethanol 1. / EKTASOLVE EB / اتانول، 2 - بوتوکسی - / اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر / اتیلن گلیکول n - بوتیل اتر / اتیلن گلیکول نرمال - بوتیل اتر / اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر / اتیلن گلیکول مونو نرمال بوتیل گلیکول / FCB / FC اتر EB / گلیکول اتر EB استات / گلیکول بوتیل اتر / گلیکولمونوبوتیل اتر / جفرسول EB / مینکس BDH / مونوبوتیل اتر اتیلن گلیکول / مونوبوتیل گلیکول اتر / مونو اتیلن گلیکول مونو بوتیل اتر / nbutoxyethanol / نرمال اتیل اتیل بوتوکس yleneglycol / POLYSOLVEB / موادی با نقطه اشتعال بالای 60 درجه سانتیگراد و حداکثر 100 درجه سانتیگراد / موادی با نقطه اشتعال بالای 60 درجه سانتیگراد و حداکثر 100 درجه سانتیگراد که به کلاس دیگری تعلق ندارند.

اطلاعات خطرناک
شماره سازمان ملل: NA
نام مناسب حمل و نقل: NA
کلاس: NA
گروه بسته بندی: NA

مشخصات محصول برای بوتیل گلیکول: دانلود اطلاعات محصول شیمیایی
آیا علاقه مند به سفارش این محصول هستید؟ درخواست خود را از طریق فرم تماس با ما ارسال کنید.


درباره تامین کننده مواد شیمیایی DutCH2
DutCH2 بهترین کیفیت در مواد شیمیایی و پشتیبانی لجستیکی را با قیمت های رقابتی تضمین می کند. حمل و نقل و حمل و نقل طبیعت دوم ماست. و ما طرفداران بزرگ قیمت گذاری تیز هستیم. تیم DutCH2 جوان، پویا و مشتری محور است. ما امکانات طبل و ذخیره سازی تعیین شده خود را ارائه می دهیم. DutCH2 به دلیل حضور یک شرکت حمل و نقل خصوصی در این گروه بسیار انعطاف پذیر عمل می کند. ما مفتخریم که دارای گواهینامه ISO 9001:2015 هستیم.

ما که در هلند واقع شده است، با اکثر تولیدکنندگان بزرگ اروپایی قراردادهایی داریم. ما شبکه ای محکم از تولیدکنندگان قابل اعتماد در سراسر جهان ایجاد کرده ایم. در سرتاسر اروپا، ما مواد شیمیایی صنعتی را به صورت فله، کامیون‌های تانک، بریک فله، IBC و درام عرضه می‌کنیم. بخش صادرات ما تامین بین قاره ای مواد شیمیایی در درام، IBC، مخازن فلکسی و مخازن ISO را انجام می دهد. با توجه به هم افزایی بخش های ما DutCH2 همیشه محصول شما را در انبار دارد.

WE GOT CHEMISTRYHELLO@DUTCH2.COMDutCH2 مفتخر است که دارای گواهینامه ISO 9001:2015 است.
سلب مسئولیت
حریم خصوصی

 

© DUTCH2 2022
تامین کننده مواد شیمیایی
تامین کننده حلال

تامین کننده مواد شیمیایی هلندی 2
STATIONSWEG 34
1441 EJ PURMEREND
هلند

منبع

https://dutch2.com/chemical-products/glycol-ethers/butyl-glycol-2/

https://bismoot.com/blog/%d8%a8%d9%88%d8%aa%db%8c%d9%84-%da%af%d9%84%db%8c%da%a9%d9%88%d9%84/



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

اطلاعات مفید فتالیک انیدرید در شیمی پایه
نام محصول: انیدرید فتالیک

مترادف: 1،3-Isobenzofuranidone; 1،3-دیاکسوفتالان; فتالاندیون؛ 1،3 فتالاندیون; انیدرید 1،2- بنزندی کربوکسیلیک اسید. انیدرید اسید فتالیک؛ انیدرید 1،2-بنزندی کربوکسیلیک؛ 1،3-دی هیدرو-1،3-دیوکسوئیزوبنزوفوران.

تاریخچه مختصر: انیدرید فتالیک اولین بار توسط شیمیدان فرانسوی آگوست لوران در سال 1836 گزارش شد.

درباره محصول: انیدرید فتالیک، یک ترکیب آلی، انیدرید اسید فتالیک است. این یک جامد کریستالی سفید است. این یک ماده شیمیایی صنعتی مهم است و برای تولید نرم کننده های پلاستیک استفاده می شود. من همچنین از آن به عنوان یک واسطه در شیمی آلی استفاده کردم. مهمترین واکنش انیدرید فتالیک با الکل ها یا دیول ها است که باعث تولید استرها یا پلی استرها می شود.

کارت نتیجه تصویر What is phthalic anhydride and what is its use?

ویژگی های شناسایی محصول:
شماره CAS: 85-44-9
H.S. کد: 2917.35
فرمول شیمیایی: C6H4 (CO) 2O
خواص شیمیایی:
نقطه ذوب: -130-131 C
نقطه جوش: 284 درجه سانتیگراد
وزن مخصوص: 1.53
حلالیت در آب: 6 گرم در لیتر
چگالی بخار: 5.1

فرآیند تولید: انیدرید فتالیک از اکسیداسیون کاتالیزوری اورتو زایلن و نفتالین تولید می شود. کاتالیزور مورد استفاده برای اکسیداسیون زایلن پنتوکسید وانادیم (V2O5) است.

C6H4(CH3)2 + 3 O2 → C6H4(CO)2O + 3 H2O

C10H8 + 4.5 O2 → C6H4(CO)2O + 2 H2O + 2 CO2

انیدرید فتالیک همچنین می تواند از اسید فتالیک تولید شود.
موارد استفاده:

برای تولید رزین های مصنوعی استفاده می شود.
برای تولید پلاستیک از وینیل کلرید استفاده می شود.
به عنوان بازدارنده و کند کننده سوختگی لاستیکی استفاده می شود.
برای تولید رنگ و رنگدانه استفاده می شود.
مورد استفاده در صنعت نساجی و چرم.
برای تولید رنگ و لاک استفاده می شود.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%81%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%da%a9/

http://www.globalchemicalprice.com/usefulsingle/1028



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

چه خطری دارد؟ محصولات آرایشی مبتنی بر تالک

الیزابت اندرسون؛ جو زاگورسکی - 14 ژوئن 2022

 

این را در فیس بوک به اشتراک بگذارید به اشتراک بگذارید در توییتر به اشتراک بگذارید توییت ذخیره در Pinterest ذخیره این را در لینکدین به اشتراک بگذارید این صفحه را چاپ کنید چاپ ایمیل این صفحه ایمیل

اخیراً افرادی را دیده‌ایم که نگران محصولات آرایشی مبتنی بر تالک و پتانسیل داشتن آلاینده‌هایی مانند آزبست هستند. در این پست به خطرات مرتبط با لوازم آرایشی مبتنی بر تالک می پردازیم.

 

 

تالک چیست؟

تالک، همچنین به عنوان پودر تالک شناخته می شود، یک ماده معدنی خاک رس نامحلول است که در سراسر جهان یافت می شود. برای بسیاری از محصولات از جمله پودر بچه، لوازم آرایش، غذاها، عوامل ضد جوش، داروها و غیره استخراج و پردازش می شود.

 

آیا تالک حاوی آزبست است؟

ما تالک معدنی را با ماده معدنی آزبست می یابیم. بنابراین، اگر سایت‌های استخراج به‌اندازه کافی برای به‌روزرسانی‌های هفتگی مشترک نباشند: go.msu.edu/cris-connect آزمایش شده و در هنگام استخراج تالک ایجاد شده است، آلودگی آزبست ممکن است.

 

در سال 1976، انجمن لوازم آرایشی، بهداشتی و عطر، که اکنون به عنوان شورای محصولات مراقبت شخصی شناخته می شود، توصیه کرد که تمام محصولات مراقبت شخصی حاوی تالک آزمایش شوند تا اطمینان حاصل شود که فقط تالک بدون آزبست وجود دارد. آزمایش بسیار مهم است زیرا آزبست در هنگام استنشاق یک سرطان زا شناخته شده است.

 

در حالی که FDA ایالات متحده می تواند و می کند فراخوانی برای محصولات آلوده به آزبست صادر کند، زیرا آنها در سراسر ایالات متحده ممنوع هستند، این مسئولیت تولیدکنندگان است که از عاری بودن آنها از مواد سرطان زا اطمینان حاصل کنند.

 

آیا تالک باعث سرطان می شود؟

پودرهای تالک حاوی آزبست در صورت استنشاق در مقادیر قابل توجهی می توانند باعث سرطان یا سایر پیامدهای نامطلوب سلامتی شوند. بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده، تالک بدون آزبست در هنگام استنشاق سرطان‌زا نبود.

 

به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان تخمدان به دلیل استفاده از پودر تالک نامشخص است. تحقیقات فعلی نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد، با برخی از مطالعات می‌گویند که خطر بالا وجود دارد (1،2،3) در حالی که مطالعات دیگر، با در نظر گرفتن سوگیری‌های بالقوه، افزایش خطر را نشان نمی‌دهند.

 

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) اعلام کرد که تالک بدون آزبست در صورت استفاده در پرینه احتمالاً برای انسان سرطان زا است.

 

IARC تالک بدون آزبست را در موارد دیگر سرطان زا تشخیص نداد.

 

آیا باید از پودر تالک برای کودکانم استفاده کنم؟ روی خودم؟

آکادمی اطفال آمریکا استفاده از پودر گرد و غبار را برای نوزادان و کودکان کوچک، صرف نظر از مواد تشکیل دهنده، توصیه نمی کند. این به دلیل احتمال استنشاق پودر برای نوزادان و کودکان کوچک است که منجر به مشکلات تنفسی غیر مرتبط با یک ماده خاص می شود.

 

پودرهای مبتنی بر تالک در صورت استفاده بر اساس دستورالعمل سازنده، خطرات کمی برای سلامتی بزرگسالان ایجاد می کنند.

 

آیا باید از محصولات حاوی تالک اجتناب کنم؟

فراتر از احتیاط ذکر شده در بالا، محصولات حاوی تالک بدون آزبست هیچ خطر شناخته شده ای برای سلامتی ندارند و تا زمانی که بر اساس دستورالعمل های سازنده استفاده شوند بی خطر هستند.

 

آیا تالک در محصولات غذایی بی خطر است؟

تالک درجه غذایی که در محصولاتی مانند آدامس و برنج یافت می شود، از ترکیبات GRAS است که توسط FDA ایالات متحده به عنوان ایمن شناخته شده است و مصرف آن بی خطر است.

 

چه خطری دارد؟

ما می دانیم که تالک می تواند با آزبست آلوده شود اگر تولید کنندگان آن را به طور مناسب برای اطمینان از ایمنی آزمایش نکرده باشند. ما همچنین می دانیم که آزبست سرطان زا است و در صورت استنشاق در مقادیر زیاد در دوره های زمانی قابل توجه می تواند منجر به سرطان شود. به طور معمول، عوارض نامطلوب سلامتی مستلزم سطوح قابل توجهی از قرار گرفتن در معرض در زمینه های معدن، ساخت و ساز و تولید است.

 

ما می دانیم که قرار گرفتن در معرض می تواند به طور طبیعی در مکان هایی از جهان با سنگ های حاوی آزبست به دلیل فرسایش طبیعی رخ دهد. ما همچنین می دانیم که در مناطقی که به طور طبیعی دارای سنگ های حاوی آزبست هستند، آب می تواند به آزبست آلوده شود و خطر ابتلا به عوارض سلامتی را افزایش دهد.

 

در حالی که هیچ سطح ایمن شناخته شده ای از قرار گرفتن در معرض آزبست وجود ندارد، تردید وجود دارد که مقادیر کمی آزبست که می تواند در لوازم آرایشی آلوده مبتنی بر تالک مانند سایه چشم یا پودرهای صورت وجود داشته باشد، منجر به پیامدهای نامطلوب سلامتی شود.

مشاهده تصویر منبع

استنشاق یا قرار گرفتن در معرض تالک آلوده به آزبست در مقادیر کم، شدت یا قرار گرفتن در معرض یک محیط صنعتی یا حتی قرار گرفتن در معرض مکرر به دلیل فرسایش سنگ های حاوی آزبست نیست.

 

ما مطمئناً از استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی آلوده به تالک حاوی آزبست دفاع نمی کنیم. با این حال، احتمال قرار گرفتن در معرض تالک حاوی آزبست در مقادیر قابل توجهی بسیار کم است و این خطر را برای مصرف کنندگان لوازم آرایشی مبتنی بر تالک اساسا ناچیز می کند.

 

خبر خوب.

ما می دانیم که آزمایش به جلوگیری از ظاهر شدن تالک آلوده به آزبست در بازار کمک می کند و می دانیم که لوازم آرایشی حاوی تالک طبق توصیه های سازنده برای استفاده بی خطر هستند. ما می‌توانیم از لوازم آرایشی مبتنی بر تالک مورد علاقه‌مان لذت ببریم، بدون اینکه ترسی از واکنش‌های نامطلوب سلامتی ناشی از تالک آلوده داشته باشیم.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%aa%d8%a7%d9%84%da%a9/

https://www.canr.msu.edu/news/talc-based-cosmetic-products

چه خطری دارد؟ محصولات آرایشی مبتنی بر تالکالیزابت اندرسون؛ جو زاگورسکی - 14 ژوئن 2022
این را در فیس بوک به اشتراک بگذارید به اشتراک بگذارید در توییتر به اشتراک بگذارید توییت ذخیره در Pinterest ذخیره این را در لینکدین به اشتراک بگذارید این صفحه را چاپ کنید چاپ ایمیل این صفحه ایمیلاخیراً افرادی را دیده‌ایم که نگران محصولات آرایشی مبتنی بر تالک و پتانسیل داشتن آلاینده‌هایی مانند آزبست هستند. در این پست به خطرات مرتبط با لوازم آرایشی مبتنی بر تالک می پردازیم.

تالک چیست؟تالک، همچنین به عنوان پودر تالک شناخته می شود، یک ماده معدنی خاک رس نامحلول است که در سراسر جهان یافت می شود. برای بسیاری از محصولات از جمله پودر بچه، لوازم آرایش، غذاها، عوامل ضد جوش، داروها و غیره استخراج و پردازش می شود.
آیا تالک حاوی آزبست است؟ما تالک معدنی را با ماده معدنی آزبست می یابیم. بنابراین، اگر سایت‌های استخراج به‌اندازه کافی برای به‌روزرسانی‌های هفتگی مشترک نباشند: go.msu.edu/cris-connect آزمایش شده و در هنگام استخراج تالک ایجاد شده است، آلودگی آزبست ممکن است.
در سال 1976، انجمن لوازم آرایشی، بهداشتی و عطر، که اکنون به عنوان شورای محصولات مراقبت شخصی شناخته می شود، توصیه کرد که تمام محصولات مراقبت شخصی حاوی تالک آزمایش شوند تا اطمینان حاصل شود که فقط تالک بدون آزبست وجود دارد. آزمایش بسیار مهم است زیرا آزبست در هنگام استنشاق یک سرطان زا شناخته شده است.
در حالی که FDA ایالات متحده می تواند و می کند فراخوانی برای محصولات آلوده به آزبست صادر کند، زیرا آنها در سراسر ایالات متحده ممنوع هستند، این مسئولیت تولیدکنندگان است که از عاری بودن آنها از مواد سرطان زا اطمینان حاصل کنند.
آیا تالک باعث سرطان می شود؟پودرهای تالک حاوی آزبست در صورت استنشاق در مقادیر قابل توجهی می توانند باعث سرطان یا سایر پیامدهای نامطلوب سلامتی شوند. بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده، تالک بدون آزبست در هنگام استنشاق سرطان‌زا نبود.
به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان تخمدان به دلیل استفاده از پودر تالک نامشخص است. تحقیقات فعلی نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد، با برخی از مطالعات می‌گویند که خطر بالا وجود دارد (1،2،3) در حالی که مطالعات دیگر، با در نظر گرفتن سوگیری‌های بالقوه، افزایش خطر را نشان نمی‌دهند.
آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) اعلام کرد که تالک بدون آزبست در صورت استفاده در پرینه احتمالاً برای انسان سرطان زا است.
IARC تالک بدون آزبست را در موارد دیگر سرطان زا تشخیص نداد.
آیا باید از پودر تالک برای کودکانم استفاده کنم؟ روی خودم؟آکادمی اطفال آمریکا استفاده از پودر گرد و غبار را برای نوزادان و کودکان کوچک، صرف نظر از مواد تشکیل دهنده، توصیه نمی کند. این به دلیل احتمال استنشاق پودر برای نوزادان و کودکان کوچک است که منجر به مشکلات تنفسی غیر مرتبط با یک ماده خاص می شود.
پودرهای مبتنی بر تالک در صورت استفاده بر اساس دستورالعمل سازنده، خطرات کمی برای سلامتی بزرگسالان ایجاد می کنند.
آیا باید از محصولات حاوی تالک اجتناب کنم؟فراتر از احتیاط ذکر شده در بالا، محصولات حاوی تالک بدون آزبست هیچ خطر شناخته شده ای برای سلامتی ندارند و تا زمانی که بر اساس دستورالعمل های سازنده استفاده شوند بی خطر هستند.
آیا تالک در محصولات غذایی بی خطر است؟تالک درجه غذایی که در محصولاتی مانند آدامس و برنج یافت می شود، از ترکیبات GRAS است که توسط FDA ایالات متحده به عنوان ایمن شناخته شده است و مصرف آن بی خطر است.
چه خطری دارد؟ما می دانیم که تالک می تواند با آزبست آلوده شود اگر تولید کنندگان آن را به طور مناسب برای اطمینان از ایمنی آزمایش نکرده باشند. ما همچنین می دانیم که آزبست سرطان زا است و در صورت استنشاق در مقادیر زیاد در دوره های زمانی قابل توجه می تواند منجر به سرطان شود. به طور معمول، عوارض نامطلوب سلامتی مستلزم سطوح قابل توجهی از قرار گرفتن در معرض در زمینه های معدن، ساخت و ساز و تولید است.
ما می دانیم که قرار گرفتن در معرض می تواند به طور طبیعی در مکان هایی از جهان با سنگ های حاوی آزبست به دلیل فرسایش طبیعی رخ دهد. ما همچنین می دانیم که در مناطقی که به طور طبیعی دارای سنگ های حاوی آزبست هستند، آب می تواند به آزبست آلوده شود و خطر ابتلا به عوارض سلامتی را افزایش دهد.
در حالی که هیچ سطح ایمن شناخته شده ای از قرار گرفتن در معرض آزبست وجود ندارد، تردید وجود دارد که مقادیر کمی آزبست که می تواند در لوازم آرایشی آلوده مبتنی بر تالک مانند سایه چشم یا پودرهای صورت وجود داشته باشد، منجر به پیامدهای نامطلوب سلامتی شود.
استنشاق یا قرار گرفتن در معرض تالک آلوده به آزبست در مقادیر کم، شدت یا قرار گرفتن در معرض یک محیط صنعتی یا حتی قرار گرفتن در معرض مکرر به دلیل فرسایش سنگ های حاوی آزبست نیست.
ما مطمئناً از استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی آلوده به تالک حاوی آزبست دفاع نمی کنیم. با این حال، احتمال قرار گرفتن در معرض تالک حاوی آزبست در مقادیر قابل توجهی بسیار کم است و این خطر را برای مصرف کنندگان لوازم آرایشی مبتنی بر تالک اساسا ناچیز می کند.
خبر خوب.ما می دانیم که آزمایش به جلوگیری از ظاهر شدن تالک آلوده به آزبست در بازار کمک می کند و می دانیم که لوازم آرایشی حاوی تالک طبق توصیه های سازنده برای استفاده بی خطر هستند. ما می‌توانیم از لوازم آرایشی مبتنی بر تالک مورد علاقه‌مان لذت ببریم، بدون اینکه ترسی از واکنش‌های نامطلوب سلامتی ناشی از تالک آلوده داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

چه خطری دارد؟ محصولات آرایشی مبتنی بر تالک

الیزابت اندرسون؛ جو زاگورسکی - 14 ژوئن 2022

 

این را در فیس بوک به اشتراک بگذارید به اشتراک بگذارید در توییتر به اشتراک بگذارید توییت ذخیره در Pinterest ذخیره این را در لینکدین به اشتراک بگذارید این صفحه را چاپ کنید چاپ ایمیل این صفحه ایمیل

اخیراً افرادی را دیده‌ایم که نگران محصولات آرایشی مبتنی بر تالک و پتانسیل داشتن آلاینده‌هایی مانند آزبست هستند. در این پست به خطرات مرتبط با لوازم آرایشی مبتنی بر تالک می پردازیم.

 

 

تالک چیست؟

تالک، همچنین به عنوان پودر تالک شناخته می شود، یک ماده معدنی خاک رس نامحلول است که در سراسر جهان یافت می شود. برای بسیاری از محصولات از جمله پودر بچه، لوازم آرایش، غذاها، عوامل ضد جوش، داروها و غیره استخراج و پردازش می شود.

 

آیا تالک حاوی آزبست است؟

ما تالک معدنی را با ماده معدنی آزبست می یابیم. بنابراین، اگر سایت‌های استخراج به‌اندازه کافی برای به‌روزرسانی‌های هفتگی مشترک نباشند: go.msu.edu/cris-connect آزمایش شده و در هنگام استخراج تالک ایجاد شده است، آلودگی آزبست ممکن است.

 

در سال 1976، انجمن لوازم آرایشی، بهداشتی و عطر، که اکنون به عنوان شورای محصولات مراقبت شخصی شناخته می شود، توصیه کرد که تمام محصولات مراقبت شخصی حاوی تالک آزمایش شوند تا اطمینان حاصل شود که فقط تالک بدون آزبست وجود دارد. آزمایش بسیار مهم است زیرا آزبست در هنگام استنشاق یک سرطان زا شناخته شده است.

 

در حالی که FDA ایالات متحده می تواند و می کند فراخوانی برای محصولات آلوده به آزبست صادر کند، زیرا آنها در سراسر ایالات متحده ممنوع هستند، این مسئولیت تولیدکنندگان است که از عاری بودن آنها از مواد سرطان زا اطمینان حاصل کنند.

 

آیا تالک باعث سرطان می شود؟

پودرهای تالک حاوی آزبست در صورت استنشاق در مقادیر قابل توجهی می توانند باعث سرطان یا سایر پیامدهای نامطلوب سلامتی شوند. بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده، تالک بدون آزبست در هنگام استنشاق سرطان‌زا نبود.

 

به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان تخمدان به دلیل استفاده از پودر تالک نامشخص است. تحقیقات فعلی نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد، با برخی از مطالعات می‌گویند که خطر بالا وجود دارد (1،2،3) در حالی که مطالعات دیگر، با در نظر گرفتن سوگیری‌های بالقوه، افزایش خطر را نشان نمی‌دهند.

 

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) اعلام کرد که تالک بدون آزبست در صورت استفاده در پرینه احتمالاً برای انسان سرطان زا است.

 

IARC تالک بدون آزبست را در موارد دیگر سرطان زا تشخیص نداد.

 

آیا باید از پودر تالک برای کودکانم استفاده کنم؟ روی خودم؟

آکادمی اطفال آمریکا استفاده از پودر گرد و غبار را برای نوزادان و کودکان کوچک، صرف نظر از مواد تشکیل دهنده، توصیه نمی کند. این به دلیل احتمال استنشاق پودر برای نوزادان و کودکان کوچک است که منجر به مشکلات تنفسی غیر مرتبط با یک ماده خاص می شود.

 

پودرهای مبتنی بر تالک در صورت استفاده بر اساس دستورالعمل سازنده، خطرات کمی برای سلامتی بزرگسالان ایجاد می کنند.

 

آیا باید از محصولات حاوی تالک اجتناب کنم؟

فراتر از احتیاط ذکر شده در بالا، محصولات حاوی تالک بدون آزبست هیچ خطر شناخته شده ای برای سلامتی ندارند و تا زمانی که بر اساس دستورالعمل های سازنده استفاده شوند بی خطر هستند.

 

آیا تالک در محصولات غذایی بی خطر است؟

تالک درجه غذایی که در محصولاتی مانند آدامس و برنج یافت می شود، از ترکیبات GRAS است که توسط FDA ایالات متحده به عنوان ایمن شناخته شده است و مصرف آن بی خطر است.

 

چه خطری دارد؟

ما می دانیم که تالک می تواند با آزبست آلوده شود اگر تولید کنندگان آن را به طور مناسب برای اطمینان از ایمنی آزمایش نکرده باشند. ما همچنین می دانیم که آزبست سرطان زا است و در صورت استنشاق در مقادیر زیاد در دوره های زمانی قابل توجه می تواند منجر به سرطان شود. به طور معمول، عوارض نامطلوب سلامتی مستلزم سطوح قابل توجهی از قرار گرفتن در معرض در زمینه های معدن، ساخت و ساز و تولید است.

 

ما می دانیم که قرار گرفتن در معرض می تواند به طور طبیعی در مکان هایی از جهان با سنگ های حاوی آزبست به دلیل فرسایش طبیعی رخ دهد. ما همچنین می دانیم که در مناطقی که به طور طبیعی دارای سنگ های حاوی آزبست هستند، آب می تواند به آزبست آلوده شود و خطر ابتلا به عوارض سلامتی را افزایش دهد.

 

در حالی که هیچ سطح ایمن شناخته شده ای از قرار گرفتن در معرض آزبست وجود ندارد، تردید وجود دارد که مقادیر کمی آزبست که می تواند در لوازم آرایشی آلوده مبتنی بر تالک مانند سایه چشم یا پودرهای صورت وجود داشته باشد، منجر به پیامدهای نامطلوب سلامتی شود.

مشاهده تصویر منبع

استنشاق یا قرار گرفتن در معرض تالک آلوده به آزبست در مقادیر کم، شدت یا قرار گرفتن در معرض یک محیط صنعتی یا حتی قرار گرفتن در معرض مکرر به دلیل فرسایش سنگ های حاوی آزبست نیست.

 

ما مطمئناً از استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی آلوده به تالک حاوی آزبست دفاع نمی کنیم. با این حال، احتمال قرار گرفتن در معرض تالک حاوی آزبست در مقادیر قابل توجهی بسیار کم است و این خطر را برای مصرف کنندگان لوازم آرایشی مبتنی بر تالک اساسا ناچیز می کند.

 

خبر خوب.

ما می دانیم که آزمایش به جلوگیری از ظاهر شدن تالک آلوده به آزبست در بازار کمک می کند و می دانیم که لوازم آرایشی حاوی تالک طبق توصیه های سازنده برای استفاده بی خطر هستند. ما می‌توانیم از لوازم آرایشی مبتنی بر تالک مورد علاقه‌مان لذت ببریم، بدون اینکه ترسی از واکنش‌های نامطلوب سلامتی ناشی از تالک آلوده داشته باشیم.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%aa%d8%a7%d9%84%da%a9/

https://www.canr.msu.edu/news/talc-based-cosmetic-products

چه خطری دارد؟ محصولات آرایشی مبتنی بر تالکالیزابت اندرسون؛ جو زاگورسکی - 14 ژوئن 2022
این را در فیس بوک به اشتراک بگذارید به اشتراک بگذارید در توییتر به اشتراک بگذارید توییت ذخیره در Pinterest ذخیره این را در لینکدین به اشتراک بگذارید این صفحه را چاپ کنید چاپ ایمیل این صفحه ایمیلاخیراً افرادی را دیده‌ایم که نگران محصولات آرایشی مبتنی بر تالک و پتانسیل داشتن آلاینده‌هایی مانند آزبست هستند. در این پست به خطرات مرتبط با لوازم آرایشی مبتنی بر تالک می پردازیم.

تالک چیست؟تالک، همچنین به عنوان پودر تالک شناخته می شود، یک ماده معدنی خاک رس نامحلول است که در سراسر جهان یافت می شود. برای بسیاری از محصولات از جمله پودر بچه، لوازم آرایش، غذاها، عوامل ضد جوش، داروها و غیره استخراج و پردازش می شود.
آیا تالک حاوی آزبست است؟ما تالک معدنی را با ماده معدنی آزبست می یابیم. بنابراین، اگر سایت‌های استخراج به‌اندازه کافی برای به‌روزرسانی‌های هفتگی مشترک نباشند: go.msu.edu/cris-connect آزمایش شده و در هنگام استخراج تالک ایجاد شده است، آلودگی آزبست ممکن است.
در سال 1976، انجمن لوازم آرایشی، بهداشتی و عطر، که اکنون به عنوان شورای محصولات مراقبت شخصی شناخته می شود، توصیه کرد که تمام محصولات مراقبت شخصی حاوی تالک آزمایش شوند تا اطمینان حاصل شود که فقط تالک بدون آزبست وجود دارد. آزمایش بسیار مهم است زیرا آزبست در هنگام استنشاق یک سرطان زا شناخته شده است.
در حالی که FDA ایالات متحده می تواند و می کند فراخوانی برای محصولات آلوده به آزبست صادر کند، زیرا آنها در سراسر ایالات متحده ممنوع هستند، این مسئولیت تولیدکنندگان است که از عاری بودن آنها از مواد سرطان زا اطمینان حاصل کنند.
آیا تالک باعث سرطان می شود؟پودرهای تالک حاوی آزبست در صورت استنشاق در مقادیر قابل توجهی می توانند باعث سرطان یا سایر پیامدهای نامطلوب سلامتی شوند. بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده، تالک بدون آزبست در هنگام استنشاق سرطان‌زا نبود.
به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان تخمدان به دلیل استفاده از پودر تالک نامشخص است. تحقیقات فعلی نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد، با برخی از مطالعات می‌گویند که خطر بالا وجود دارد (1،2،3) در حالی که مطالعات دیگر، با در نظر گرفتن سوگیری‌های بالقوه، افزایش خطر را نشان نمی‌دهند.
آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) اعلام کرد که تالک بدون آزبست در صورت استفاده در پرینه احتمالاً برای انسان سرطان زا است.
IARC تالک بدون آزبست را در موارد دیگر سرطان زا تشخیص نداد.
آیا باید از پودر تالک برای کودکانم استفاده کنم؟ روی خودم؟آکادمی اطفال آمریکا استفاده از پودر گرد و غبار را برای نوزادان و کودکان کوچک، صرف نظر از مواد تشکیل دهنده، توصیه نمی کند. این به دلیل احتمال استنشاق پودر برای نوزادان و کودکان کوچک است که منجر به مشکلات تنفسی غیر مرتبط با یک ماده خاص می شود.
پودرهای مبتنی بر تالک در صورت استفاده بر اساس دستورالعمل سازنده، خطرات کمی برای سلامتی بزرگسالان ایجاد می کنند.
آیا باید از محصولات حاوی تالک اجتناب کنم؟فراتر از احتیاط ذکر شده در بالا، محصولات حاوی تالک بدون آزبست هیچ خطر شناخته شده ای برای سلامتی ندارند و تا زمانی که بر اساس دستورالعمل های سازنده استفاده شوند بی خطر هستند.
آیا تالک در محصولات غذایی بی خطر است؟تالک درجه غذایی که در محصولاتی مانند آدامس و برنج یافت می شود، از ترکیبات GRAS است که توسط FDA ایالات متحده به عنوان ایمن شناخته شده است و مصرف آن بی خطر است.
چه خطری دارد؟ما می دانیم که تالک می تواند با آزبست آلوده شود اگر تولید کنندگان آن را به طور مناسب برای اطمینان از ایمنی آزمایش نکرده باشند. ما همچنین می دانیم که آزبست سرطان زا است و در صورت استنشاق در مقادیر زیاد در دوره های زمانی قابل توجه می تواند منجر به سرطان شود. به طور معمول، عوارض نامطلوب سلامتی مستلزم سطوح قابل توجهی از قرار گرفتن در معرض در زمینه های معدن، ساخت و ساز و تولید است.
ما می دانیم که قرار گرفتن در معرض می تواند به طور طبیعی در مکان هایی از جهان با سنگ های حاوی آزبست به دلیل فرسایش طبیعی رخ دهد. ما همچنین می دانیم که در مناطقی که به طور طبیعی دارای سنگ های حاوی آزبست هستند، آب می تواند به آزبست آلوده شود و خطر ابتلا به عوارض سلامتی را افزایش دهد.
در حالی که هیچ سطح ایمن شناخته شده ای از قرار گرفتن در معرض آزبست وجود ندارد، تردید وجود دارد که مقادیر کمی آزبست که می تواند در لوازم آرایشی آلوده مبتنی بر تالک مانند سایه چشم یا پودرهای صورت وجود داشته باشد، منجر به پیامدهای نامطلوب سلامتی شود.
استنشاق یا قرار گرفتن در معرض تالک آلوده به آزبست در مقادیر کم، شدت یا قرار گرفتن در معرض یک محیط صنعتی یا حتی قرار گرفتن در معرض مکرر به دلیل فرسایش سنگ های حاوی آزبست نیست.
ما مطمئناً از استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی آلوده به تالک حاوی آزبست دفاع نمی کنیم. با این حال، احتمال قرار گرفتن در معرض تالک حاوی آزبست در مقادیر قابل توجهی بسیار کم است و این خطر را برای مصرف کنندگان لوازم آرایشی مبتنی بر تالک اساسا ناچیز می کند.
خبر خوب.ما می دانیم که آزمایش به جلوگیری از ظاهر شدن تالک آلوده به آزبست در بازار کمک می کند و می دانیم که لوازم آرایشی حاوی تالک طبق توصیه های سازنده برای استفاده بی خطر هستند. ما می‌توانیم از لوازم آرایشی مبتنی بر تالک مورد علاقه‌مان لذت ببریم، بدون اینکه ترسی از واکنش‌های نامطلوب سلامتی ناشی از تالک آلوده داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

5 واقعیت مهم در مورد ایمنی تالک


مشاهده تصویر منبع

پودر بچه حاوی تالک که از طلق آرایشی ساخته شده است، بیش از یک قرن است که جزء اصلی مراسم مراقبت از نوزاد و مراقبت از پوست بزرگسالان و روتین های آرایشی در سراسر جهان بوده است.

رایج ترین کاربردهای آرایشی تالک پودرهای صورت، بدن و بچه است، اما به عنوان یک ماده در لوازم آرایشی رنگی، صابون، خمیر دندان، ضد تعریق، آدامس و قرص های دارویی نیز استفاده می شود.

پس از دهه‌ها مطالعه انجام شده توسط متخصصان پزشکی در سراسر جهان، از طریق علم، تحقیقات و شواهد بالینی ثابت شده است که تعداد کمی از مواد دارای عملکرد، ملایمت و مشخصات ایمنی مشابه تالک آرایشی هستند.

تالک، همچنین به عنوان پودر تالک شناخته می شود، یک ماده معدنی طبیعی است که بسیار پایدار، از نظر شیمیایی بی اثر و بی بو است. درجه تالک مورد استفاده در لوازم آرایشی دارای خلوص بالایی است - قابل مقایسه با آنچه برای کاربردهای دارویی استفاده می شود - و قبل از آسیاب شدن به ذرات نسبتاً بزرگ و غیر قابل تنفس، فقط از رسوبات انتخابی در مکان های تایید شده استخراج می شود.

امروزه تالک به عنوان ایمن برای استفاده در محصولات آرایشی و مراقبت شخصی در سراسر جهان پذیرفته شده است.

منبع

https://www.jnj.com/our-products/5-important-facts-about-the-safety-of-talc

https://bismoot.com/blog/%d8%aa%d8%a7%d9%84%da%a9/



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

کاربردهای رایج کلرید کلسیم
کاربردهای رایج کلسیم کلرید
موارد استفاده از کلرید کلسیم
کاربردهای رایج کلرید کلسیم
ادمیناراکس

 

موارد استفاده از کلرید کلسیم

هنگامی که یک شیمیدان به نمک فکر نمی کند، NaCl (کلرید سدیم) فوراً به ذهن می رسد، اما برای یک شیمیدان، بسیاری از ترکیبات دیگر نیز مناسب هستند و CaCl2 یکی از آنهاست. نام ترکیب CaCl2 کلرید کلسیم است. مانند نمک خوراکی، این یک کریستال سفید در دمای اتاق است، اما دارای خواصی است که به وضوح آن را متمایز می کند. کلرید کلسیم را می توان با تصفیه خاکستر سودا، آب نمک طبیعی یا سنگ آهک به دست آورد. به آسانی در آب حل می شود و اگر به مدت کافی در یک محیط مرطوب بماند در واقع به مایع تبدیل می شود. کاربردهای رایج شامل یخ زدایی جاده ها، تسریع زمان تنظیم بتن، کنترل رطوبت و بهبود طعم آبجو است.


CaCl2 در جاده ها و بزرگراه ها استفاده می شود

مانند کلرید سدیم، کلرید کلسیم نقطه ذوب یخ را کاهش می دهد، بنابراین یکی از رایج ترین کاربردهای آن برای یخ زدایی جاده ها است. این ماده در دماهای بسیار پایین تری کار می کند - منهای 20 درجه فارنهایت در مقابل 20 درجه فارنهایت برای سنگ نمک - زیرا در واقع در یک واکنش گرمازا هنگام حل شدن، گرما را آزاد می کند. قیمت هر پوند آن بیشتر از سنگ نمک است، اما برای انجام همان مقدار یخ زدایی به مقدار کمتری از آن نیاز دارید. محصولات یخ زدایی اغلب حاوی کلرید سدیم و کلرید کلسیم هستند.


کلرید کلسیم رطوبت سنجی است، به این معنی که رطوبت را از محیط خود جذب می کند. این کیفیت آن را به یک ماده شیمیایی خوب برای سرکوب گرد و غبار در جاده های شنی و سایر راه های فرعی تبدیل می کند.


کلرید کلسیم برای کنترل رطوبت

CaCl2 چیزی بیش از رطوبت سنجی است. رقیق است، به این معنی که می تواند رطوبت کافی را جذب کند تا در دمای اتاق به آب نمک مایع تبدیل شود. این رایج‌ترین ماده جذب‌کننده رطوبت است که در فروشگاه‌های بزرگ برای کنترل رطوبت در کشوها و کمدها موجود است. شما اغلب آن را با جوش شیرین ترکیب می کنید که یک خوشبو کننده است.


رطوبت زدایی با کلرید کلسیم بدون خطر نیست. CaCl2 خورنده است و باعث زنگ زدگی می شود، بنابراین نباید در اطراف فلزات استفاده شود. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند باعث مشکلات تنفسی و آسیب ریه شود. سیلیکاژل یک ماده خشک کننده ایمن تر است و اغلب به جای کلرید کلسیم استفاده می شود.


کلرید کلسیم در صنایع غذایی کاربرد دارد

کلرید کلسیم برای مصرف بی خطر است و یک افزودنی رایج غذایی است. به پنیر، توفو و میوه ها و سبزیجات کنسرو شده قوام می بخشد و راهی برای تقویت طعم شور ترشی بدون افزودن سدیم اضافی فراهم می کند. آبجوها آن را به آبی که برای تهیه آبجو استفاده می کنند اضافه می کنند تا PH را پایین بیاورند و خاصیت قلیایی را اضافه کنند که طعم آن را بهبود می بخشد.


کلرید کلسیم یک عنصر رایج در نوشیدنی های ورزشی است. هنگامی که در آب حل می شود به یون های کلسیم مثبت و کلر منفی تقسیم می شود و چون فرمول کلرید کلسیم شامل دو یون کلرید است، الکترولیت قوی تری نسبت به کلرید سدیم ایجاد می کند که فقط یک یون دارد. توانایی CaCl2 برای تفکیک کامل به یون‌های تشکیل‌دهنده آن، طعم شوری به این ترکیب می‌دهد و اگر این‌قدر رطوبت‌بینی نباشد، می‌تواند جایگزینی برای نمک خوراکی باشد. با این حال، تمایل آن به جذب آب در صورت مصرف زیاد باعث مشکلات روده و درد شکم می شود.


استفاده از کلرید کلسیم در ساختمان سازی

از آنجایی که کلرید کلسیم آب را به خوبی جذب می کند و در حین انجام این کار گرما تولید می کند، کارگران سیمان آن را به بتن اضافه می کنند تا سرعت پخت در دماهای پایین را تسریع کنند. افزودن غلظت 2 درصد، همان سرعت عمل آوری را در 50 درجه فارنهایت ایجاد می کند که بتن ساده در دمای 70 درجه فارنهایت دارد. کیت های آزمایش رطوبت صفحات بتنی معمولاً حاوی کلرید کلسیم در یک ظرف هستند. از آنجایی که CaCl2 بخار آب خارج از گاز را از دال جذب می کند، آزمایش شامل وزن کردن ظرف، گذاشتن آن بر روی دال برای مدت زمان مشخص، وزن کردن مجدد آن و ثبت افزایش وزن است.

 کارت نتیجه تصویر What is calcium chloride and what is its use?

کلرید کلسیم برای استخر
موارد استفاده از کلرید کلسیم

محیط بر آب استخر تأثیر می گذارد - از چرخش برگ ها به پایین، شناگران و ذرات گرد و غبار موجود در هوا. همه اینها کیفیت آب را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین نیاز به تمیز کردن و فیلتر کردن مداوم دارد. علاوه بر این، آب باید تعادل مناسبی از اسیدیته، قلیاییت و سختی کلسیم داشته باشد. کلرید کلسیم سختی کلسیم را حفظ می کند.


کاربرد کلرید کلسیم در آب های سخت و نرم

آب سخت آبی است که بیش از حد اشباع از کلسیم و منیزیم است. این کلسیم اضافی روی سطوح استخر می نشیند و لکه های زبری ایجاد می کند. شبیه یک فلس متبلور و سفید رنگ است و مانند یک نقطه ناهموار به نظر می رسد. آب نرم کربنات کلسیم کمی دارد - اشباع نشده است. در اینجا آب در تلاش برای به دست آوردن کلسیم خورنده می شود. سطوح استخر را سوراخ می کند و لوله ها و وسایل را خورده می کند.


اصلاح تعادل استخر با کلرید کلسیم

شما می توانید شرایط آب سخت و نرم را اصلاح کنید. اگر آب استخر اشباع نشده است، کلرید کلسیم را اضافه کنید تا سطح آن به تعادل برسد. اگر آب استخر سفت است، باید مقدار کلرید کلسیم آب را کاهش دهید تا متعادل شود.


نحوه استفاده از کلرید کلسیم در استخر

روش صحیح اجرای اضافه کردن کلرید کلسیم باید هر بار کمی اضافه شود. صبر کنید تا حل شود، (حدود چهار ساعت) و سپس آب را آزمایش کنید. فقط در صورت نیاز بیشتر اضافه کنید. بنابراین، آب را بیش از حد اشباع نمی کنید. سه راه برای کاهش کلرید کلسیم وجود دارد. می‌توانید آب استخر را با آب تازه رقیق کنید یا مواد جداکننده‌ای که کلسیم را در حالت تعلیق نگه می‌دارند به آن اضافه کنید. در موارد شدید، ممکن است مجبور شوید استخر را به طور کامل تخلیه کنید. محدوده سختی توصیه شده 200-400 ppm است. هر هفته برای سطح سختی تست کنید.

منبع

https://bismoot.com/blog/%da%a9%d9%84%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%84%d8%b1%db%8c%d8%af/

https://araxchemi.com/en/uses-of-calcium-chloride/



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

متاسیلیکات سدیم (Na2SiO3) یک ماده همه کاره در زمینه هایی مانند مواد شوینده، ضد حریق و چسب ها است. این ماده شیمیایی معدنی در گریدهای مختلف بسته به نیاز سازنده موجود است.

به عنوان مثال، متاسیلیکات سدیم 9 MOL به عنوان جزئی از مخلوط های مرطوب و خشک در کاربردهای شاتکریت رایج است. شاتکریت شامل شلیک مخلوط خشک سیمان از طریق یک شلنگ است، در حالی که شیلنگ دیگری آب را برای ایجاد مخلوط مرطوب اضافه می کند. این تکنیک برای ساخت و ساز بر روی سازه هایی مانند ساختمان ها، تونل ها و استخرها استفاده می شود. یکی از مزایای کلیدی شاتکریت، استحکام سازه حاصل است که ده درصد مقاومت بیشتری نسبت به سازه های بتنی استاندارد نشان می دهد.

مشاهده تصویر منبع

در دمای 176 درجه سانتیگراد، متاسیلیکات سدیم 9 MOL شروع به آزاد کردن مقدار قابل توجهی آب می کند که برای نصب صحیح لازم است. همچنین دارای محتوای گرد و غبار کم است که منجر به یک محل کار کنترل شده تر می شود. سایر گریدهای متاسیلیکات سدیم (به عنوان مثال بی آب، پنتا هیدرات) ثابت شده است که مقاومت مواد را حتی در شرایط دمای پایین بهبود می بخشد. همچنین می‌توان از آن برای تعمیر و تقویت پوشش‌های کوره برای استفاده در دمای بالا استفاده کرد. این روش حتی قادر به کار بر روی سطوح نامنظم و نواحی بالای سر به دلیل سرعت بالای شلیک مواد است. در شاتکریت مخلوط مرطوب، دی اکسید سیلیکون ترکیب (SiO2) به سرعت واکنش می‌دهد و در نتیجه زمان گیرش و سخت شدن کوتاه‌تری دارد.

علاوه بر شاتکریت، متاسیلیکات سدیم نیز در درزگیرها استفاده می شود. خواص آنها دوام و استحکام را برای سازه هایی مانند دیوارها، پل ها و دال ها فراهم می کند. اگر چه متاسیلیکات سدیم به راحتی در مخلوط حل می شود، پس از سفت شدن به محافظت در برابر محلول های آبی کمک می کند. در دوغاب، متاسیلیکات سدیم تحرک آب را کاهش می دهد.

در حالی که شاتکریت یک کاربرد محبوب برای متاسیلیکات سدیم است، کاربردهای صنعتی و ساختمانی بسیاری دارد. در سیمان های چاه نفت برای جلوگیری از جدا شدن مواد جامد از ماتریس سیمانی با آب زیاد استفاده می شود. در برخی موارد، متا سیلیکات سدیم می تواند به عنوان یک گسترش دهنده عمل کند و نسبت آب به سیمان را افزایش دهد و در نتیجه هزینه های مواد را کاهش دهد. همچنین برای تنظیمات مقاوم در برابر آتش مانند نسوزها ایده آل است.

 

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%b3%d8%af%db%8c%d9%85-%d9%85%d8%aa%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%84%db%8c%da%a9%d8%a7%d8%aa/

https://basstechintl.com/blog/chemical/sodium-metasilicate-applications/



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

ایزوتیازولینون
از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد
پرش به ناوبری پرش به جستجو
ایزوتیازولینون
فرمول اسکلتی ایزوتیازولینون
مدل پر کردن فضا از مولکول ایزوتیازولینون

مشاهده تصویر منبع

نام ها
نام ترجیحی IUPAC
1،2-تیازول-3(2H)-one
نامهای دیگر
ایزوتیازولین-3-ان؛ 3(2H)-ایزوتیازولون، ایزوتیازولین
شناسه ها
شماره CAS
چک 1003-07-2
مدل سه بعدی (JSmol)
تصویر تعاملی
تصویر تعاملی
ChemSpider
87509 ☒
ECHA InfoCard 100.225.492 این را در ویکی داده ویرایش کنید
شماره EC
696-206-9
MeSH C001490
PubChem CID
96917
UNII
E57JT172V7 ☒
داشبورد CompTox (EPA)
DTXSID9074935 این را در ویکی داده ویرایش کنید
InChI
لبخند می زند
خواص
فرمول شیمیایی C3H3NOS
جرم مولی 101.127
ظاهر جامد سفید
نقطه ذوب 74-75 درجه سانتی گراد (165-167 درجه فارنهایت؛ 347-348 K)
خطرات
برچسب گذاری GHS:
پیکتوگرام GHS07: علامت تعجب
هشدار کلمه سیگنال
اظهارات خطر H302، H312، H315، H319، H332، H335
به جز مواردی که غیر از این ذکر شده است، داده ها برای مواد در حالت استاندارد آنها (در دمای 25 درجه سانتیگراد [77 درجه فارنهایت]، 100 کیلو پاسکال) ارائه می شود.
☒ تایید کنید (چک ☒ چیست؟)
ارجاعات صندوق اطلاعات
ایزوتیازولینون (گاهی اوقات ایزوتیازولون) یک ترکیب آلی با فرمول (CH)2SN(H)CO است. یک جامد سفید رنگ، از نظر ساختاری با ایزوتیازول مرتبط است. ایزوتیازولون به خودی خود مورد توجه محدودی است، اما چندین مورد از مشتقات آن به عنوان مواد نگهدارنده و ضد میکروبی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.


سنتز
در مقایسه با بسیاری از هتروسیکل های ساده دیگر، کشف ایزوتیازولینون نسبتاً جدید است، با گزارش هایی که برای اولین بار در دهه 1960 ظاهر شد.

ایزوتیازولینون ها را می توان در مقیاس صنعتی با بسته شدن حلقه 3- مرکاپتوپروپانامیدها تهیه کرد. اینها به نوبه خود از اسید اکریلیک از طریق اسید 3 مرکاپتوپروپیونیک تولید می شوند:

سنتز ایزوتیازولینون (قسمت 1).png
بسته شدن حلقه تیول آمید معمولاً با کلرزنی [2] یا اکسیداسیون 3-سولفانیل پروپانامید به دی سولفید مربوطه انجام می شود.

سنتز ایزوتیازولینون (قسمت 2).png
بسیاری از مسیرهای دیگر توسعه یافته اند، از جمله افزودن تیوسیانات به پروپارژیل آمیدها.

مکانیسم عمل
فعالیت ضد میکروبی ایزوتیازولینون‌ها به توانایی آن‌ها در مهار آنزیم‌های حفظ حیات، به ویژه آنزیم‌هایی که تیول‌ها در محل‌های فعال خود دارند، نسبت داده می‌شود. مشخص شده است که ایزوتیازولینون ها دی سولفیدهای مخلوط را پس از درمان با چنین گونه هایی تشکیل می دهند.

RSH+isothiazolon.svg

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%a7%db%8c%d8%b2%d9%88%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86/

https://en.wikipedia.org/wiki/Isothiazolinone



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

سنتز
اترها را می توان از راه های متعددی تهیه کرد. به طور کلی، آلکیل اترها راحت تر از آریل اترها تشکیل می شوند، و گونه های بعدی اغلب به کاتالیزورهای فلزی نیاز دارند.

سنتز دی اتیل اتر توسط واکنش بین اتانول و اسید سولفوریک از قرن سیزدهم شناخته شده است.

کم آبی الکل ها
کم آبی الکل ها باعث ایجاد اترها می شود:

2 R–OH → R–O–R + H2O در دمای بالا
Symm2.svg
این واکنش جایگزینی مستقیم هسته دوست به دمای بالا (حدود 125 درجه سانتیگراد) نیاز دارد. واکنش توسط اسیدها، معمولاً اسید سولفوریک، کاتالیز می شود. این روش برای تولید اترهای متقارن موثر است، اما اترهای نامتقارن نیست، زیرا هر دو OH را می توان پروتونه کرد، که مخلوطی از محصولات را به دست می دهد. دی اتیل اتر از اتانول به این روش تولید می شود. اترهای چرخه ای به راحتی توسط این رویکرد تولید می شوند. واکنش های حذف با کم آبی الکل رقابت می کند:

R–CH2–CH2(OH) → R–CH=CH2 + H2O
مسیر کم آبی اغلب به شرایطی نیاز دارد که با مولکول های ظریف ناسازگار باشد. چندین روش ملایم تر برای تولید اترها وجود دارد.

مشاهده تصویر منبع

سنتز اتر ویلیامسون
جابجایی هسته دوست آلکیل هالیدها توسط آلکوکسیدها

R–ONa + R′–X → R–O–R′ + NaX
این واکنش سنتز اتر ویلیامسون نامیده می شود. این شامل درمان یک الکل اصلی با یک پایه قوی برای تشکیل آلکوکسید است و به دنبال آن یک ترکیب آلیفاتیک مناسب حاوی یک گروه خروجی مناسب (R-X) اضافه می شود. گروه های خروجی مناسب (X) شامل یدید، برمید یا سولفونات است. این روش معمولاً برای آریل هالیدها (به عنوان مثال بروموبنزن، تراکم اولمان را در زیر ببینید) به خوبی کار نمی کند. به همین ترتیب، این روش تنها بهترین بازده را برای هالیدهای اولیه می دهد. هالیدهای ثانویه و سوم مستعد حذف E2 در مواجهه با آنیون آلکوکسید بازی مورد استفاده در واکنش به دلیل مانع فضایی از گروه های آلکیل بزرگ هستند.

در یک واکنش مرتبط، آلکیل هالیدها تحت جابجایی هسته دوست توسط فن اکسیدها قرار می گیرند. R-X را نمی توان برای واکنش با الکل استفاده کرد. با این حال می توان از فنل ها برای جایگزینی الکل استفاده کرد و در عین حال آلکیل هالید را حفظ کرد. از آنجایی که فنل ها اسیدی هستند، به راحتی با یک باز قوی مانند هیدروکسید سدیم واکنش داده و یون های فن اکسید را تشکیل می دهند. سپس یون فن اکسید جایگزین گروه -X در آلکیل هالید می شود و در واکنشی با مکانیسم SN2، یک اتر با یک گروه آریل متصل به آن تشکیل می دهد.

C6H5OH + OH− → C6H5–O− + H2O
C6H5–O− + R–X → C6H5OR
چگالش اولمان
چگالش اولمان مشابه روش ویلیامسون است با این تفاوت که بستر یک آریل هالید است. چنین واکنش هایی معمولاً به یک کاتالیزور مانند مس نیاز دارند.

افزودن الکتروفیلیک الکل ها به آلکن ها
الکل ها به آلکن های فعال الکتروفیلی اضافه می کنند.

R2C=CR2 + R–OH → R2CH–C(–O–R)–R2
کاتالیز اسیدی برای این واکنش مورد نیاز است. اغلب، تری فلوئورواستات جیوه (Hg(OCOCF3)2) به عنوان یک کاتالیزور برای واکنش تولید اتر با regiochemistry Markovnikov استفاده می شود. با استفاده از واکنش های مشابه، از تتراهیدروپیرانیل اترها به عنوان گروه های محافظ برای الکل ها استفاده می شود.

تهیه اپوکسیدها
مقاله اصلی: اپوکسید
اپوکسیدها معمولاً با اکسیداسیون آلکن ها تهیه می شوند. مهمترین اپوکسید از نظر مقیاس صنعتی، اکسید اتیلن است که از اکسیداسیون اتیلن با اکسیژن تولید می شود. سایر اپوکسیدها از یکی از دو مسیر تولید می شوند:

با اکسیداسیون آلکن ها با یک اسید پراکسی مانند m-CPBA.
با جایگزینی هسته دوست درون مولکولی پایه یک هالوهیدرین.
کاربردها و خواص اتر را اینجا ببینید.

منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Ether



:: برچسب‌ها: کاربرد اتر، خواص اتر، ایمنی اتر، سنتز اتر، تولید اتر ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

نامگذاری
در سیستم نامگذاری IUPAC، اترها با استفاده از فرمول کلی "آلکوکسی آلکان" نامگذاری می شوند، به عنوان مثال CH3-CH2-O-CH3 متوکسی اتان است. اگر اتر بخشی از یک مولکول پیچیده تر باشد، به عنوان یک جایگزین آلکوکسی توصیف می شود، بنابراین -OCH3 یک گروه "متوکسی-" در نظر گرفته می شود. رادیکال آلکیل ساده‌تر در جلو نوشته شده است، بنابراین CH3-O-CH2CH3 به عنوان متوکسی (CH3O) اتان (CH2CH3) داده می‌شود.

نام بی اهمیت
قوانین IUPAC اغلب برای اترهای ساده رعایت نمی شود. نام‌های بی‌اهمیت برای اترهای ساده (یعنی آنهایی که هیچ یا چند گروه عملکردی دیگر ندارند) ترکیبی از دو جانشین به دنبال «اتر» هستند. به عنوان مثال، اتیل متیل اتر (CH3OC2H5)، دی فنیل اتر (C6H5OC6H5). همانطور که برای سایر ترکیبات آلی، اترهای بسیار رایج قبل از رسمیت یافتن قوانین نامگذاری، نام هایی به دست آوردند. دی اتیل اتر به سادگی اتر نامیده می شود، اما زمانی روغن شیرین ویتریول نامیده می شد. متیل فنیل اتر آنیزول است، زیرا در اصل در انیسون یافت می شود. اترهای معطر شامل فوران ها هستند. استال ها (α-الکوکسی اترها R-CH(-OR)-O-R) دسته دیگری از اترها با خواص مشخصه هستند.

پلی اترها
پلی اترها عموماً پلیمرهایی هستند که دارای پیوندهای اتری در زنجیره اصلی خود هستند. اصطلاح پلی ال عموماً به پلی ال های پلی اتر با یک یا چند گروه انتهایی عملکردی مانند گروه هیدروکسیل اشاره دارد. اصطلاح «اکسید» یا اصطلاحات دیگر برای پلیمر با جرم مولی بالا استفاده می‌شود که گروه‌های انتهایی دیگر بر خواص پلیمر تأثیر نمی‌گذارند.

اترهای تاج پلی اترهای حلقوی هستند. برخی از سموم تولید شده توسط داینوفلاژلات ها مانند بروتوکسین و سیگواتوکسین بسیار بزرگ هستند و به عنوان پلی اترهای حلقوی یا نردبانی شناخته می شوند.

پلی اترهای آلیفاتیک
نام پلیمرهای با جرم مولی کم تا متوسط ​​نام پلیمرهای با جرم مولی بالا آماده سازی واحد تکرار نمونه هایی از نام های تجاری
پلی اکسی متیلن پارافورمالدئید (POM) یا پلی استال یا پلی فرمالدئید پلیمریزاسیون مرحله‌ای رشد فرمالدئید -CH2O- Delrin از DuPont
پلی اتیلن گلیکول (PEG) پلی اتیلن اکسید (PEO) یا پلی اکسی اتیلن (POE) پلیمریزاسیون حلقه باز کننده اتیلن اکسید -CH2CH2O- کربوواکس از شرکت Dow
پلی پروپیلن گلیکول (PPG) پلی پروپیلن اکسید (PPOX) یا پلی اکسی پروپیلن (POP) پلیمریزاسیون حلقه باز آنیونی پروپیلن اکسید -CH2CH(CH3)O- Arcol از Covestro
پلی تتراماتیلن گلیکول (PTMG) یا پلی تتراماتیلن اتر گلیکول (PTMEG) پلی تتراهیدروفوران (PTHF) پلیمریزاسیون حلقه بازکننده اسید کاتالیز شده از تتراهیدروفوران -CH
2CH
2CH
2CH
2O– Terathane از Invista و PolyTHF از BASF
پلیمرهای فنیل اتر دسته ای از پلی اترهای معطر هستند که دارای چرخه های آروماتیک در زنجیره اصلی خود هستند: پلی فنیل اتر (PPE) و پلی (p-phenylene oxide) (PPO).

مشاهده تصویر منبع

ترکیبات مرتبط
بسیاری از کلاس های ترکیبات با پیوندهای C-O-C اترها در نظر گرفته نمی شوند: استرها (R-C(=O)-O-R')، همی استال ها (R-CH(-OH)-O-R')، اسید کربوکسیلیک انیدریدها (RC(=O)–O–C(=O)R').

مشخصات فیزیکی
اترها دارای نقطه جوش مشابه آلکان های مشابه هستند. اترهای ساده عموماً بی رنگ هستند.

داده های انتخاب شده در مورد برخی از آلکیل اترها
ساختار اتر m.p. (°C) b.p. (°C) حلالیت در 1 لیتر گشتاور دوقطبی H2O (D)
دی متیل اتر CH3-O-CH3 -138.5 -23.0 70 گرم 1.30
دی اتیل اتر CH3CH2–O–CH2CH3 -116.3 34.4 69 گرم 1.14
تتراهیدروفوران O(CH2)4 -108.4 66.0 قابل امتزاج 1.74
دی اکسان O(C2H4)2O 11.8 101.3 قابل امتزاج 0.45
منبع

https://en.wikipedia.org/wiki/Ether

https://bismoot.com/blog/%d8%a7%d8%aa%d8%b1%d9%87%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%aa%d8%b1%d9%87%d8%a7/



:: برچسب‌ها: مشخصات فیزیکی اترها، خرید اتر، کاربرد اتر، خواص اتر ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

گلیسین یک اسید آمینه است که معمولاً به عنوان جزئی از تغذیه کامل تزریقی استفاده می شود و همچنین به عنوان آبیاری در حین جراحی استفاده می شود.

نام های تجاری
آمینوسین II 7 درصد، بدون سولفیت، آمینوسین-PF 7 درصد، کلینیمیکس 2.75/5، کلینیمیکس ای 2.75/5، کلینیزول 15، فریامین 6.9، فریامین III 10، هپاتامین 8، اولیمل، پریولیمل، پریولیمل، پریولیمل، پری‌آمین، پروسولامین، 3، Prosol، Travasol 10، Trophamine 10٪
نام عمومی
گلیسین
شماره دسترسی بانک دارو
DB00145
زمینه
یک اسید آمینه غیر ضروری این ماده عمدتاً در ژلاتین و فیبروئین ابریشم یافت می شود و به عنوان یک ماده مغذی مورد استفاده درمانی قرار می گیرد. همچنین یک انتقال دهنده عصبی بازدارنده سریع است.

تایپ کنید
مولکول کوچک
گروه ها
تایید شده، Nutraceutical، مورد تایید دامپزشکی
ساختار
شست
وزن
میانگین: 75.0666
تک ایزوتوپی: 75.032028409
فرمول شیمیایی
C2H5NO2
مترادف ها
اسید آمینه استیک
Aminoessigsäure
اسید آمینه اتانوئیک
گلیسینا
گلیسین
گلیسین
گلیکوکول
گلیکوکول
گلایزین
لیمزوکر
شناسه های خارجی
شماره FEMA 3287
فارماکولوژی
نشانه
گلیسین مکمل ممکن است فعالیت ضد اسپاسم داشته باشد. یافته های بسیار اولیه نشان می دهد که ممکن است فعالیت ضد روان پریشی و همچنین فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته باشد.

مشاهده تصویر منبع

فارماکولوژی
کاهش نرخ شکست توسعه دارو
ساخت، آموزش، و اعتبارسنجی مدل‌های یادگیری ماشینی
با مجموعه داده های مبتنی بر شواهد و ساختار یافته.
شرایط مرتبط
صدمه مغزی و عروقی
انسداد پیوند عروق کرونر
ترومبوز سیاهرگی عمقی
انفارکتوس میوکارد
حمله ایسکمی گذرا
انسداد عروق
درمان های مرتبط
اتساع مثانه
درمان آبیاری مثانه
آبیاری درمانی
بهبود
مکمل آمینو اسید
موارد منع مصرف و هشدارهای جعبه سیاه
موارد منع مصرف
از عوارض دارویی تهدید کننده زندگی خودداری کنید
پشتیبانی تصمیم گیری بالینی را با اطلاعات مربوط به موارد منع مصرف و هشدارهای جعبه سیاه، محدودیت های جمعیت، خطرات مضر و موارد دیگر بهبود بخشید.
فارماکودینامیک
به آزادسازی اکسیژن به انرژی نیاز به فرآیند سلول سازی کمک می کند. نقش مهمی در تولید هورمون‌هایی که مسئول یک سیستم ایمنی قوی هستند.

مکانیسم عمل
در CNS، محل های اتصال گلیسین حساس به استریکنین و همچنین محل های اتصال گلیسین حساس به استریکنین وجود دارد. محل اتصال گلیسین حساس به استریکنین روی کمپلکس گیرنده NMDA قرار دارد. مجتمع گیرنده گلیسین حساس به استریکنین از یک کانال کلریدی تشکیل شده است و عضوی از ابرخانواده کانال یونی دردار با لیگاند است. فعالیت ضد اسپاسمی احتمالی گلیسین مکمل می‌تواند با اتصال گلیسین به محل‌های اتصال حساس به استریکنین در نخاع انجام شود. این منجر به افزایش هدایت کلرید و در نتیجه افزایش انتقال عصبی مهاری می شود. توانایی گلیسین در تقویت انتقال عصبی با واسطه گیرنده NMDA، امکان استفاده از آن را در مدیریت علائم منفی مقاوم به نورولپتیک در اسکیزوفرنی افزایش داد.
مطالعات حیوانی نشان می دهد که گلیسین مکمل در برابر مرگ و میر ناشی از اندوتوکسین، آسیب هیپوکسی-پرفیوژن مجدد پس از پیوند کبد، و آسیب کبدی با واسطه D-گالاکتوزامین محافظت می کند. تصور می‌شود که نوتروفیل‌ها از طریق تهاجم به بافت و آزاد کردن گونه‌های فعال اکسیژن مانند سوپراکسید در این فرآیندهای پاتولوژیک شرکت می‌کنند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که نوتروفیل‌ها حاوی یک کانال کلرید گلیسین هستند که می‌تواند افزایش کلسیم داخل سلولی را کاهش داده و تولید اکسیدان نوتروفیل را کاهش دهد. این تحقیق در مرحله اولیه است، اما نشان می‌دهد که گلیسین مکمل ممکن است در فرآیندهایی که نفوذ نوتروفیل به سمیت کمک می‌کند، مانند ARDS مفید باشد.

ارگانیسم اقدامات هدف
U2-amino-3-ketobutyrate کوآنزیم لیگاز A، سوبسترای میتوکندری انسان
U5-aminolevulinate سنتاز، غیر اختصاصی، سوبسترای میتوکندری انسان
U5-aminolevulinate سنتاز، اریتروئید خاص، بستر میتوکندری انسان
UGlycine--tRNA لیگاز سوبسترا انسان
گیرنده یوگلوتامات یونوتروپیک، آنتاگونیست NMDA 2A انسان

بستر انسان
لیگاند بتا زیرواحد گیرنده UGlycine Humans
یوزرین هیدروکسی متیل ترانسفراز، محصول سیتوزولی انسان
لیگاند آلفا-3 زیرواحد گیرنده یوگلیسین انسان
لیگاند آلفا-2 زیرواحد گیرنده یوگلیسین انسان
سوبسترای UGlycine N-methyltransferase Humans
UGlycine Amidinotransferase، سوبسترای میتوکندری انسان
جذب
از طریق یک مکانیسم انتقال فعال از روده کوچک جذب می شود.

حجم توزیع
در دسترس نیست

اتصال به پروتئین
در دسترس نیست

متابولیسم
کبدی

برای مشاهده شرکای واکنش، نشانگر را روی محصولات زیر نگه دارید

گلیسین
متیلامین
دی هیدرولیپوآمید
اسید لیپوئیک
مسیر حذف
در دسترس نیست

نیمه عمر
در دسترس نیست

ترخیص کالا از گمرک
در دسترس نیست

اثرات نامطلوب
عوارض جانبی
بهبود پشتیبانی تصمیم و نتایج تحقیقات
با داده های ساختار یافته اثرات جانبی، از جمله: هشدارهای جعبه سیاه، واکنش های جانبی، هشدارها و اقدامات احتیاطی، و میزان بروز.
سمیت
ORL-RAT LD50 7930 mg/kg، SCU-RAT LD50 5200 mg/kg، IVN-RAT LD50 2600 mg/kg، ORL-MUS LD50 4920 mg/kg. دوزهای 1 گرم در روز به خوبی تحمل می شوند. علائم گوارشی خفیف به ندرت ذکر می شود. در یک مطالعه دوزهای 90 گرمی در روز نیز به خوبی قابل تحمل بود.

مسیرها
رده راه
متابولیسم گلیسین و سرین متابولیک
متابولیک بازیافت آمونیاک
متابولیسم آرژنین و پرولین متابولیک
متابولیسم پورفیرین متابولیک
متابولیسم پورین متابولیک
متابولیسم گلوتامات متابولیک
بیماری کمبود سیستاتیونین بتا سنتاز
بیماری کمبود گوانیدینواستات متیل ترانسفراز (کمبود GAMT).
بیماری کمبود پورین نوکلئوزید فسفوریلاز
نقص مادرزادی سنتز اسید صفراوی بیماری نوع دوم
هیپرانسولینیسم-بیماری سندرم هیپرآمونمی
بیماری هیپرپرولینمی نوع دوم
بیماری هیپرپرولینمی نوع I
بیماری سندرم Lesch-Nyhan (LNS).
نقرس یا بیماری سندرم کلی سیگ میلر
مسیر عمل مرکاپتوپورین اثر دارویی
متابولیک سنتز کارنیتین
بیماری کمبود گاما گلوتامیل ترانس پپتیداز
ال-آرژنین: بیماری کمبود گلیسین آمیدینوترانسفراز
بیماری کمبود آدنین فسفریبوزیل ترانسفراز (APRT).
27-بیماری کمبود هیدروکسیلاز
بیماری مسیر انکومتابولیت سارکوزین
متابولیسم متیونین متابولیسم
بیوسنتز متابولیک اسید صفراوی
2-بیماری هیدروکسی گلوتریک اسیدوری (شکل D و L).
بیماری کمبود آدنوزین دآمیناز
بیماری AICA-Ribosiduria
بیماری کمبود گاما گلوتامیل ترانسفراز
بیماری کمبود کوفاکتور مولیبدن
بیماری کمبود پرولیداز (PD).
اثرات فارماکوژنومیک / ADRs
در دسترس نیست
فعل و انفعالات
تداخلات دارویی
این اطلاعات نباید بدون کمک یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تفسیر شود. اگر فکر می کنید در حال تجربه یک تعامل هستید، فوراً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید. عدم وجود تعامل لزوماً به معنای عدم وجود تعامل نیست.
تایید شده
VET تایید شده
تغذیه ای
قاچاق
خارج شد
تحقیقی
تجربی
همه داروها
تداخل دارویی
استیل دیژیتوکسین خطر یا شدت عوارض جانبی را می توان با ترکیب گلایسین با استیل دیژیتوکسین افزایش داد.
دسلانوزید خطر یا شدت عوارض جانبی را می توان با ترکیب گلایسین با دسلانوزید افزایش داد.
دیجی توکسین خطر یا شدت عوارض جانبی را می توان با ترکیب گلایسین با دیجی توکسین افزایش داد.
دیگوکسین خطر یا شدت عوارض جانبی را می توان با ترکیب گلایسین با دیگوکسین افزایش داد.
فعل و انفعالات
خطرات احتمالی دارویی را شناسایی کنید
به راحتی تا 40 دارو را با بررسی کننده تداخل دارویی ما مقایسه کنید.
رتبه بندی شدت، توضیحات و مشاوره مدیریت را دریافت کنید.
فعل و انفعالات غذایی
هیچ تعاملی یافت نشد.

خواص گلایسین را اینجا بخوانید.

منبع

https://go.drugbank.com/drugs/DB00145





:: برچسب‌ها: گلایسین در پزشکی , خرید گلایسین , خواص گلایسین , ایمنی گلایسین , تولید گلایسین ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

کک برای تولید کاربید کلسیم استفاده می شود.
کاربید کلسیم ترکیبی است که از ترکیب حرارتی تبدیل شده کک و آهک تولید می شود. کاربردهای صنعتی متعددی دارد که بیشترین کاربرد آن تولید گاز استیلن است. استیلن به طور گسترده ای به عنوان یک جایگزین کم هزینه برای سوخت های سنتی گرمایش مبتنی بر نفت در تعدادی از فرآیندهای صنعتی استفاده می شود. کاربید کلسیم خام در صنعت تولید فولاد به عنوان ماده گوگردزدایی و اکسید زدایی کاربرد بیشتری پیدا می کند. کاربردهای کمتر رایج کاربید کلسیم شامل سوخت برای لامپ های کاربید، تولید پلی وینیل کلرید (PVC) و رسیدن میوه است.

شرکت بیسموت فروشنده کلسیم کاربید می باشد.
کاربید کلسیم پیش ساز استیلن است که اغلب به عنوان سوخت برای برش و جوش فلز استفاده می شود.
کاربید کلسیم پیش ساز استیلن است که اغلب به عنوان سوخت برای برش و جوش فلز استفاده می شود.
ویژگی های تولید استیلن کاربید کلسیم سال ها به عنوان منبع سوخت برای روشنایی، کوره ها و برش یا جوشکاری مورد استفاده قرار گرفته است. کاربید کلسیم که محصول تبدیل دمای بالا مخلوط کک و آهک است، هنگام قرار گرفتن در معرض آب، مقادیر زیادی گاز استیلن تولید می کند. قبل از توسعه روشنایی الکتریکی قابل دوام، توده‌های خام ترکیب به طور گسترده در ترکیب با آب برای تولید استیلن سوخته در لامپ‌های کاربید برای تامین روشنایی برای عملیات معدنکاری زیرزمینی، خودروها و روشنایی خیابان‌ها استفاده می‌شد. این لامپ‌های بدوی و در عین حال به طرز شگفت‌انگیزی مؤثر ممکن است هنوز در معادن چندین کشور در حال توسعه یافت شوند. اگرچه چندین کاربرد صنعتی دیگر برای این ترکیب در طول سال‌ها پدیدار شده است، رایج‌ترین کاربرد معاصر کاربید کلسیم هنوز هم تولید گاز استیلن است.

مشاهده تصویر منبع


استیلن یک منبع سوخت موثر و نسبتا ارزان برای تعدادی از فرآیندهای صنعتی به ویژه در کشورهای در حال توسعه است که در آن به عنوان منبع سوخت فوری و تولید گاز برای ذخیره سازی فله استفاده می شود. سهولت ساخت، هزینه کم و تبدیل ساده آن به گاز، آن را به جایگزینی جذاب برای منابع گرمایش سوخت فسیلی اصلی تبدیل کرده است. استیلن همچنین به طور گسترده در سراسر جهان در برش و جوشکاری اکسی استیلن استفاده می شود. این گاز همچنین در صنایع شیمیایی برای فرآوری ترکیبات متعددی استفاده می شود که قابل توجه ترین آنها PVC خام است.


صنایع آهن و فولاد از کاربید کلسیم خام و استیلن در چندین فرآیند تولید استفاده می کنند. یکی از این کاربردها گوگردزدایی از چدن، چدن و ​​فولاد است. همچنین در چندین کاربرد مرتبط به عنوان یک اکسید زدا قوی استفاده می شود. گاز استیلن اغلب در این بخش صنعت به عنوان سوخت گرمایشی برای کاربردهای فرآیندی خاص مورد استفاده قرار می گیرد.


یکی از کاربردهای کمتر شناخته شده گاز استیلن در بخش صنعت تا حدودی غیرمعمول یافت می شود. کشاورزان میوه های تجاری معمولاً محصولات خود را قبل از رسیدن کامل می چینند زیرا میوه سبز حمل و نقل آسان تر است. قبل از فروش، میوه سبز در معرض گاز اتیلن یا استیلن قرار می گیرد که به عنوان یک محرک هورمونی عمل می کند و فرآیند رسیدن را تسریع می کند. در چندین کشور آسیایی، میوه به سادگی زیر کاسه ها همراه با چند توده کاربید کلسیم خام قرار می گیرد که در آن رطوبت موجود در هوا باعث آزاد شدن گاز استیلن می شود.

منبع

https://www.wise-geek.com/what-are-the-industrial-uses-of-calcium-carbide.htm



:: برچسب‌ها: کلسیم کاربید در صنایع، تولید کلسیم کاربید ، خرید کلسیم کاربید ، خواص کلسیم کاربید ، ایمنی کلسیم کاربید ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

کاربید کلسیم
توسط Lindley S. Butler و Kimberley Hewitt، 2006

مشاهده تصویر منبع

کاربید کلسیم، یک ترکیب شیمیایی که در تولید تجاری گاز استیلن استفاده می‌شود، به‌طور تصادفی در طی آزمایش‌هایی در پردازش آلومینیوم در اسپری (اکنون ادن) در شهرستان راکینگهام کشف شد. یک کارآفرین محلی، جیمز ترنر مورهد، با توماس ال. ویلسون، شیمیدان کانادایی، شراکتی را برای توسعه یک روش اقتصادی برای تولید آلومینیوم ایجاد کرد. شرکت آلومینیوم ویلسون با استفاده از منابع آب موجود در اسپری، اولین کوره قوس الکتریکی را در ایالات متحده برای تهیه دمای بالای لازم برای کاهش آلومینیوم ساخت. ترکیب اکسید آلومینیوم و کربن در کوره موفقیت آمیز نبود، اما شرکت به صورت تجاری آلیاژهای مس و آلومینیوم را تولید کرد.

در جریان آزمایش، مخلوطی از آهک و قطران زغال سنگ با کلسیم به منظور تولید کلسیم فلزی به عنوان عامل احیا کننده در فرآیند آلومینیوم معرفی شد. به دنبال روش معمول خاموش کردن نتایج در آب برای خنک کردن سریع، مقدار زیادی گاز در 2 مه 1892 مشاهده شد. پسر مورهد، جان موتلی مورهد III، فارغ التحصیل شیمی از دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، گاز جدید را شناسایی کرد. ماده ای به عنوان کاربید کلسیم آنها با نداشتن تجهیزات تجزیه و تحلیل گاز، نمونه ای را به چپل هیل فرستادند، جایی که پروفسور F. P. Venable و دستیارش، ویلیام رند کنان، گاز را به عنوان استیلن شناسایی کردند. علیرغم اینکه در ابتدا کاربرد عملی برای ترکیب یا گاز جدید نداشت، مورهد بزرگ به تولید و آزمایش ادامه داد و معتقد بود که گاز دارای امکانات تجاری برای استفاده از انرژی و به ویژه روشنایی است. کسب‌وکارهای رهن‌شده‌اش در وحشت سال 1893 از بین رفت و چیزی بیش از نمونه‌هایی از کاربید کلسیم برای او باقی ماند.

در سال 1894 مورهد و ویلسون سرمایه گذاران نیویورکی را متقاعد کردند که شرکت گاز الکتریک را برای تولید کاربید کلسیم و استیلن تشکیل دهند. آزمایشات اضافی در اسپری با آلیاژها منجر به توسعه فروکروم و فروسیلیسیم شد که در سخت شدن فولاد استفاده می شد. این آلیاژهای فولادی در توسعه صفحات زرهی و پرتابه های سوراخ کننده زره مهم بودند، که در ساخت سلاح های دریایی اواخر قرن نوزدهم بسیار مهم بودند. توسعه بعدی نیرو توسط Morehead در رودخانه جیمز در ویرجینیا و رودخانه Kanawba در ویرجینیای غربی، و همچنین ثبت اختراع در فرآیندهای شیمیایی و آلیاژهای فلزی، منجر به تشکیل شرکت Union Carbide در شیکاگو در سال 1898 شد. یونیون کاربید با این هدف تاسیس شد. تولید گاز استیلن برای استفاده در روشنایی خانگی و لامپ های خیابانی، ارائه جایگزینی برای گاز زغال سنگ و نفت سفید. این شرکت در سال 1911 به تولید اکسی استیلن برای جوشکاری گسترش یافت. ادغام یونیون کاربید، Linde Air Products، شرکت Prest-O-Lite و National Carbon Company در سال 1917، Union Carbide and Carbon Corporation را ایجاد کرد که به سرعت به یک تولید کننده پتروشیمی، فلز تبدیل شد. آلیاژها، ضد یخ و مواد مصنوعی. این شرکت همچنین به خاطر نقش خود در فاجعه وحشتناک گیاه آفت کش در سال 1984 که منجر به کشته شدن 3500 نفر در بوپال، هند شد، شناخته شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کلسیم کاربید به شرکت بیسموت مراجعه نمایید.

منابع:

ویلیام آر کنان جونیور، کشف و شناسایی کاربید کلسیم در ایالات متحده آمریکا (1939).

هربرت تی پرت، "تاریخچه شرکت آلومینیوم ویلسون، اسپری، کارولینای شمالی، 1891-1896"، مجله تاریخ و تبارشناسی شهرستان راکینگهام 17 (ژوئن 1992).

منابع اضافی:

"نقاط تاریخی ملی شیمیایی: کشف فرآیندهای تجاری برای ساخت کاربید کلسیم و استیلن." انجمن شیمی آمریکا 2007. http://acswebcontent.acs.org/landmarks/landmarks/cal/index.html

لسسن، هنری. "N. C. به عنوان اولین وضعیت نساجی کشور سرب را افزایش می دهد: Dynel به دریپر می آید." E.S.C. فصلنامه 10. شماره 3-4. تابستان-پاییز 1952. ص. 74. http://digital.ncdcr.gov/u?/p249901coll22,451987 (دسترسی در 17 سپتامبر 2012).



:: برچسب‌ها: کاربید کلسیم خرید، کاربید کلسیم تولید، کاربرد کاربید کلسیم، خواص کاربید کلسیم ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

فعالیت های اضافی
موارد مصرف فنل
در این تکلیف تحقیقاتی دانش آموزان با کاربردهای مختلف فنل آشنا خواهند شد. دانش آموزان می توانند از توضیحات در درس استفاده کنند، اما تحقیقات آنها باید بر روی اطلاعات ارائه شده گسترش یابد. دانش‌آموزان در مورد ساختار مشتق فنل مورد استفاده، نقش فنل در خواص ماده، و نحوه ساخت این ماده یاد خواهند گرفت. به عنوان مثال، دانش‌آموزان ممکن است در مورد عطر تحقیق کنند، که از مشتقات مختلف فنل برای ساختن رایحه‌ها استفاده می‌کند. دانش‌آموزان درباره مشتقات فنل خاص مورد استفاده در رایحه‌های مختلف، از جمله ساختار آن‌ها و اینکه چگونه بوهای خاص را درک می‌کنند و روش تولید عطر، تحقیق می‌کنند.

دستورالعمل های دانش آموزی
اکنون که فهمیدید فنل چیست، وقت آن است که عمیق تر غواصی کنید. در این فعالیت تحقیقاتی شما یک مورد را بررسی خواهید کرد که از فنل در تولید آن استفاده می کند، مانند مواد شوینده لباسشویی، عطر، آسپرین یا موارد دیگر. شما در مورد ساختار مشتق فنل تحقیق خواهید کرد، این که چگونه آن ساختار خواص خاصی به کالا می دهد و چگونه آن مورد تولید می شود. می توانید اطلاعات نهایی خود را در یک پوستر یا نمایش اسلاید کنار هم قرار دهید. برای اطمینان از داشتن تمام اطلاعات، از معیارهای موفقیت در زیر استفاده کنید.

مشاهده تصویر منبع

معیارهای موفقیت
تحقیق در مورد یک مورد است که از فنل یا مشتقات آن استفاده می کند.
پوستر یا اسلاید شو شامل تصاویر، رنگارنگ، حرفه ای و جذاب است.
تحقیقات شامل ساختار مشتق فنل است.
تحقیقات شامل این است که چگونه مشتقات فنل خواص آن را به آن می دهد.
تحقیقات شامل نحوه تولید این کالا می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید فنول به شرکت بیسموت مراجعه کنید.

منبع

 



:: برچسب‌ها: موارد مصرف فنول، خرید فنول، ایمنی فنول، کاربرد فنول، تولید فنول ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

فنل چیست؟ - ساختار و موارد استفاده

فنل، گروهی از ترکیبات آلی محلول در آب، حاوی یک گروه الکلی است و قادر به ایجاد پیوندهای هیدروژنی بسیار قوی است. خواص مختلف، کاربردها، نگرانی ها و جنبه های ساختاری فنل را بررسی کنید. به روز رسانی: 11/01/2021
فنل چیست؟
با گلو درد و خارش از خواب بیدار می شوید. اولین چیزی که به سراغش می‌روید یک بطری اسپری گلو برای تسکین آن علائم بد است. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که دقیقاً در آن اسپری گلو چیست؟ یکی از مواد فعال فنل است، گروهی از ترکیبات آلی که حلقه معطر آن به یک گروه الکل متصل است. حالا، این خانواده، یعنی فنل ها، بدشان نمی آید که نام دیگری نامیده شود: کربولیک اسید یا بنزنول. فرمول مولکولی فنل C6H5OH است.


پخش خودکار خط زمانی را ذخیره کنید
دوره مسابقه ویدیویی
34K بازدید
خواص
پسوند -ol در فنل سرنخ بسیار خوبی در مورد اینکه این ترکیب آلی به کدام گروه عاملی تعلق دارد ارائه می دهد. در نامگذاری شیمی، این پسوند به ترکیباتی اطلاق می شود که دارای گروه های الکل (-OH) هستند. فنل نیز از این قاعده مستثنی نیست، همانطور که فرمول مولکولی آن مشاهده می شود. یک گروه الکل در ساختار آن وجود دارد.

از آنجایی که فنل حاوی یک گروه الکل است، نه تنها قادر به ایجاد پیوند هیدروژنی بسیار قوی با مولکول های دیگر است، بلکه این پیوند به میل فنل به مواد قطبی کمک می کند. فنل به عنوان یک مولکول قطبی در آب محلول است. به عبارت دیگر فنل و آب با هم دوست هستند.

از دیگر خواص فیزیکی فنل می توان به حالت فیزیکی مایع بی رنگ و نقطه جوش بالای آن اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که آن پیوندهای هیدروژنی قوی به نقطه جوش بالاتر فنل کمک می کند. در دمای اتاق، شکل جامد فنل سفید رنگ است. به عنوان دارای بوی شیرین طبقه بندی می شود.

مشاهده تصویر منبع

ساختار
ساختار فنل چگونه است؟ در نمودار 1 نشان داده شده است، شما متوجه حضور گروه الکل (-OH) که قبلاً صحبت کردیم، و همچنین یک حلقه معطر خواهید بود. ترکیبات معطر ترکیباتی هستند که یک حلقه حلقوی حاوی پیوندهای دوگانه و منفرد را تشکیل می دهند. در فنل به این ترکیب معطر بنزن می گویند. شایان ذکر است که بنزن در ساختار فنل وجود دارد زیرا سنتز فنل اغلب با شروع استفاده از یک مولکول بنزن آغاز می شود.

 

به عنوان مثال، همانطور که در نمودار 2 نشان داده شده است، بنزن از دو ماده واسطه، کلروبنزن و فن اکسید سدیم، برای ساختن فنل دوست ما استفاده می کند. خوشبختانه، نیازی به یادآوری سنتز فنل نیست. اما، برای ما بسیار مفید است که کمی در مورد ریشه های تاریخی فنل در شیمی آلی بیاموزیم. اگرچه فنل معمولاً در آزمایشگاه با استفاده از واکنش ها ساخته می شود، همانطور که در نمودار 2 نشان داده شده است، منابع فنل معمولاً در طبیعت نیز یافت می شوند.


بسیاری از پروتئین های بدن ما در ساختار شیمیایی خود حاوی فنل هستند. هورمون سروتونین که به ما احساس شادی می دهد و اپی نفرین که آدرنالین ما را بالا می برد، هر دو حاوی فنل هستند. حتی شیرین کننده طبیعی مورد علاقه ما، دانه وانیل، مشتق شده از ترکیبی به نام وانیلین، حاوی یک گروه فنل است. نمودار 3 ساختار هر دو هورمون و همچنین ساختار وانیلین را نشان می دهد. دانش خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا می توانید گروه فنل را پیدا کنید.

منبع

https://study.com/academy/lesson/what-is-phenol-structure-uses.html

https://bismoot.com/blog/%d9%81%d9%86%d9%88%d9%84/



:: برچسب‌ها: فنل چیست، خرید فنل، ساختار فنل، کاربرد فنل، سمیت فنل ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

نیتریت سدیم


نیتریت سدیم
شناسه ها
شماره CAS 7632-00-0
خواص
فرمول مولکولی NaNO2
جرم مولی 69.00 گرم بر مول
ظاهر جامد سفید.
چگالی 2.2 گرم بر سانتی متر مکعب، جامد
نقطه ذوب
270 درجه سانتی گراد

نقطه جوش
320 درجه سانتیگراد تجزیه

حلالیت در آب 82 گرم در 100 میلی لیتر (20 درجه سانتیگراد)
ساختار
ساختار کریستالی مثلثی
خطرات
MSDS خارجی MSDS
طبقه بندی اتحادیه اروپا اکسیدان (O)
سمی (T)
خطرناک برای
محیط زیست (N)
عبارات R8، R25، R36، R37، R38، R50
عبارات S S26، S36، S45، S61
نقطه اشتعال غیر قابل اشتعال
ترکیبات مرتبط
آنیون های دیگر نیترات سدیم
کاتیون های دیگر نیتریت پتاسیم
نیتریت آمونیوم
به جز مواردی که در غیر این صورت ذکر شده است، داده ها برای آن ارائه می شود
مواد در حالت استاندارد خود
(در دمای 25 درجه سانتیگراد، 100 کیلو پاسکال)
سلب مسئولیت و مراجع Infobox
نیتریت سدیم با فرمول شیمیایی NaNO2 به عنوان تثبیت کننده رنگ و نگهدارنده در گوشت و ماهی استفاده می شود. هنگامی که خالص است، یک پودر کریستالی سفید تا کمی زرد است. در آب بسیار محلول است و رطوبت سنجی است. همچنین به آرامی توسط اکسیژن هوا به نیترات سدیم یعنی NaNO3 اکسید می شود. این ترکیب یک عامل کاهنده قوی است.

همچنین در ساخت رنگهای دیازو، ترکیبات نیتروزو و سایر ترکیبات آلی استفاده می شود. در رنگرزی و چاپ پارچه های نساجی و الیاف سفید کننده؛ در عکاسی؛ به عنوان یک معرف آزمایشگاهی و یک بازدارنده خوردگی؛ در پوشش های فلزی برای فسفات کردن و دتین کردن؛ و در ساخت مواد شیمیایی لاستیکی. نیتریت سدیم همچنین در طب انسانی و دامپزشکی به عنوان گشادکننده عروق، گشادکننده برونش، شل کننده روده یا ملین و پادزهر برای مسمومیت با سیانید استفاده شده است.

مشاهده تصویر منبع

دانش توصیه شده اضافی

راهنمای کنترل وزن تست صحیح: 12 نکته کاربردی

وزن کردن راه درست

تست حساسیت روزانه
فهرست
1 موارد استفاده
1.1 افزودنی مواد غذایی
1.2 درمان بیماری
1.3 معرف مصنوعی
2 مراجع
3 همچنین ببینید
استفاده می کند
افزودنی مواد غذایی
به عنوان یک افزودنی غذایی، در صنایع غذایی کاربرد دوگانه ای دارد زیرا هم رنگ ماهی و گوشت های کنسرو شده را تغییر می دهد و هم از رشد کلستریدیوم بوتولینوم، باکتری که باعث بوتولیسم می شود، جلوگیری می کند. در اتحادیه اروپا فقط می توان از آن به عنوان مخلوط با نمک حاوی حداکثر 0.6٪ نیتریت سدیم استفاده کرد. دارای شماره E E250 است. نیتریت پتاسیم (E249) نیز به همین ترتیب استفاده می شود.

در حالی که این ماده شیمیایی از رشد باکتری ها جلوگیری می کند، برای پستانداران نیز سمی است. (LD50 در موش 180 میلی گرم بر کیلوگرم است.)

خطرات مختلف استفاده از این ماده به عنوان یک افزودنی غذایی توسط دانشمندان پیشنهاد و تحقیق شده است. یکی از نگرانی های اصلی تشکیل N-nitrosamine های سرطان زا توسط واکنش نیتریت سدیم با اسیدهای آمینه در حضور گرما در یک محیط اسیدی است.

مطالعات اخیر ارتباطی بین مصرف زیاد گوشت فرآوری شده و سرطان روده بزرگ پیدا کرده است که احتمالاً به دلیل مواد نگهدارنده مانند نیتریت سدیم است. انتشار از ویلی

 

مطالعات اخیر همچنین ارتباطی بین مصرف مکرر گوشت های درمان شده با نیتریت و نوع COPD بیماری ریوی پیدا کرده است.

خرید نیتریت سدیم را از شرکت بیسموت انجام دهید.

درمان بیماری
اخیراً مشخص شده است که نیتریت سدیم وسیله ای موثر برای افزایش جریان خون با گشاد کردن رگ های خونی است و به عنوان گشادکننده عروق عمل می کند. تحقیقات برای بررسی کاربرد آن در درمان کم خونی سلول داسی شکل، مسمومیت با سیانید، حملات قلبی، آنوریسم مغزی و فشار خون ریوی در نوزادان ادامه دارد.

معرف مصنوعی
نیتریت سدیم برای تبدیل آمین ها به ترکیبات دیازو استفاده می شود. کاربرد مصنوعی چنین واکنشی این است که گروه آمینه را برای جانشینی نوکلئوفیل حساس کند، زیرا گروه N2 گروه ترک بهتری است.

در آزمایشگاه، نیتریت سدیم نیز برای از بین بردن سدیم آزید اضافی استفاده می شود.

2 NaN3 + 2 HNO2 → 3 N2 + 2 NO + 2 NaOH
2 NaNO2 + H2SO4 → 2 HNO2 + Na2SO4
منابع
↑ A. W. Susanna C. Larsson (2006). "مصرف گوشت و خطر ابتلا به سرطان کولورکتال: یک متاآنالیز مطالعات آینده نگر". مجله بین المللی سرطان 119 (11): 2657-2664. doi:10.1002/ijc.22170.
^ میراندا هیتی. "مطالعه: گوشت های پخته شده، COPD ممکن است مرتبط باشد"، WebMD Medical News، 17 آوریل 2007.
^ آسوشیتدپرس. "مواد نگهدارنده هات داگ می تواند درمان بیماری باشد"، 9/5/2005.
↑ رکسان خامسی. "مواد نگهدارنده غذا با عارضه فیبروز کیستیک مبارزه می کند"، NewScientist.com، 27 ژانویه 2006.
^ سدیم آزید. مدیریت پسماندهای خطرناک دانشگاه نورث ایسترن (مارس 2003).
^ (1995) اقدامات محتاطانه در آزمایشگاه: جابجایی و دفع مواد شیمیایی. انتشارات آکادمی ملی. شابک 0309052297.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

 

چیست؟
هیدروکینون (همچنین به عنوان 1،4-Benzenediol شناخته می شود) یک ماده شیمیایی است که توسط صنعت در ساخت برخی محصولات استفاده می شود. به طور طبیعی در برخی غذاها نیز وجود دارد.
این ماده مشابه بنزن نیست که قبلاً به عنوان "سمی" تعیین شده است و تحت قانون حفاظت از محیط زیست کانادا در سال 1999 تنظیم شده است.
چگونه استفاده می شود؟
هیدروکینون در تولید مواد شیمیایی دیگر استفاده می شود. همچنین در انواع چسب های صنعتی و مصرفی، از جمله به عنوان افزودنی به لوله های انقباض حرارتی، خمیر ترمیمی، نوار چسب و به عنوان یک عامل کاهنده در محلول های توسعه عکاسی استفاده می شود.
هیدروکینون همچنین در برخی از محصولات آرایشی مانند آماده سازی مانیکور و رنگ مو استفاده می شود.
هیدروکینون همچنین در برخی از محصولات بهداشتی مانند آماده سازی روشن کننده پوست استفاده می شود.
در حالی که هیدروکینون به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد، شواهدی وجود ندارد که نشان دهد وجود طبیعی هیدروکینون در غذا برای کانادایی ها خطری برای سلامتی به همراه دارد یا اینکه کانادایی ها باید از غذاهای حاوی هیدروکینون اجتناب کنند.
بر اساس جدیدترین داده ها، هیدروکینون در کانادا تولید و به کانادا وارد می شود.
چرا دولت کانادا آن را ارزیابی کرد؟
در برخی از مطالعات روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده شده است که هیدروکینون باعث سرطان می شود. اگرچه میزان تماس با کانادایی ها کم است، اما هدف دولت کانادا به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض این ماده است.
دولت کانادا چه می کند؟
دولت کانادا هیدروکینون را طبق قانون حفاظت از محیط زیست کانادا در سال 1999 "سمی" اعلام کرده است.
دولت کانادا اقدامات بیشتری را برای کنترل خطرات ناشی از هیدروکینون پیشنهاد خواهد کرد، از جمله:
پیشنهاد تنظیم محصولات بهداشتی حاوی هیدروکینون به عنوان یک داروی تجویزی به جای اجازه دادن به محصولات حاوی آن برای فروش بدون نسخه (به عنوان مثال، محصولات روشن کننده پوست).
پیشنهاد محدودیت‌های اضافی در استفاده از لوازم آرایشی برای رسیدگی به رنگ مو و سیستم ناخن مطابق با محدودیت‌هایی که قبلاً در اتحادیه اروپا وجود دارد. Hydoquinone در حال حاضر برای استفاده در لوازم آرایشی که روی پوست یا غشاهای مخاطی اعمال می شود ممنوع است.
برای پایین نگه داشتن قرار گرفتن در معرض، دولت کانادا ایجاد مقرراتی را پیشنهاد خواهد کرد تا هرگونه استفاده جدید پیشنهادی از هیدروکینون منوط به اطلاع دولت فدرال باشد. با این ماده، دولت می‌تواند شرایطی را تعیین کند یا استفاده از هیدروکینون را در صورتی که استفاده از آن باعث افزایش تماس با کانادایی‌ها شود، ممنوع کند.
کاری که کانادایی ها می توانند انجام دهند
کانادایی هایی که از مواد شیمیایی عکاسی استفاده می کنند، باید قبل از هر بار استفاده، دستورالعمل های ایمنی ارائه شده روی برچسب را مطالعه کرده و به دقت رعایت کنند.
کانادایی هایی که از داروهای روشن کننده پوست حاوی 1،4-بنزندیول (هیدروکینون) استفاده می کنند، باید در مورد استفاده ایمن از محصول در محل خرید با داروساز خود صحبت کنند و دستورالعمل های روی برچسب را به دقت دنبال کنند. اگر کانادایی ها نگران استفاده از هیدروکینون هستند، می توانند فهرست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنند تا مشخص شود که آیا هیدروکینون در محصول یافت می شود یا خیر.

منبع

https://bismoot.com/blog/%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%db%8c/

https://www.canada.ca/en/health-canada/services/chemical-substances/challenge/batch-1/hydroquinone.html



:: برچسب‌ها: کاربرد هیدروکینون، روش استفاده هیدروکینون، ایمنی هیدروکینون، خرید هیدروکینون، تولید هیدروکینون ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

کربنات باریم
شرح:
کربنات باریم که به ویتریت نیز معروف است در صنعت سرامیک به عنوان ماده تشکیل دهنده لعاب کاربرد فراوانی دارد. این ماده به عنوان یک ماده همجوشی، محافظ و عامل تبلور عمل می کند که با اکسیدهای خاصی ترکیب می شود و رنگ های منحصر به فردی تولید می کند که به راحتی توسط سایر اجزا قابل دستیابی نیست.

 

مشاهده تصویر منبع

برنامه های کاربردی:
در صنعت ساختمان سازی برای ساخت آجر و کاشی استفاده می شود.
تولید شیشه و چینی.
ماده تشکیل دهنده لعاب و صنعت سرامیک.
صنعت تولید سیمان.
برای تهیه سم موش

بیشتر بدانید: ایمنی و خطرات کربنات باریم در https://bismoot.com/blog/%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%85/

 

منبع

https://corpsierramadre.com/8-merchandising/barium-carbonate/



:: برچسب‌ها: کربنات باریم اطلاعات، خواص کربنات باریم، ایمنی کربنات باریم، کاربرد کربنات باریم، تولید کربنات باریم ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

توضیحات کلی
کربنات باریم پودری سفید رنگ است. کربنات باریم در آب نامحلول و در اکثر اسیدها به استثنای اسید سولفوریک محلول است. کربنات باریم دارای وزن مخصوص 4.275 است. کربنات باریم در اثر مصرف سمی است.
واکنش های هوا و آب
کربنات باریم در آب نامحلول و در اکثر اسیدها به استثنای اسید سولفوریک محلول است.
نمایه واکنش پذیری
نمک های اساسی مانند کربنات باریم به طور کلی در آب محلول هستند. محلول های به دست آمده حاوی غلظت متوسطی از یون های هیدروکسید و دارای pH بیشتر از 7.0 هستند. آنها به عنوان باز واکنش نشان می دهند تا اسیدها را خنثی کنند. این خنثی‌سازی‌ها گرما تولید می‌کنند، اما کمتر یا به مراتب کمتر از خنثی‌سازی بازهای گروه واکنش‌پذیری 10 (بازها) و خنثی‌سازی آمین‌ها ایجاد می‌شود. آنها معمولاً به عنوان عوامل اکسید کننده یا کاهش دهنده واکنش نشان نمی دهند، اما چنین رفتاری غیرممکن نیست.
خطر
یک سم
خطر سلامت
(فقط مصرف): ترشح بیش از حد بزاق، استفراغ، درد شدید شکم، و پاکسازی شدید با مدفوع آبکی و خونی. نبض آهسته و اغلب نامنظم و افزایش گذرا در فشار خون شریانی. وزوز گوش، سرگیجه و سرگیجه؛ انقباضات عضلانی، پیشرفت به تشنج و/یا فلج؛ گشاد شدن مردمک چشم با اختلال در اقامت؛ گیجی و افزایش خواب آلودگی، بدون کما؛ فروپاشی و مرگ ناشی از نارسایی تنفسی و ایست قلبی.

مشاهده تصویر منبع
خطر آتش سوزی
غیر قابل احتراق، خود ماده نمی سوزد، اما ممکن است در اثر حرارت تجزیه شود و بخارهای خورنده و/یا سمی تولید کند. برخی از آنها اکسید کننده هستند و ممکن است مواد قابل احتراق (چوب، کاغذ، روغن، لباس و غیره) را مشتعل کنند. در تماس با فلزات ممکن است گاز هیدروژن قابل اشتعال ایجاد شود. ظروف ممکن است هنگام گرم شدن منفجر شوند.
نمایه ایمنی
مسمومیت از طریق بلع، داخل وریدی و داخل صفاقی. اثرات سیستمیک انسان از طریق بلع: زخم معده، ضعف عضلانی، پارستزی و فلج، افزایش تحرک، اسهال، تهوع یا استفراغ، تغییرات ریوی. اثرات آزمایشی تولید مثل ناسازگار با BrF3 و 2-furanpercarboxylic acid. همچنین به ترکیبات باریم (محلول) مراجعه کنید.
محصولات و مواد اولیه آماده سازی کربنات باریم
مواد خام
صفحه نوسانی تغذیه کننده باریم هیدروکسید اکتا هیدرات پودر سنگ معدن سنگ سنگین سمی کربنات کلسیم صفحه غربال دی اکسید کربن دی اکسید بیسموت ساب کربنات دستگاه دانه بندی نوار نقاله اسپیرال کلرید باریم گوگرد زدایی سولفید باریم سولفید باریم بی کربنات آمونیوم کربنات آمونیوم کربنات آمونیوم
محصولات آماده سازی
باریم تیتانات نیکل(II) کلرید هگزا هیدرات باریم هیدروکسید اکتاهیدرات کاالیزور تغییر دمای بالا منگنوس دی هیدروژن فسفات منگنوز نیتریت باریم نیترات باریم نیترات سدیم تری پلی فسفات باریم کلرید دی هیدرات باریم هیدروکسید مونوهیدرات باریم هیدروکسید مونوهیدرات MANGANESE(IIPDRHIATEY-HYDY-4) سولفات هگزا هیدرات سدیم تری پلی فسفات اتیل 4-متوکسی-3-اکسو-بوتانوات اکسید باریم (S)-(-)-6،7-DIMETHOXY-1،2،3،4-تتراهیدرو ایزوکینولین-3-کربوکسیلیک وولاسرواکسیدول

 

منبع

https://www.chemicalbook.com/ChemicalProductProperty_EN_CB2145712.htm

https://bismoot.com/blog/%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%85/



:: برچسب‌ها: خرید کربنات باریم، خواص کربنات باریم، تولید کربنات باریم، خطرات کربنات باریم، کاربرد کربنات باریم ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

ژل کربومر و روش تهیه آن
خلاصه
این اختراع یک ژل کربومر را نشان می‌دهد که مشخصه آن شامل اجزای زیر برحسب درصد است: 2-8٪ کربومر، 3-8٪ گلیسیرین، 0.2-0.5٪ بی کربنات سدیم، 0.1-0.8٪ p-هیدروکسی بنزوات. استر، 1-2٪ دی سدیم EDTA، 0.8-1.5٪ مایع استخراج اکالیپتوس و تعادل آب خالص. مشکلاتی که فرسایش دهانه رحم ناشی از انتخاب نامناسب مواد خام را نمی توان به طور موثر درمان کرد و تهاجم باکتری ها در هنر قبلی تشدید می شود، برطرف شد. و ژل کربومر فاش شده توسط اختراع دارای مزایای ایمنی بالا و اثرات خوب کاهش دهنده التهاب و استریل کننده است.
طبقه بندی ها
A61K33/00 آماده سازی دارویی حاوی مواد فعال معدنی

شرح
نوعی ژل کربومر و روش تهیه آن
زمینه فنی
اختراع حاضر به نوعی محصول ژل کربومر مربوط می شود، به ویژه مربوط به ژل کربومر است و می تواند به طور کامل برای بهبود فرسایش دهانه رحم و روش تهیه آن کاربرد داشته باشد.
تکنولوژی پس زمینه
Card Ripple همچنین ادعا می کند که کربومر (کاربومر)، با اسید اکریلیک به صورت متقاطع پیوند خورده باشد، رزین اتصال عرضی اسید اکریلیک به دست آمده با تترمتیلول متان و غیره، عامل کنترل رئولوژی بسیار مهم یک کلاس است، ریپل کارت پس از خنثی سازی وسیله ای از نوع ژل برجسته است. کاربرد مهمی مانند ضخیم کردن، تعلیق، تکنیک ساده، پایداری خوب، به طور گسترده در امولسیون، کرم فراست، ژل استفاده می شود. باستانی) از شرکت Nuo Yu از Ka Boshi ایالات متحده، محصول آن شامل اصلاح کننده رئولوژی سری Carbopol و عامل امولسیون کننده پلیمری سری Pemulen است. Carbomer به دلیل اهداف گسترده آن است، در هنر قبلی، محصول مرتبط موجود، کربومر را به عنوان ماده خام، ژل سازی می پذیرد. محصولات، برای درمان ژنیکوپاتی، CN102764267A است که اداره مالکیت فکری دولتی شماره انتشاراتی را در 7 نوامبر 2012 فاش کرد، نامی که به نام پتنت اختراع "ژل دهانه رحم کربومر" که ژل دهانه رحم کاربومر را آشکار می کند، عمدتاً از کربومر، گلیسرول، تری اتانول آمین، بنزیل الکل، دی سدیم ادتات (EDTA-2Na)، اشکال آب، محتوای ترکیبات مختلف حاوی کربومر 0.1-10 گرم در هر 100 گرم است. ژل، گلیسرول 2-10 گرم، تری اتانول آمین 0.1-1.0 گرم، دی سدیم ادتات 0.01-1.0 گرم، بنزیل الکل 0.03-5.0 گرم، بقیه آب هستند که محتوای گروه COOH 0.1 ~ 0.3 گرم ژل اصلی است. جزء، ژل را تشکیل می دهد. گلیسرول عامل مرطوب کننده است، روانکاری را بازی می کند. تری اتانول آمین آنتالکالی است. بنزیل الکل ضد عفونی کننده است، ضد عفونی کننده عقیم سازی است. دی سدیم ادتات (EDTA-2Na) آنتی اکسیدان است، از تغییر شکل اکسیداتیو محصول جلوگیری می کند. محصولات ژل ارائه شده توسط اختراع، برای کاهش پوسیدگی صورت ذرت، ترویج التیام فرسایش دهانه رحم، کاهش درجه التهاب موضعی، کاهش میزان رشد لوکوره، بهبود خونریزی، بهبود خونریزی ساب کویتی، درد لومبوس ساکروم، نمونه خون و علامت تحتانی ترانسکت کمربند چرکی. همانطور که از ترکیب پیداست. تری اتانول آمین در این فرمول اختراع وجود دارد. تری اتانول آمین دارای محرک است. و ماده قلیایی قوی باشد، محصول می تواند محیط اسید ضعیف بدن انسان را پس از قلیایی شدن از بین ببرد، اگرچه می تواند به طور موثر عقیم شود. ضد التهاب؛ اما محافظت از خود رحم کاهش می یابد و به راحتی در معرض عفونت آنتی باکتریال قرار می گیرد، بنابراین وزن وضعیت یک بیماری را افزایش می دهد.
خلاصه اختراع
اختراع حاضر به منظور حل در هنر قبلی، چون انتخاب مواد نادرست است، نه تنها نمی تواند مشکل فرسایش دهانه رحم را به طور کامل درمان کند، بلکه می تواند وزن مشکل وضعیت یک بیماری را افزایش دهد، نوعی ایمنی بالا را پیشنهاد می کند. محصول ژل کربومر است که اثر ضد التهابی باکتریایی خوبی دارد.
برای تحقق هدف اختراع فوق، طرح فنی اختراع حاضر به شرح زیر است:
نوعی ژل کربومر که از مواد خام زیر بر اساس درصد جرمی تشکیل شده است: کربومر 2 تا 8 درصد، گلیسرول 3 تا 8 درصد، بی کربنات سدیم 0.2 تا 0.5 درصد، p-هیدروکسی بنزوات 0.1 تا 0.8 درصد، سدیم EDETATE 1 تا 2 درصد. محلول استخراج گلوبولوس اکالیپتوس 0.8 ~ 1.5٪، مازاد آب خالص است.
ماده اولیه ترجیحی ژل کربومر توصیف شده شامل: کربومر 4% گلیسرول 5% بی کربنات سدیم 4/0% است.

، p-Hydroxybenzoate 0.6٪، EDETATE SODIUM 1.5٪، محلول استخراج گلوبولوس اکالیپتوس 1٪ و مازاد آن آب خالص است.
یکی از آکریتامر 940 که ویسکوزیته های ترجیحی کربومر را توصیف می کند بزرگ یا کاربوپل است.
غلظت محلول استخراج گلوبولوس اکالیپتوس 1.5٪ است.
روش تهیه ژل کربومر شرح داده شده شامل مراحل زیر است:
(1) مصرف کربومر با فرمول در آب خالص مناسب حل می شود، 1 تا 2 روز خیس می شود.
(2) مصرف گلیسرول، p-هیدروکسی بنزوات، سدیم EDETATE و بی کربنات سدیم توسط فرمول در آب خالص حل می شود، 1 تا 5 دقیقه به هم می زند.
(3) در مرحله (1) در کربومر خیس شده توسط مشروب مخلوطی که مرحله (2) به دست می آید، اضافه می شود، سپس محلول استخراج گلوبولوس اکالیپتوس را که با فرمول گرفته شده است، اضافه می کنیم، در نهایت مقدار آب خالص را دوباره اضافه می کنیم، 10 تا 15 دقیقه، بسته بندی را هم می زنیم. محصول می گیرد.
اثر مفید اختراع حاضر:
اختراع حاضر با افزودن بی کربنات سدیم برای ایجاد شرایط اسیدی ضعیف در دهانه رحم، بهبود قابلیت حفاظتی خود، جلوگیری از رشد باکتری ها. علاوه بر این، با درون یابی ماده فعال محلول استخراج گلوبولوس اکالیپتوس گیاهی طبیعی، برای محیط، آنتی باکتریال و اثر ضد التهابی را فراهم می کند، جزء گیاهی ایمن تر و موثرتر است و نمی تواند باعث ایجاد مقاومت در طول عمر شود، دارای مزیت موثر است. که ایمنی خدمات مادام العمر بالاست.

مشاهده تصویر منبع
شرح دقیق اختراع
تجسم 1
نوعی ژل کربومر که از مواد خام زیر بر حسب درصد جرم تشکیل شده است: کربومر 2% گلیسرول 3% بی کربنات سدیم 2/0% هیدروکسی بنزوات 1/0% سدیم EDETATE 1% محلول استخراج گلوبول اکالیپتوس 8/0% و مازاد آب خالص.
تجسم 2
نوعی ژل کربومر که از مواد خام زیر بر حسب درصد جرمی تشکیل شده است: کربوپول 8٪، گلیسرول 8٪، بی کربنات سدیم 0.5٪، p-هیدروکسی بنزوات 0.8٪، EDTA 2 2٪، محلول استخراج گلوبول اکالیپتوس 1.5٪، مازاد است. آب خالص.
تجسم 3
نوعی ژل کربومر که از مواد خام زیر بر حسب درصد جرم تشکیل شده است: آکریتامر 940 4% گلیسرول 5% بی کربنات سدیم 4/0% پی هیدروکسی بنزوات 6/0% سدیم EDETATE 5/1% محلول استخراج گلوبول اکالیپتوس 1% مازاد. آب خالص است
در فرمول فوق، غلظت محلول استخراج گلوبولوس اکالیپتوس 1.5 درصد است.
روش تهیه ژل کربومر تجسم حاضر شامل مراحل زیر است:
(1) مصرف کربومر با فرمول در آب خالص مناسب حل می شود، 1 روز خیس می شود.
(2) مصرف گلیسرول، p-هیدروکسی بنزوات، سدیم EDETATE و بی کربنات سدیم توسط فرمول در آب خالص حل می شود، 1 دقیقه به هم می زند.
(3) در مرحله (1) در کربومر خیسانده شده توسط مشروب مخلوطی که مرحله (2) به دست می آید اضافه می شود، سپس محلول استخراج گلوبولوس اکالیپتوس که با فرمول گرفته شده است را اضافه می کنیم، در نهایت مقدار آب خالص موجود را دوباره اضافه می کنیم، 15 دقیقه هم می زنیم، بسته بندی محصول به دست می آید. .
تجسم 4
نوعی ژل کربومر که از مواد خام زیر بر حسب درصد جرمی تشکیل شده است: کربوپول 4% گلیسرول 6% بی کربنات سدیم 4/0% پی هیدروکسی بنزوات 6/0% سدیم EDETATE 2/1% محلول استخراج گلوبول اکالیپتوس 2/1% و مازاد. آب خالص.
در فرمول فوق، غلظت محلول استخراج گلوبولوس اکالیپتوس 1.5 درصد است.
روش تهیه ژل کربومر تجسم حاضر شامل مراحل زیر است:
(1) مصرف کربومر با فرمول در آب خالص مناسب حل می شود، 2 روز خیس می شود.
(2) مصرف گلیسرول، p-هیدروکسی بنزوات، سدیم EDETATE و بی کربنات سدیم توسط فرمول در آب خالص حل می شود، 1 دقیقه به هم می زند.
(3) در مرحله (1) در کربومر خیسانده شده توسط مشروب مخلوطی که مرحله (2) به دست می آید، اضافه می شود، سپس محلول استخراج گلوبولوس اکالیپتوس را که با فرمول گرفته شده است، اضافه می کنیم، در نهایت مقدار آب خالص موجود را دوباره اضافه می کنیم، 10 دقیقه هم می زنیم، بسته بندی محصول به دست می آید. .

منبع

https://patents.google.com/patent/CN104382998A/en

https://bismoot.com/#products



:: برچسب‌ها: تهیه ژل کربومر، خرید کربومر، ایمنی کربومر، کاربرد کربومر، خواص کربومر ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

هیدروکسید سدیم
هیدروکسید سدیم (NaOH) یک بلور سفید، مومی شکل، مات و بی بو است که از یون های سدیم و یون های هیدروکسید تشکیل شده است. همچنین به عنوان لیمو یا سود سوزآور شناخته می شود و در بسیاری از صنایع، برای تنظیم pH، برای تصفیه آب آشامیدنی، در پاک کننده های خانگی و در صابون سازی استفاده می شود.


چه کار میکند؟

این یک ماده بسیار متنوع است که در طیف گسترده ای از درجه ها و غلظت ها موجود است. در بالاترین سطح خود بسیار سوزاننده است و می تواند به عنوان یک پاک کننده تخلیه استفاده شود، اما در سطوح رقیق برای جابجایی و تهیه غذا بی خطر است.

 

در محصولات تام، از سطوح رقیق هیدروکسید سدیم برای تنظیم سطح pH در برخی از محصولات مراقبت از دهان ما استفاده می شود، که برای بهبود کارایی کلی محصول انجام می شود. هنگامی که بخش هیدروکسید این ترکیب حل می شود با اسیدها واکنش داده و آب را تشکیل می دهد. با حذف مقداری از اسید، pH تنظیم می شود (بازی تر می شود).

 

همچنین یک عنصر کلیدی برای تهیه بسیاری از مواد غذایی خاص است. غذای سنتی نوردیک lutefisk به معنای واقعی کلمه به "ماهی لیسه" ترجمه می شود زیرا با ماهی سفید خشک و لیمو (نام رایج هیدروکسید سدیم) تهیه می شود. هومینی عبارت است از تهیه دانه های ذرت خشک که با خیساندن آن ها در محلول لیمو ترش ساخته می شود و چوب شور پوسته منحصر به فرد خود را مدیون غوطه ور شدن در محلول لیمو قبل از پخت است.

 کاربردهای سدیم در صنایع غذایی را اینجا بخوانید.

چگونه ساخته می شود؟

مدل سرپرستی ما ما را راهنمایی می کند تا موادی را انتخاب کنیم که به روشی پردازش شده اند که از فلسفه ما در مورد سلامت انسان و محیط زیست پشتیبانی می کند.

 

 

هیدروکسید سدیم از آب نمک (آب نمک) به دست می آید. معمولاً با الکترولیز آب نمک، محلول نمک (NaCl) تولید می شود. در طی این فرآیند آب (H20) به گاز هیدروژن (H) و یون هیدروکسید (OH) کاهش می یابد. یون هیدروکسید با سدیم پیوند برقرار می کند و هیدروکسید سدیم (NaOH) را تشکیل می دهد.

 

جایگزین ها چیست؟

ترکیبات ضعیف تری دیگری نیز وجود دارند که می توانند pH را در فرمول ها بافر کنند، اما هیدروکسید سدیم را می توان در غلظت بسیار پایین استفاده کرد و به طور قابل توجهی موثر باشد.

 مشاهده تصویر منبع

آیا این گزینه مناسب برای من است؟

هیدروکسید سدیم موجود در محصولات ما برای مواد غذایی مناسب است و توسط FDA1 به عنوان ایمن برای استفاده عمومی در مواد غذایی تعیین شده است. هیدروکسید سدیم به طور گسترده در آب آشامیدنی به عنوان یک عامل تنظیم کننده pH استفاده می شود و همچنین در فرآوری مواد غذایی استفاده می شود. سابقه طولانی در استفاده ایمن در این برنامه ها دارد.


تامز از مین تشخیص می‌دهد که هیچ دو نفری شبیه هم نیستند، و حتی با ترکیبات طبیعی مشتق شده، برخی افراد ممکن است واکنش‌های آلرژیک خاص خود را ایجاد کنند. مانند هر محصول دیگری، در صورت احساس ناراحتی یا نشانه‌های دیگری مبنی بر اینکه محصول ممکن است برای شیمی بدن شما مناسب نباشد، حتماً مصرف را قطع کنید.

منبع

https://www.tomsofmaine.com/our-promise/ingredients/sodium-hydroxide-



:: برچسب‌ها: جایگزین سدیم هیدروکسید، خرید سدیم هیدروکسید، کاربرد سدیم هیدروکسید، خواص سدیم هیدروکسید ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

هیدروکسید سدیم
اطلاعات پس زمینه
خواص فیزیکی و شیمیایی
فرمول شیمیایی:

NaOH

وزن مولکولی:

40.01

مترادف ها:

کاستیک سفید، سود سوزآور، سودا، لیمو

شماره CAS:

2-73-1310

نقطه ذوب:

318. 4 درجه سانتی گراد

نقطه جوش:

1390 درجه سانتی گراد

وزن مخصوص:

2.13

انحلال پذیری:

محلول در آب، اتانول و گلیسرول؛ نامحلول در استون و اتر

مشخصات کلی:

جامد رقیق کننده سفید

 

مشاهده تصویر منبع

وقوع و استفاده
هیدروکسید سدیم به طور گسترده در ساخت صابون، کاغذ، ابریشم مصنوعی، سلفون، پنبه مرسریزه، آلومینیوم و بسیاری از مواد شیمیایی استفاده می شود. همچنین در پالایش نفت، چربی زدایی، اچینگ، استخراج روی، آبکاری قلع، پوشش اکسید و پردازش مواد غذایی (برای پوست کندن میوه ها و سبزیجات) استفاده می شود. به صورت غلیظ به عنوان پاک کننده فاضلاب استفاده می شود. هیدروکسید سدیم در مدیریت پلورال افیوژن استفاده شده است.

خلاصه اطلاعات سمیت
سمیت هیدروکسید سدیم به غلظت محلول هیدروکسید سدیم و مدت زمان تماس آن با بافت بستگی دارد. این ماده شیمیایی به صورت موضعی عمل می کند، یک اثر خورنده قوی که مکانیسم آن مشخص نیست، انجام می دهد و باعث انحطاط تقریباً فوری بافت می شود که می تواند منجر به جذب سریع هیدروکسید سدیم در سیستم گردش خون و توزیع با آب بدن شود. به طور کامل در آب، خون و سیتوپلاسم تجزیه می شود و متابولیزه نمی شود.

از آنجا که سمیت هیدروکسید سدیم در درجه اول با غلظت یون هیدروکسیل تعیین می شود، قلیاییت کل با تشکیل کربنات سدیم (Na2CO3) کاهش می یابد. بنابراین، اندازه گیری غلظت یون سدیم همیشه نشانه دقیقی از قلیایی بودن و پتانسیل سمی نیست (کوپر و همکاران، 1979).

اثرات بر انسان
انسان ها می توانند در طول ساخت هیدروکسید سدیم و در استفاده از هیدروکسید سدیم به عنوان محلول جامد یا غلیظ در معرض قرار گیرند.

صفحه 88
نقل قول پیشنهادی: "سدیم هیدروکسید." شورای تحقیقات ملی. 1984. محدودیت های مواجهه اضطراری و پیوسته برای آلاینده های منتخب هوابرد: جلد 2. واشنگتن، دی سی: انتشارات آکادمی ملی. doi: 10.17226/690.×
یک یادداشت به نشانک خود اضافه کنید
هیدروکسید سدیم برای تمام بافت های بدن خورنده است. بخارات غلیظ باعث آسیب جدی به چشم و سیستم تنفسی می شود. مصرف سدیم هیدروکسید، که اغلب در کودکان اتفاق می افتد، می تواند باعث نکروز شدید، با تنگ شدن مری و مرگ شود. تماس با پوست می تواند منجر به درماتیت، ریزش مو و نکروز به دلیل تحریک شود. انواع پوست از نظر حساسیت به تحریک سوزاننده متفاوت است.

 

مه های هیدروکسید سدیم موجود در هوا در اطراف مخازن چربی زدایی (در دمای 200 درجه فارنهایت) حاوی Seco 75 یا Tysol 810 (محلول های غلیظ هیدروکسید سدیم همراه با عوامل کیلیت و مرطوب کننده) با تحریک دستگاه تنفسی فوقانی در کارگرانی که در معرض هیدروکسید سدیم بودند در 01-0 همراه بود. 0.7 mg/m3 (میانگین 0.1-0.15 mg/m3). منطقه کار همچنین حاوی بخارات حلال Stoddard، روغن ENSIS 254، Zyglo و محلول های Magna-flux (غلظت هوای حلال استودارد 13 تا 780 میلی گرم بر متر مکعب بود) و در زمان تمیز کردن vat، اسید سولفوریک 0.1-0.6 میلی گرم بر متر مکعب بود. m3 (هروین و کوهن، 1974). اثر این عوامل کیلیت و حلال ها بر سمیت هیدروکسید سدیم مشخص نیست.

اوت و همکاران (1977) میزان مرگ و میر را در میان کارکنان کارخانه های شیمیایی که به طور مزمن در معرض گرد و غبار سوزاننده بودند ارزیابی کردند. سوابق مواجهه حاد (غلظت ناشناخته) نشان می دهد که مواد سوزاننده در گیاه باعث واکنش های خفیف تا شدید (تحریک، اریتم و "آسیب عینی به اندام ها") در پوست، چشم ها و سیستم تنفسی شده است. هیچ نشانه ای از خلوص داده نشد، اما اشاره شد که کلرید سدیم و کربنات سدیم در مواجهه های سوزاننده شناخته شده بودند. کارگرانی که در معرض آرسنیک یا آزبست و همچنین مواد سوزاننده بودند، از مطالعه حذف شدند. بر اساس نتایج یک مطالعه که قلیایی کل نمونه‌های هوا را در محیط کار اندازه‌گیری کرد، غلظت هیدروکسید سدیم تا 6.7 میلی‌گرم بر متر مکعب در یک منطقه از گیاه به خوبی با داده‌های پاسخ ذهنی که نشان‌دهنده افزایش تحریک تنفسی با افزایش غلظت قلیایی بود، همبستگی داشت. در منطقه دوم گیاه، که محتوای هیدروکسید سدیم تا 7.7 میلی گرم بر متر مکعب بود، همبستگی ضعیف بود. هیچ توضیحی برای همبستگی ضعیف یافت نشد. به نظر می رسد که هیدروکسید سدیم تا 2 میلی گرم بر متر مکعب (TWA) تخمین زده می شود که باعث تحریک بینی و پوست می شود، به ویژه در مناطق گیاهی با دمای بالا. هیچ فاکتور اصلاحی برای اثرات دما بر سمیت هیدروکسید سدیم در دسترس نیست، اما انتظار می رود که افزایش دما باعث افزایش سمیت شود.

مواجهه کنترل‌شده با محلول‌های هیدروکسید سدیم به کاربرد پوستی، معمولاً برای ساعد داوطلبان محدود شده است. مالتن و اسپرویت (1966) محلول های 0.12% (0.03 M) یا 0.27% (0.0675 M) هیدروکسید سدیم را در فنجان هایی که روی ساعد داوطلبان انسان ثابت شده بود قرار دادند. اریتم در مدت 0.5 ساعت توسط محلول قوی تر و در عرض 1 ساعت توسط آماده سازی رقیق تر تولید شد (همچنین به Spruit and Malten، 1 مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: روش تولید هیدروکسید سدیم https://bismoot.com/blog/%d8%b3%d8%af%db%8c%d9%85-%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%af/

 

منبع

https://www.nap.edu/read/690/chapter/14#90



:: برچسب‌ها: خریدهیدروکسید سدیم، کاربرد هیدروکسید سدیم، ایمنی هیدروکسید سدیم، عوارض هیدروکسید سدیم ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

سلامت عمومی
فواید سولفات مس برای سلامتی
توسط Colleen Travers به ​​روز شده در 19 ژانویه 2020
بررسی پزشکی توسط Rochelle Collins، DO

چاپ
فهرست مطالب
فواید سلامتی
عوارض جانبی احتمالی
دوز و آماده سازی
دنبال چه چیزی میگردی
سوالات دیگر
سولفات مس یک ترکیب معدنی است که مس و سولفات را ترکیب می کند. در شکل مایع یا پودری آن معمولاً سولفات مس اساسی، قارچ کش مس BSC، سولفات پایه CP یا سولفات مس سه پایه نامیده می شود. در شکل جامد و کریستالی شکل خود (معروف به پنتا هیدرات) به دلیل رنگ آبی آن به سنگ آبی یا ویتریول آبی معروف است. در این شکل، یک ماده خام محبوب برای تولید انواع دیگر نمک های مس است.

سولفات مس
JulieVMac / Getty Images
فواید سلامتی
بزرگترین مزیت سلامتی سولفات مس این است که برای کنترل رشد باکتری ها و قارچ ها در میوه ها، سبزیجات و سایر محصولات استفاده می شود، زیرا از سال 1956 برای استفاده از آفت کش ها در ایالات متحده ثبت شده است. این شامل کپک است که می تواند باعث ایجاد لکه های روی برگ شود. و فساد گیاه، زیرا سولفات مس به پروتئین های قارچ متصل می شود و به سلول ها آسیب می رساند و باعث مرگ آنها می شود.

هنگامی که با آهک و آب (به نام مخلوط بوردو) ترکیب می شود، سولفات مس به عنوان یک قارچ کش محافظ عمل می کند و برای محافظت از گیاهان در طول درمان بذر قبل از رشد آنها استفاده می شود.

در آب و هوای گرمسیری، از آن به عنوان یک نرم تن کش استفاده می شود، که طعمه حلزونی است که آفاتی مانند حلزون ها و راب ها را از آسیب رساندن به گیاهان و محصولات کنترل می کند.

سولفات مس نیز به منظور کمک به سلامت و ایمنی عمومی استفاده می شود. جلبک ها و باکتری های ناشی از رشد جلبک ها در استخرها را از بین می برد و از ابتلا به بیماری پای ورزشکار جلوگیری می کند، عفونت قارچی که در بین انگشتان پا در آب و هوای گرم (مانند استخرهای سرپوشیده) رشد می کند. این کار با مخلوط کردن آن در مخلوط‌های کف دوش، اتاق‌های رختکن و استخرها انجام می‌شود تا از زنده ماندن باکتری‌ها به طور نامحدود روی کفپوش جلوگیری شود.

عوارض جانبی احتمالی
در حالی که مس یک عنصر کمیاب است که به طور طبیعی در گیاهان و حیوانات وجود دارد، سولفات مس زمانی که کسی در معرض آن قرار می گیرد به عنوان یک محرک عمل نمی کند. محصولات زراعی و کشاورزی پس از درمان با سولفات مس تمیز می شوند و خطر کمتری برای بلع آن از محصول تیمار شده وجود دارد، زیرا در درجه اول خود را به رسوبات خاک می چسباند.

اگر از سولفات مس برای اهداف کشاورزی یا باغبانی استفاده کنید، ممکن است در معرض سولفات مس قرار بگیرید. اگر سولفات مس از طریق پوست یا چشم جذب شود ممکن است باعث سوزش و سوزش شود. در صورت قرار گرفتن در معرض چشم، ممکن است منجر به خارش، اگزما، ورم ملتحمه، التهاب، تجمع مایعات یا تحریک قرنیه شود.

اگر سولفات مس بلعیده شود، فقط کمی سمی است، زیرا اغلب به دلیل تحریک شدیدی که در دستگاه گوارش ایجاد می کند، نسبتاً سریع استفراغ می کند. اگر فردی سولفات مس مصرف کند و استفراغ نکند، ممکن است در معرض مسمومیت با سولفات مس باشد.

علائم مسمومیت با سولفات مس عبارتند از:

احساس سوزش در قفسه سینه یا شکم
طعم فلزی در دهان
حالت تهوع
سردرد
اسهال (که ممکن است رنگ آبی یا سبز از رنگ ترکیب داشته باشد)
تعریق بیش از حد
صرف نظر از اینکه استفراغ رخ داده است یا خیر، هر فردی که سولفات مس مصرف می کند باید به اورژانس مراجعه کند تا مسمومیت را رد کند و همچنین مطمئن شود که آسیبی به مغز، کبد، کلیه ها یا پوشش روده معده وارد نشده است. اگر چه بسیار نادر است، اما در صورت عدم درمان، قرار گرفتن در معرض دوز بالا با سولفات مس در برخی شرایط می تواند باعث مرگ شود.

عوارض جانبی بلند مدت
EPA رتبه‌بندی سرطان برای سولفات مس صادر نکرده است، زیرا شواهد کافی وجود ندارد که سولفات مس را با ایجاد سرطان در انسان‌ها مرتبط کند که می‌توانند مس را در بدن خود تنظیم کنند. این یک عملکرد طبیعی است زیرا مس وارد جریان خون می شود و قبل از دفع از طریق مدفوع عمدتاً در کبد جمع آوری می شود. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سولفات مس می تواند باعث سرطان در انسان و حیوانات شود، مورد نیاز است.

برای کسانی که به طور مداوم در معرض سولفات مس هستند که از آن برای کشاورزی استفاده می کنند، ممکن است خطر ابتلا به بیماری کبدی افزایش یابد، اگرچه این احتمال در افرادی که از قبل یک بیماری به نام بیماری ویلسون دارند، بیشتر است، که زمانی اتفاق می افتد که بدن سطوح بالایی از آن را حفظ کند. مس.

مشاهده تصویر منبع

عوارض جانبی در کودکان
در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، این امکان وجود دارد که کودکان نسبت به بزرگسالان نسبت به قرار گرفتن در معرض سولفات مس حساس‌تر باشند، به خصوص اگر روی زمین نزدیک سولفات مس بخزند یا دست‌ها یا اشیاء خود را بدون شستشو در نزدیکی محلی که سولفات مس در آن وجود دارد در دهان خود قرار دهند. استفاده شده. هنگام استفاده از سولفات مس این را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که کودکان در نزدیکی منطقه قرار ندارند فقط برای ایمن بودن.

جهت خرید سولفات مس به اینجا بروید

دوز و آماده سازی
در برخی مناطق، ممکن است از سولفات مس برای خط کشی لوله های زهکشی یا فاضلاب استفاده شود تا از رشد ریشه در آنها و ایجاد گرفتگی جلوگیری شود. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) حد سولفات مس را 1 ppm در هر آب آشامیدنی تعیین کرده است که برای هیچ فردی سمی نیست.

هنگام استفاده از مس 

سولفات برای مناطق وسیعی از زمین یا آب مهم است که جهت نوع سولفات مس مورد استفاده خود را دنبال کنید - اشکال مختلف مانند مایع و پودر بسته به منطقه ای که برای آن استفاده می شود اندازه گیری های متفاوتی دارند.

هنگام دست زدن به چکمه های سولفات مس، دستکش و عینک باید همیشه استفاده شود تا خطر قرار گرفتن در معرض یا بلع به حداقل برسد.

دنبال چه چیزی میگردی
کریستال‌های پنتا هیدرات سولفات مس، پودر یا مایع راحت‌ترین راه برای رسیدگی به سولفات مس هنگام تمیز کردن باغ‌ها، استخرها یا زهکشی‌ها هستند. سولفات مس به خوبی در مایع حل می شود و همین موضوع آن را به یک پاک کننده موثر برای استخرها و مخازن تبدیل می کند.

سوالات دیگر
آیا سولفات مس برای حیوانات سمی است؟

EPA سولفات مس را فقط برای پرندگان سمی متوسط ​​می داند، اما برای ماهی ها بسیار سمی است، زیرا استفاده از سولفات مس در دریاچه ها و استخرها باعث کاهش اکسیژن آنها و ایجاد زباله های اضافی می شود.

آیا سولفات مس می تواند به گیاهان آسیب برساند؟

استفاده بیش از حد از سولفات مس در درمان گیاهان نیز می تواند روند فتوسنتز را مختل کند و به پوشش گیاهی آسیب برساند. به این دلایل، بسیار مهم است که دستورالعمل‌های مربوط به سولفات مس را دنبال کنید تا به اکوسیستم‌های موجود در جایی که از این ترکیب استفاده می‌کنید آسیبی نرسانید.

دستکش مسی برای آرتریت
این صفحه به شما کمک کرد؟

0 منابع

https://www.verywellhealth.com/copper-sulfate-benefits-4684436



:: برچسب‌ها: عوارض سولفات مس، خرید سولفات مس، ایمنی سولفات مس، کاربرد سولفات مس، خرید سولفات مس ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

سلامت عمومی
فواید سولفات مس برای سلامتی
توسط Colleen Travers به ​​روز شده در 19 ژانویه 2020
بررسی پزشکی توسط Rochelle Collins، DO

چاپ
فهرست مطالب
فواید سلامتی
عوارض جانبی احتمالی
دوز و آماده سازی
دنبال چه چیزی میگردی
سوالات دیگر
سولفات مس یک ترکیب معدنی است که مس و سولفات را ترکیب می کند. در شکل مایع یا پودری آن معمولاً سولفات مس اساسی، قارچ کش مس BSC، سولفات پایه CP یا سولفات مس سه پایه نامیده می شود. در شکل جامد و کریستالی شکل خود (معروف به پنتا هیدرات) به دلیل رنگ آبی آن به سنگ آبی یا ویتریول آبی معروف است. در این شکل، یک ماده خام محبوب برای تولید انواع دیگر نمک های مس است.

سولفات مس
JulieVMac / Getty Images
فواید سلامتی
بزرگترین مزیت سلامتی سولفات مس این است که برای کنترل رشد باکتری ها و قارچ ها در میوه ها، سبزیجات و سایر محصولات استفاده می شود، زیرا از سال 1956 برای استفاده از آفت کش ها در ایالات متحده ثبت شده است. این شامل کپک است که می تواند باعث ایجاد لکه های روی برگ شود. و فساد گیاه، زیرا سولفات مس به پروتئین های قارچ متصل می شود و به سلول ها آسیب می رساند و باعث مرگ آنها می شود.

هنگامی که با آهک و آب (به نام مخلوط بوردو) ترکیب می شود، سولفات مس به عنوان یک قارچ کش محافظ عمل می کند و برای محافظت از گیاهان در طول درمان بذر قبل از رشد آنها استفاده می شود.

در آب و هوای گرمسیری، از آن به عنوان یک نرم تن کش استفاده می شود، که طعمه حلزونی است که آفاتی مانند حلزون ها و راب ها را از آسیب رساندن به گیاهان و محصولات کنترل می کند.

سولفات مس نیز به منظور کمک به سلامت و ایمنی عمومی استفاده می شود. جلبک ها و باکتری های ناشی از رشد جلبک ها در استخرها را از بین می برد و از ابتلا به بیماری پای ورزشکار جلوگیری می کند، عفونت قارچی که در بین انگشتان پا در آب و هوای گرم (مانند استخرهای سرپوشیده) رشد می کند. این کار با مخلوط کردن آن در مخلوط‌های کف دوش، اتاق‌های رختکن و استخرها انجام می‌شود تا از زنده ماندن باکتری‌ها به طور نامحدود روی کفپوش جلوگیری شود.

عوارض جانبی احتمالی
در حالی که مس یک عنصر کمیاب است که به طور طبیعی در گیاهان و حیوانات وجود دارد، سولفات مس زمانی که کسی در معرض آن قرار می گیرد به عنوان یک محرک عمل نمی کند. محصولات زراعی و کشاورزی پس از درمان با سولفات مس تمیز می شوند و خطر کمتری برای بلع آن از محصول تیمار شده وجود دارد، زیرا در درجه اول خود را به رسوبات خاک می چسباند.

اگر از سولفات مس برای اهداف کشاورزی یا باغبانی استفاده کنید، ممکن است در معرض سولفات مس قرار بگیرید. اگر سولفات مس از طریق پوست یا چشم جذب شود ممکن است باعث سوزش و سوزش شود. در صورت قرار گرفتن در معرض چشم، ممکن است منجر به خارش، اگزما، ورم ملتحمه، التهاب، تجمع مایعات یا تحریک قرنیه شود.

اگر سولفات مس بلعیده شود، فقط کمی سمی است، زیرا اغلب به دلیل تحریک شدیدی که در دستگاه گوارش ایجاد می کند، نسبتاً سریع استفراغ می کند. اگر فردی سولفات مس مصرف کند و استفراغ نکند، ممکن است در معرض مسمومیت با سولفات مس باشد.

علائم مسمومیت با سولفات مس عبارتند از:

احساس سوزش در قفسه سینه یا شکم
طعم فلزی در دهان
حالت تهوع
سردرد
اسهال (که ممکن است رنگ آبی یا سبز از رنگ ترکیب داشته باشد)
تعریق بیش از حد
صرف نظر از اینکه استفراغ رخ داده است یا خیر، هر فردی که سولفات مس مصرف می کند باید به اورژانس مراجعه کند تا مسمومیت را رد کند و همچنین مطمئن شود که آسیبی به مغز، کبد، کلیه ها یا پوشش روده معده وارد نشده است. اگر چه بسیار نادر است، اما در صورت عدم درمان، قرار گرفتن در معرض دوز بالا با سولفات مس در برخی شرایط می تواند باعث مرگ شود.

عوارض جانبی بلند مدت
EPA رتبه‌بندی سرطان برای سولفات مس صادر نکرده است، زیرا شواهد کافی وجود ندارد که سولفات مس را با ایجاد سرطان در انسان‌ها مرتبط کند که می‌توانند مس را در بدن خود تنظیم کنند. این یک عملکرد طبیعی است زیرا مس وارد جریان خون می شود و قبل از دفع از طریق مدفوع عمدتاً در کبد جمع آوری می شود. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سولفات مس می تواند باعث سرطان در انسان و حیوانات شود، مورد نیاز است.

برای کسانی که به طور مداوم در معرض سولفات مس هستند که از آن برای کشاورزی استفاده می کنند، ممکن است خطر ابتلا به بیماری کبدی افزایش یابد، اگرچه این احتمال در افرادی که از قبل یک بیماری به نام بیماری ویلسون دارند، بیشتر است، که زمانی اتفاق می افتد که بدن سطوح بالایی از آن را حفظ کند. مس.

مشاهده تصویر منبع

عوارض جانبی در کودکان
در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، این امکان وجود دارد که کودکان نسبت به بزرگسالان نسبت به قرار گرفتن در معرض سولفات مس حساس‌تر باشند، به خصوص اگر روی زمین نزدیک سولفات مس بخزند یا دست‌ها یا اشیاء خود را بدون شستشو در نزدیکی محلی که سولفات مس در آن وجود دارد در دهان خود قرار دهند. استفاده شده. هنگام استفاده از سولفات مس این را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که کودکان در نزدیکی منطقه قرار ندارند فقط برای ایمن بودن.

جهت خرید سولفات مس به اینجا بروید

دوز و آماده سازی
در برخی مناطق، ممکن است از سولفات مس برای خط کشی لوله های زهکشی یا فاضلاب استفاده شود تا از رشد ریشه در آنها و ایجاد گرفتگی جلوگیری شود. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) حد سولفات مس را 1 ppm در هر آب آشامیدنی تعیین کرده است که برای هیچ فردی سمی نیست.

هنگام استفاده از مس 

سولفات برای مناطق وسیعی از زمین یا آب مهم است که جهت نوع سولفات مس مورد استفاده خود را دنبال کنید - اشکال مختلف مانند مایع و پودر بسته به منطقه ای که برای آن استفاده می شود اندازه گیری های متفاوتی دارند.

هنگام دست زدن به چکمه های سولفات مس، دستکش و عینک باید همیشه استفاده شود تا خطر قرار گرفتن در معرض یا بلع به حداقل برسد.

دنبال چه چیزی میگردی
کریستال‌های پنتا هیدرات سولفات مس، پودر یا مایع راحت‌ترین راه برای رسیدگی به سولفات مس هنگام تمیز کردن باغ‌ها، استخرها یا زهکشی‌ها هستند. سولفات مس به خوبی در مایع حل می شود و همین موضوع آن را به یک پاک کننده موثر برای استخرها و مخازن تبدیل می کند.

سوالات دیگر
آیا سولفات مس برای حیوانات سمی است؟

EPA سولفات مس را فقط برای پرندگان سمی متوسط ​​می داند، اما برای ماهی ها بسیار سمی است، زیرا استفاده از سولفات مس در دریاچه ها و استخرها باعث کاهش اکسیژن آنها و ایجاد زباله های اضافی می شود.

آیا سولفات مس می تواند به گیاهان آسیب برساند؟

استفاده بیش از حد از سولفات مس در درمان گیاهان نیز می تواند روند فتوسنتز را مختل کند و به پوشش گیاهی آسیب برساند. به این دلایل، بسیار مهم است که دستورالعمل‌های مربوط به سولفات مس را دنبال کنید تا به اکوسیستم‌های موجود در جایی که از این ترکیب استفاده می‌کنید آسیبی نرسانید.

دستکش مسی برای آرتریت
این صفحه به شما کمک کرد؟

0 منابع

https://www.verywellhealth.com/copper-sulfate-benefits-4684436



:: برچسب‌ها: عوارض سولفات مس، خرید سولفات مس، ایمنی سولفات مس، کاربرد سولفات مس، خرید سولفات مس ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

بنزوئیک اسید
ترکیب شیمیایی

توسط ویراستاران دایره المعارف بریتانیکا | مشاهده تاریخچه ویرایش
موضوعات مرتبط: سالیسیلیک اسید گالیک اسید سالیسیلات اسید معطر
بنزوئیک اسید، یک ترکیب آلی سفید و کریستالی متعلق به خانواده اسیدهای کربوکسیلیک است که به طور گسترده به عنوان نگهدارنده مواد غذایی و در ساخت انواع لوازم آرایشی، رنگ، پلاستیک و دافع حشرات استفاده می شود.


اولین بار در قرن 16 توصیف شد، اسید بنزوئیک در بسیاری از گیاهان وجود دارد. حدود 20 درصد از بنزوئین صمغ، یک رزین گیاهی را تشکیل می دهد. برای اولین بار در سال 1860 از ترکیبات مشتق شده از قطران زغال سنگ به صورت مصنوعی تهیه شد. به طور تجاری با واکنش شیمیایی تولوئن (هیدروکربنی که از نفت به دست می آید) با اکسیژن در دمای حدود 200 درجه سانتی گراد (حدود 400 درجه فارنهایت) در حضور نمک های کبالت و منگنز به عنوان کاتالیزور تولید می شود. اسید بنزوئیک خالص در دمای 122 درجه سانتیگراد (252 درجه فارنهایت) ذوب می شود و بسیار کمی در آب محلول است.

از مشتقات بنزوئیک اسید می توان به بنزوات سدیم اشاره کرد، نمکی که به عنوان نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود. بنزیل بنزوات، استری که به عنوان قارچ کش استفاده می شود. و بنزوئیل پراکسید، در سفید کردن آرد و در شروع واکنش های شیمیایی برای تهیه پلاستیک های خاص استفاده می شود.

مشاهده تصویر منبع

خواص بنزوئیک اسید را اینجا بخوانید.

در این مقالات مرتبط بریتانیکا بیشتر بیاموزید:
اکسیداسیون الکل ها
کربوکسیلیک اسید: اسیدهای معطر
ساده ترین اسید معطر بنزوئیک اسید است. …
ساختار ترکیبات هیدروکربنی رایج
هیدروکربن: هیدروکربن های معطر
...1834 از اسید بنزوئیک (C6H5CO2H)، ترکیبی که از تجزیه شیمیایی صمغ بنزوئین، بلسان معطری که توسط درختی که در جزیره جاوه، اندونزی رشد می کند، تراوش می کند، تهیه شد. به طور مشابه، تولوئن هیدروکربنی (C6H5CH3) نام خود را از tolu balsam دریافت کرد، ماده ای جدا شده از آمریکای مرکزی…
شکل 1: خود اکسیداسیون اسیدهای چرب غیراشباع.
نگهداری مواد غذایی: نگهدارنده های شیمیایی آلی
... به محتوای بالای اسید بنزوئیک آنها نسبت داده می شود. اسید بنزوئیک در برابر مخمرها موثرتر از کپک ها و باکتری ها است. …

منبع

https://www.britannica.com/science/benzoic-acid



:: برچسب‌ها: تاریخچه بنزوئیک اسید، کاربرد بنزوئیک اسید، خواص بنزوئیک اسید، ایمنی بنزوئیک اسید، تولید بنزوئیک اسید ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

درمان ها
اختلالات پوستی
چاپ
صرفه جویی
اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک (محلی)
نام ژنریک: اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک (محلی) (ben ZOE ic AS id و SAL i SIL ik AS id)
نام تجاری: Bensal HP، پماد Whitfields، Bensal HP (منسوخ شده) (منسوخ)
دسته دارویی: ضد قارچ های موضعی

استفاده می کند
هشدارها
جهت ها
از چه چیزی باید اجتناب کرد
اثرات جانبی
فعل و انفعالات
اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک چیست؟
اسید بنزوئیک به جلوگیری از عفونت ناشی از باکتری کمک می کند. اسید سالیسیلیک به بدن کمک می کند تا سلول های پوستی خشن یا مرده را از بین ببرد.

اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک موضعی (برای پوست) یک داروی ترکیبی است که برای درمان تحریک و التهاب پوست ناشی از سوختگی، نیش حشرات، عفونت‌های قارچی یا اگزما استفاده می‌شود.

اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک نیز ممکن است برای اهداف دیگری که در این راهنمای دارویی ذکر نشده استفاده شوند.

اطلاعات مهم
تمام دستورالعمل های روی برچسب و بسته داروی خود را دنبال کنید. به هر یک از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود در مورد همه شرایط پزشکی، آلرژی ها و همه داروهایی که استفاده می کنید بگویید.

قبل از مصرف این دارو
اگر به اسید بنزوئیک، اسید سالیسیلیک یا پلی اتیلن گلیکول حساسیت دارید، نباید از اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

مشخص نیست که آیا اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک به جنین آسیب می رساند یا خیر. اگر در حین استفاده از این دارو باردار هستید یا قصد بارداری دارید به پزشک خود اطلاع دهید.

مشخص نیست که آیا اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک به شیر مادر منتقل می شود یا می تواند به نوزاد شیرخوار آسیب برساند. اگر به نوزادی شیر می دهید به پزشک خود اطلاع دهید.

اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک برای استفاده افراد کمتر از 18 سال تایید نشده است.

چگونه باید از اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک استفاده کنم؟
این دارو معمولا 2 بار در روز استفاده می شود. تمام دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را دنبال کنید. این دارو را در مقادیر بیشتر یا کمتر و یا بیشتر از مقدار توصیه شده استفاده نکنید.

با دهان بر ندارید. اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک فقط برای پوست استفاده می شود. این دارو را بر روی زخم های باز یا پوست آفتاب سوخته، باد سوخته، خشک، ترک خورده یا تحریک شده استفاده نکنید. اگر این دارو وارد چشم، بینی، دهان، راست روده یا واژن شد، با آب بشویید.

دست های خود را قبل و بعد از استفاده از اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک بشویید.

قبل از درمان با این دارو، پوست آسیب دیده را به آرامی با نمک یا آب بشویید. پوست را با یک حوله تمیز یا گاز نخی خشک کنید.

مقدار زیادی از دارو را بمالید و آن را به طور یکنواخت پخش کنید تا یک لایه ضخیم 1/8 اینچی در ناحیه تحت درمان ایجاد شود.

بهتر است این دارو را با یک سواب پنبه تمیز روی پوست خود بمالید. پس از یک بار استفاده، سواب را دور بیندازید. همچنین می توانید دارو را روی یک گاز پنبه ای بمالید و سپس گاز را روی پوست خود قرار دهید.

ناحیه تحت درمان را تمیز نگه دارید و تا حد امکان در معرض هوا قرار دهید.

ناحیه پوست تحت درمان را با باند چسب نپوشانید مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

اجازه ندهید نوک لوله دارو با هیچ سطحی از جمله پوستی که تحت درمان هستید تماس پیدا کند.

اگر علائم شما پس از 7 روز بهبود نیافت، یا با استفاده از اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک بدتر شدند، با پزشک خود تماس بگیرید.

در دمای اتاقی به دور از گرما و رطوبت، نگهداری شود.

اگر یک نوبت را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟
به محض یادآوری، مقدار دز فراموش شده دارو را استفاده کنید. اگر تقریباً زمان نوبت بعدی برنامه ریزی شده فرا رسیده است، از دوز فراموش شده صرفنظر کنید. برای جبران دوز فراموش شده از داروی اضافی استفاده نکنید.

اگر بیش از حد مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟
به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید یا با خط راهنمای Poison به شماره 1-800-222-1222 تماس بگیرید.

هنگام استفاده از اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟
از استفاده از بسته های مرطوب یا بسته های مرطوب به خشک بر روی نواحی تحت درمان پوست خودداری کنید. آنها می توانند اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک را کم اثر کنند.

از وارد کردن دارو به چشم، دهان یا بینی خودداری کنید. اگر وارد هر یک از این قسمت‌ها شد، با آب بشویید.

از مصرف سایر داروها در مناطقی که با اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک درمان می کنید، خودداری کنید، مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

عوارض جانبی اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک
اگر هر یک از این علائم واکنش آلرژیک را دارید، کمک فوری پزشکی دریافت کنید: کهیر. تنفس دشوار؛ تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو.

مشاهده تصویر منبع

اگر موارد زیر را دارید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

سوزش شدید یا تحریک پوست؛ یا

احساس سوزش بیش از 10 روز.

عوارض جانبی رایج ممکن است شامل موارد زیر باشد:

گرما یا احساس سوزش (ممکن است تا 5 دقیقه پس از استفاده طول بکشد).

این لیست کاملی از عوارض جانبی نیست و ممکن است موارد دیگری نیز رخ دهد. برای مشاوره پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است عوارض جانبی را به FDA با شماره 1-800-FDA-1088 گزارش دهید.

چه داروهای دیگری بر اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک تأثیر می گذارد؟
بعید است که سایر داروهایی که به صورت خوراکی یا تزریقی مصرف می کنید تأثیری بر اسید بنزوئیک و اسید سالیسیلیک که به صورت موضعی استفاده می شود، نداشته باشند. اما خیلی داروها میتونن روی هم اثر بگذارن. به هر یک از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود در مورد تمام داروهایی که استفاده می کنید، از جمله داروهای نسخه ای و بدون نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی اطلاع دهید.

منبع

https://www.drugs.com/mtm/benzoic-acid-and-salicylic-acid-topical.html

https://bismoot.com/#products



:: برچسب‌ها: اسید بنزوئیک در پزشگی، خرید اسید بنزوئیک، تولید اسید بنزوئیک، کاربرد اسید بنزوئیک، خواص اسید بنزوئیک ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

آرشیو مولکول هفته
ال سیستئین
26 نوامبر 2018
قبلی بعدی
من می‌توانم دارایی ارزشمندی در بازگرداندن شنوایی انسان‌ها باشم.
من چه مولکولی هستم؟
تصویر L-Cysteine ​​تصویر سه بعدی از L-Cysteine
L-Cysteine ​​یکی از دو اسید آمینه پروتئین زا است که حاوی یک اتم گوگرد است (دیگری متیونین). این یک اسید آمینه غیر ضروری در نظر گرفته می شود زیرا در بدن انسان تولید می شود. با این حال، افرادی که دچار کمبود سیستئین هستند، باید با مکمل ها درمان شوند.

هنگامی که سیستئین اکسید می شود، دو اتم هیدروژن تیول حذف می شوند و اتم های گوگرد به هم می پیوندند تا دیمر ال سیستین را تشکیل دهند. در سیستم های بیولوژیکی، مونومر و دایمر به راحتی تعویض می شوند. بنابراین، هر دو اسید از نظر تغذیه مشابه هستند.

در سپتامبر 2018، دیوید کوری از دانشکده پزشکی هاروارد و جفری هولد از بیمارستان کودکان بوستون گزارش دادند که سیستئین می تواند در بهبود شنوایی در انسان نقش داشته باشد. آنها کشف کردند که پروتئین TMC1 در سلول های مویی گوش داخلی منافذی را تشکیل می دهد که در تبدیل صدا به سیگنال های الکتریکی به مغز نقش دارند. در برخی افراد، جهش در TMC1 می تواند منجر به ناشنوایی شود.

مشاهده تصویر منبع

محققان باقیمانده‌های موجود در TMC1 را با سیستئین جایگزین کردند و سپس گروه‌های سیستئین را با گروه‌های باردار حجیم اصلاح کردند. این جهش مصنوعی باعث شد پروتئین تولید جریان الکتریکی را متوقف کند، بنابراین تأیید می کند که TMC1 جهش یافته شنوایی را مهار می کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که داروهایی که جهش‌های TMC1 یا ژن‌درمانی‌های جایگزین پروتئین جهش‌یافته را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند به بازگرداندن شنوایی به افراد مبتلا کمک کنند.

اطلاعات خطر ال سیستئین
طبقه بندی GHS*: یک ماده یا مخلوط خطرناک نیست
* سیستم جهانی هماهنگ طبقه بندی و برچسب گذاری مواد شیمیایی.

شرکت بیسموت مواد شیمیایی دارویی ماند ال سیستئین را به مشتریان ارائه می دهد. 

حقایق سریع ال سیستئین
قانون CAS شماره 52-90-4
فرمول تجربی C3H7NO2S
جرم مولی 121.16
ظاهر کریستال یا پودر سفید
نقطه ذوب 240 ºC (تجزیه)
حلالیت در آب ≈280 گرم در لیتر
خدمات چکیده شیمیایی - یک بخش از ACS
در مورد این مولکول از CAS، معتبرترین و جامع ترین منبع اطلاعات شیمیایی بیشتر بدانید

منابع

https://www.acs.org/content/acs/en/molecule-of-the-week/archive/c/l-cysteine.html



:: برچسب‌ها: خرید ال سیستئین، ملکول ال سیستئین، ایمنی ال سیستئین، کاربرد ال سیستئین ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

رژیم غذایی کم متیونین باعث افزایش طول عمر در حیوانات می شود
اگرچه متیونین نقش مهمی در بدن دارد، اما برخی تحقیقات مزایای رژیم های غذایی کم این اسید آمینه را نشان می دهد.

برخی از سلول های سرطانی برای رشد به متیونین رژیم غذایی وابسته هستند. در این موارد، محدود کردن رژیم غذایی شما می تواند برای کمک به گرسنگی دادن سلول های سرطانی مفید باشد

از آنجایی که پروتئین‌های گیاهی اغلب دارای متیونین کمتری نسبت به پروتئین‌های حیوانی هستند، برخی از محققان بر این باورند که رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه می‌تواند ابزاری برای مبارزه با برخی سرطان‌ها باشد 

علاوه بر این، چندین مطالعه روی حیوانات نشان می دهد که کاهش متیونین می تواند طول عمر را افزایش دهد و سلامتی را بهبود بخشد 

یک مطالعه نشان داد که طول عمر در موش هایی که از رژیم غذایی کم متیونین تغذیه شده بودند بیش از 40 درصد بیشتر بود 

این طول عمر ممکن است به دلیل بهبود مقاومت در برابر استرس و متابولیسم و ​​همچنین حفظ توانایی سلول های بدن برای تولید مثل باشد 

برخی از محققان به این نتیجه رسیدند که محتوای کم متیونین در واقع سرعت پیری را در موش ها کاهش می دهد

اینکه آیا این مزایا به انسان هم تعمیم می‌یابد یا نه، هنوز مشخص نیست، اما برخی از مطالعات لوله آزمایش مزایای محتوای کم متیونین در سلول‌های انسانی را نشان داده‌اند 

با این حال، قبل از هر گونه نتیجه گیری، تحقیقات انسانی مورد نیاز است.

مشاهده تصویر منبع

خلاصه
در حیوانات، کاهش محتوای متیونین در رژیم غذایی ممکن است سرعت پیری را کاهش داده و طول عمر را افزایش دهد. برخی از مطالعات فواید کاهش متیونین را در سلول های انسانی نشان داده اند، اما تحقیقات در مورد انسان های زنده مورد نیاز است.

منابع غذایی متیونین
در حالی که تقریباً تمام غذاهای حاوی پروتئین مقداری متیونین دارند، مقدار آن بسیار متفاوت است. تخم مرغ، ماهی و برخی از گوشت ها حاوی مقادیر بالایی از این اسید آمینه هستند .

تخمین زده می شود که حدود 8 درصد از اسیدهای آمینه موجود در سفیده تخم مرغ، اسیدهای آمینه حاوی گوگرد (متیونین و سیستئین) هستند 

این مقدار در گوشت مرغ و گاو حدود 5 درصد و در لبنیات 4 درصد است. پروتئین های گیاهی معمولاً مقادیر کمتری از این اسیدهای آمینه دارند.

برخی تحقیقات همچنین مقدار کلی اسیدهای آمینه حاوی گوگرد (متیونین و سیستئین) را در انواع مختلف رژیم های غذایی مورد بررسی قرار داده اند 

بیشترین مقدار (6.8 گرم در روز) در رژیم های غذایی با پروتئین بالا گزارش شد، در حالی که مصرف کمتر برای گیاهخواران (3.0 گرم در روز) و وگان ها (2.3 گرم در روز) وجود داشت.

علیرغم مصرف کم در میان گیاهخواران، تحقیقات دیگر نشان داده است که آنها در واقع غلظت خون بالاتری از متیونین نسبت به افرادی که گوشت و ماهی می خورند دارند (منبع معتبر 25).

این یافته محققان را به این نتیجه رساند که محتوای رژیم غذایی و غلظت متیونین خون همیشه به طور مستقیم با هم مرتبط نیستند.

با این حال، این مطالعات نشان داد که وگان ها هم مصرف رژیم غذایی کم و هم غلظت خونی پایینی از متیونین دارند 

خلاصه
پروتئین‌های حیوانی اغلب محتوای متیونین بیشتری نسبت به پروتئین‌های گیاهی دارند. افرادی که از یک رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنند، دریافت اسیدهای آمینه حاوی گوگرد در رژیم غذایی کمتری دارند، اگرچه می توانند سطوح بالاتر یا پایین تر متیونین در خون داشته باشند.


مصرف، سمیت و عوارض جانبی
محققان میزان توصیه شده برای دریافت روزانه اسیدهای آمینه حاوی گوگرد (متیونین و سیستئین) را تعیین کرده اند، اما مطالعات عوارض جانبی دوزهای بالاتر را نیز بررسی کرده اند.

مصرف توصیه شده
مصرف روزانه توصیه شده متیونین به اضافه سیستئین 8.6 میلی گرم در پوند (19 میلی گرم بر کیلوگرم) در روز برای بزرگسالان است که برای فردی با وزن 150 پوند (68 کیلوگرم) حدود 1.3 گرم است 

با این حال، برخی از محققان مصرف دو برابر این مقدار را بر اساس محدودیت های مطالعاتی که برای تعیین میزان مصرف توصیه شده استفاده می شود، توصیه کرده اند 

افراد مسن اغلب دریافت متیونین کمی دارند و مطالعات نشان داده است که آنها ممکن است به مصرف بالاتری از 2 تا 3 گرم در روز نیاز داشته باشند 

با وجود این واقعیت که گروه های خاصی ممکن است از افزایش دریافت متیونین خود سود ببرند، بسیاری از رژیم های غذایی بیش از 2 گرم در روز متیونین به اضافه سیستئین هستند.

تخمین زده می‌شود که انواع رژیم‌های غذایی، از جمله رژیم‌های وگان، گیاه‌خواری، سنتی و رژیم‌های پر پروتئین، بین ۲.۳ تا ۶.۸ گرم در روز از این اسیدهای آمینه داشته باشند 

تاثیر بر هموسیستئین
شاید بزرگترین نگرانی مرتبط با مصرف بالای متیونین به دلیل یکی از مولکول هایی باشد که این اسید آمینه می تواند تولید کند.

متیونین را می توان به هموسیستئین تبدیل کرد، اسید آمینه ای که با چندین جنبه بیماری قلبی مرتبط است 

مصرف زیاد متیونین ممکن است منجر به افزایش هموسیستئین شود، اگرچه برخی از افراد نسبت به سایرین بیشتر مستعد این فرآیند هستند 

جالب توجه است، تحقیقات نشان می دهد که خطرات بالقوه مصرف زیاد متیونین ممکن است به دلیل هموسیستئین باشد تا خود متیونین

با این حال، عوامل دیگری وجود دارد که می تواند سطح هموسیستئین را تغییر دهد.

به عنوان مثال، حتی اگر آنها دارند

و دریافت کمتر متیونین در رژیم غذایی، گیاهخواران و گیاهخواران ممکن است به دلیل دریافت کم ویتامین B12، هموسیستئین بالاتری نسبت به همه چیزخواران داشته باشند 

تحقیقات دیگر نشان داده است که یک رژیم غذایی با پروتئین بالا و متیونین بالا در مقایسه با رژیم غذایی کم پروتئین و متیونین، پس از شش ماه باعث افزایش هموسیستئین نمی شود 

علاوه بر این، به نظر نمی رسد که تغییر میزان مصرف تا 100٪ بر هموسیستئین در بزرگسالان سالم بدون کمبود ویتامین تأثیر بگذارد 

اثرات جانبی
برای ارزیابی پاسخ‌های بدن به متیونین، محققان یک دوز بزرگ از این اسید آمینه را می‌دهند و اثرات آن را مشاهده می‌کنند.

این دوز بسیار بزرگتر از میزان مصرف توصیه شده است، اغلب حدود 45 میلی گرم در پوند (100 میلی گرم بر کیلوگرم)، یا 6.8 گرم برای افرادی که 150 پوند (68 کیلوگرم) وزن دارند 

این نوع آزمایش بیش از 6000 بار با عوارض جانبی جزئی انجام شده است. این عوارض جانبی جزئی شامل سرگیجه، خواب آلودگی و تغییرات فشار خون است 

یک عارضه نامطلوب عمده در طی یکی از این آزمایش‌ها رخ داد که منجر به مرگ فردی با فشار خون بالا شد اما در غیر این صورت سلامتی خوبی داشت 

با این حال، به نظر می رسد احتمال دارد که مصرف بیش از حد تصادفی تقریباً 70 برابر مصرف توصیه شده باعث عوارض شود 

به طور کلی، به نظر می رسد که متیونین به خصوص در انسان های سالم سمی نیست، مگر در دوزهای بسیار بالا که تقریباً غیرممکن است از طریق رژیم غذایی به دست آید.

حتی با وجود اینکه متیونین در تولید هموسیستئین نقش دارد، شواهدی وجود ندارد که مصرف آن در محدوده معمولی برای سلامت قلب خطرناک باشد 

خلاصه
افرادی که انواع مختلفی از رژیم های غذایی را دنبال می کنند اغلب از حداقل مقدار توصیه شده متیونین تجاوز می کنند. عوارض جانبی در پاسخ به دوزهای زیاد اغلب جزئی هستند اما در دوزهای بسیار بالا می توانند خطرناک شوند.

خط پایین
متیونین یک آمینو اسید منحصر به فرد حاوی گوگرد است که می تواند برای ساخت پروتئین و تولید مولکول های زیادی در بدن استفاده شود.

اینها شامل آنتی اکسیدان گلوتاتیون و مولکول SAM است که برای اصلاح DNA و سایر مولکول ها استفاده می شود.

متیونین در انواع غذاهای حاوی پروتئین یافت می شود و اغلب در پروتئین های حیوانی بیشتر از پروتئین های گیاهی است. اگرچه نشان داده شده است که رژیم های غذایی کم متیونین باعث افزایش طول عمر در حیوانات می شود، اما اینکه آیا این برای انسان اهمیت دارد یا خیر هنوز مشخص نیست.

افرادی که انواع مختلفی از رژیم های غذایی را مصرف می کنند، معمولاً دریافت توصیه شده متیونین را برآورده می کنند، اگرچه برخی از افراد مسن ممکن است از افزایش مصرف خود سود ببرند.

عوارض جانبی در پاسخ به دوزهای زیاد معمولاً جزئی هستند، اما در دوزهای بسیار بالا فراتر از آن چیزی که با یک رژیم غذایی معمولی به دست می‌آید، می‌توانند خطرناک باشند.

بر اساس تحقیقات موجود در انسان‌های سالم، احتمالاً نیازی به محدود کردن یا افزایش مصرف متیونین در رژیم غذایی خود ندارید.

کاربردهای دیگر ال میتونین را در لینک زیر مشاهده بفرمایید.

https://bismoot.com/blog/%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%aa%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d9%86/

منبع

https://www.healthline.com/nutrition/methionine#bottom-line



:: برچسب‌ها: کاربرد ال میتونین، فواید ال میتونین، خرید ال میتونین، ایمنی ال میتونین، خواص ال میتونین ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

ارزیابی و مدیریت ریسک
خطر سلامتی انسان در اثر قرار گرفتن در معرض یک ماده شیمیایی عموماً تابعی از مضرات ذاتی ماده شیمیایی (سمی بودن آن) و دوز (مقدار) تجمع یافته در یک بخش بیولوژیکی خاص (مانند ریه) در نظر گرفته می شود. برای مواجهه های شغلی، اغلب تعیین دوز مستقیم، به ویژه در مورد ذرات نامحلول، بسیار دشوار است. بنابراین، به منظور اندازه گیری و مدیریت خطرات، معمولاً قرار گرفتن در معرض به عنوان جانشین دوز ارزیابی می شود.

در اکثر کشورها، قوانین مربوط به استفاده از مواد شیمیایی یا سایر مواد خطرناک در محل کار، کارفرمایان را ملزم می کند تا ارزیابی ریسک را برای شناسایی و مدیریت قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک انجام دهند تا از سلامتی کارکنان و سایرین که ممکن است در معرض آن قرار گیرند، جلوگیری شود. این به عنوان بخشی از مقاله "مواد خطرناک" با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار گرفته است.

چارچوب های متعددی برای ارزیابی و مدیریت خطرات ناشی از نانومواد ذرات معلق پیشنهاد شده است که همه آنها بر اساس یک رویکرد ارزیابی ریسک مشترک هستند. سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) یک رویکرد گام به گام برای ارزیابی و مدیریت ریسک نانومواد پیشنهاد کرده است که می‌توان آن را به شرح زیر خلاصه کرد:

توصیف مواد و کاربردها: شناسایی و توصیف نانومواد مورد ارزیابی و کاربردها یا عملکردهای مورد نظر آنها (از جمله مزایای بالقوه). در صورت لزوم، مواد مشابهی را شناسایی کنید که ممکن است به رفع شکاف های داده کمک کند.
ایجاد نمایه‌های مواد: مجموعه‌ای از «پروفایل‌ها» از جمله ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی نانومواد، خطرات ذاتی محیطی، بهداشتی و ایمنی، و قرار گرفتن در معرض احتمالی انسان و محیط زیست در طول چرخه عمر نانومواد.
ارزیابی خطرات: اطلاعات از پروفایل ها باید برای شناسایی و مشخص کردن ماهیت و میزان خطرات (یعنی ترکیبی از خطرات و قرار گرفتن در معرض) توسط نانومواد خاص و کاربردهای پیش بینی شده آنها ارزیابی شود.
ارزیابی گزینه‌های مدیریت ریسک: نحوه مدیریت ریسک‌های شناسایی‌شده در مرحله 3 را ارزیابی کنید و یک مسیر اقدام را توصیه کنید. گزینه‌ها ممکن است شامل اصلاحات محصول یا فرآیند، کنترل‌های مهندسی، تجهیزات حفاظتی و/یا ارتباطات ریسک باشند.
تصمیم گیری، مستندسازی و اقدام: متناسب با مرحله توسعه محصول، تصمیم گیری در مورد ادامه توسعه و تولید نانومواد (یا فرآیند یا محصول با استفاده از نانومواد) یا در چه ظرفیتی. تصمیمات و منطق آنها را مستند کنید و اطلاعات را در صورت لزوم با ذینفعان مربوطه به اشتراک بگذارید.
بررسی و تطبیق: از طریق بررسی‌های برنامه‌ریزی‌شده منظم، ممکن است لازم باشد ارزیابی ریسک به‌روزرسانی شود، اطمینان حاصل شود که سیستم‌های مدیریت ریسک مطابق انتظار کار می‌کنند، و سیستم‌ها در پاسخ به اطلاعات یا شرایط جدید بازنگری شوند.
انجام یک ارزیابی کامل ریسک معمولاً متکی بر داشتن موارد زیر است:

اطلاعات خوب در مورد ماهیت خطرناک مواد؛
اطلاعات خوب در مورد اثربخشی رویکردهای کنترلی، و؛
راه های راحت و در دسترس برای نظارت بر قرار گرفتن در معرض.
یکی از مشکلات اعمال این رویکرد در نانومواد این است که اطلاعات موجود ممکن است ناقص یا نادرست باشد. چنین شکاف های دانشی عدم قطعیت قابل توجهی را در هر ارزیابی ریسک ایجاد می کند. به طور کلی، هر چه شکاف در دانش بیشتر باشد، استراتژی مدیریت ریسک باید محتاط تر باشد.

خطرات نانومواد
خطرات سلامتی
شناسایی خطر و تفسیر واقع بینانه روابط دوز-پاسخ، مراحل حیاتی در فرآیند ارزیابی و مدیریت ریسک است. در سال 2004، انجمن سلطنتی و آکادمی سلطنتی مهندسی یک بررسی عمده از فرصت ها و عدم قطعیت های نانوتکنولوژی منتشر کردند. این یکی از اولین گزارش هایی بود که خطرات بالقوه برای سلامتی و محیط زیست را که ممکن است از قرار گرفتن در معرض نانومواد به وجود بیاید، برجسته کرد. به دنبال تحقیقات قابل توجه در این زمینه، اکنون تعداد قابل توجهی و رو به رشد شواهد سم شناسی وجود دارد که نشان دهنده تفاوت های قابل توجهی در خطر بین نانومواد و همتایان عمده آنها و همچنین بین انواع مختلف نانوذرات است.

خواص و کاربرد نانو مواد را در شرکت بیسموت بخش نانو مواد بخوانید.

مسائل سم شناسی قابل قبول برای نانومواد، که باید در هنگام استفاده و استفاده از نانومواد در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

واکنش پذیری. بار سطحی ممکن است نقش مهمی در طول جذب سلولی و فعل و انفعالات بیولوژیکی داشته باشد. نانومواد دارای نسبت قابل توجهی از فلزات فعال (مانند کاتالیزور باقیمانده از فرآیند تولید) ممکن است دارای خواص خطرناک باشند. علاوه بر این، نانومواد فوتوکاتالیستی ممکن است باعث التهاب، آسیب اکسیداتیو و آسیب ژنتیکی شوند.
انحلال پذیری. برخی از انواع نانوذرات با کاهش اندازه ذرات محلول تر می شوند. این می تواند به معنای افزایش فراهمی زیستی یون های ذراتی باشد که قبلاً نامحلول در نظر گرفته می شدند.
مرفولوژی. بر اساس تحقیقات سم شناسی روی آزبست و سایر الیاف صنعتی، "پارادایم الیاف" بیان می کند که الیافی که در ریه ها پایدار هستند 

d بیشتر از 15 تا 20 میکرومتر با قطر کمتر از 3 میکرومتر برای سلامتی انسان خطرناک در نظر گرفته می شود. برخی از نانومواد ذره‌ای با نسبت ابعادی بالا (HARNs) (مانند برخی از نانولوله‌های کربنی، نانوسیم‌ها، نانوپلاکت‌ها و غیره) این توصیف را دارند و بنابراین در صورت استنشاق، احتمالاً در ریه‌ها باقی می‌مانند.
سطح خاص. یکی از دلایل اصلی واکنش پذیری نانومواد نسبت به معادل های در مقیاس بزرگتر مربوط به آنها این است که در واحد جرم، سطح بسیار بالاتری دارند.
پتانسیل انتقال در نتیجه اندازه کوچک خود، نانوذرات و سایر اجسام نانو می‌توانند به بخش‌هایی از سیستم‌های بیولوژیکی برسند که معمولاً توسط سایر ذرات بزرگ‌تر قابل دسترسی نیستند.
هنگامی که به طور کلی به پایگاه شواهد سم شناسی کنونی در طیف گسترده ای از انواع نانوذرات نگاه می کنیم، گروه ایمنی نانو بریتانیا به طور کلی در نظر می گیرد که :

بسیاری از نانوذرات در مواجهه با ریه‌ها خطر کمی دارند.
بعید است پوست تحت تأثیر انواع نانوذرات رایج قرار گیرد. به عنوان مثال، کمیته علمی کمیسیون اروپا در مورد ایمنی مصرف کننده (SCCS) به این نتیجه رسیده است که استفاده از ZnO و TiO2 با غلظت حداکثر 25 درصد به عنوان فیلتر UV در ضدآفتاب ها می تواند هیچ گونه خطر عوارض جانبی را در کرم های ضد آفتاب ایجاد نکند. انسان پس از کاربرد پوستی .
با این حال، همانطور که توسط گروه  اشاره شد، نشان داده شده است که برخی از انواع نانوذرات، مانند اکسید روی برای مثال ، ممکن است روی ریه‌ها در سطوح بالا و پایدار قرار گرفتن در معرض تأثیر نامطلوب بگذارد. نانوالیاف و نانولوله‌های بلند (بیش از 15 میکرومتر)، بسته‌های نانولوله‌ای «کرکی» با چگالی کم، و ذرات صفحه‌مانند نازک - که همگی بزرگ هستند اما با قطرهای آیرودینامیکی کوچک هستند - ممکن است خطرات تنفسی غیرعادی ایجاد کنند.

مشاهده تصویر منبع

لازم به ذکر است که اکثر مطالعات انجام شده تا به امروز از روش‌های آزمایش آزمایشگاهی غیر معتبر استفاده می‌کنند. در حالی که بینش های ارزشمندی در مورد سمیت ذاتی نانومواد مورد ارزیابی ارائه می شود، رابطه بین داده های سم شناسی آزمایشگاهی و اثرات داخل بدن در حال حاضر نامشخص است. این بدان معناست که مطالعات آزمایشگاهی مبنای نامناسبی برای ارزیابی ریسک در زمان کنونی تشکیل می‌دهند. تا به امروز، مطالعات استنشاقی بسیار کمی انجام شده است، که تا حد زیادی از توسعه محدودیت‌های مواجهه شغلی (OELs) برای نانوذرات جلوگیری می‌کند.

خطرات ایمنی
سطح ویژه بزرگ و واکنش پذیری نانوذرات نه تنها بر سمیت آنها بلکه خطرات ایمنی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا نانوذرات پتانسیل بالایی برای واکنش های کاتالیزوری، اشتعال یا انفجار نشان می دهند. توانایی آنها برای رسیدن و ماندن در هوا برای مدت طولانی و حداقل انرژی اشتعال کم آنها خطر انفجار را افزایش می دهد، از جمله انفجار ناشی از بارهای الکترواستاتیکی که ممکن است هنگام دستکاری پودرها رخ دهد.

مهندسان شرکت بیمه حوادث آلمان برای صنایع شیمیایی و مواد خام (BG RCI) نشان دادند که گرد و غبار در مقیاس میکرو با شدت بیشتری منفجر می شود و حساسیت به اشتعال هر چه ذرات ریزتر می شوند افزایش می یابد. دمای خودسوزی نیز زمانی که ذرات ریزتر هستند کاهش می یابد.

مطالعات شدت انفجار نانوذرات مختلف را از ضعیف (کربن سیاه و نانولوله‌های کربنی) تا بسیار قوی (آلومینیوم)، بسته به ماهیت ذرات، اندازه و تراکم طبقه‌بندی کرده‌اند. پودرهای آلومینیوم دارای حداقل انرژی اشتعال هستند که به اندازه کافی کم است که با انرژی ساکن مشتعل شوند. شدت انفجار آنها بسته به اندازه ذرات از قوی تا بسیار قوی طبقه بندی شد. آزمایشات نشان داد که نانوپودرهای آلومینیومی نسبت به ریزپودرها، احتمالاً به دلیل لایه اکسید روی نانوذرات، قابلیت انفجار کمتری دارند. علاوه بر این، همان مطالعه به این نتیجه رسید که اگر یک نانوپودر آگلومره شود، شدت انفجاری مشابه ریزپودر همان ماده را نشان می‌دهد. اگر مواد قابل اشتعال، مانند حلال ها، روی سطح ذرات جذب شوند، احتمال انفجار بیشتر می شود.

منبع

https://oshwiki.eu/wiki/Nanomaterials



:: برچسب‌ها: خطرات نانو مواد، ایمنی نانو مواد، کاربرد نانو مواد ، تولید نانو مواد، خرید نانو مواد ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

فنل عضوی از دسته ای از ترکیبات آلی با همین نام، فنل ها است. این رایج ترین عضو خانواده اش است. به طور کلی، فنل ها به هر ترکیب شیمیایی اطلاق می شود که حاوی یک گروه –OH است که مستقیماً به یک سیستم حلقه معطر متصل است. فنل نام رایج اولین کشف شده و ساده ترین عضو این خانواده، مونوهیدروکسی بنزن است که فقط حاوی یک گروه –OH است که مستقیماً به یک حلقه بنزن متصل است.

 

فرمول ساختاری آن C6H5OH است و گاهی اوقات به آن بنزنول یا اسید کربولیک نیز می گویند. 

خواص و ایمنی فنول را نیز اینجا ببینید.

See the source image

فنل به طور گسترده در بسیاری از صنایع برای اهداف مختلف استفاده می شود. فهرست کاملی از کاربردهای فنل در زیر آورده شده است:

 

• فنل رایج ترین ضدعفونی کننده مورد استفاده از زمان های قدیم است. خواص ضد عفونی کنندگی شگفت انگیزی نیز دارد. این یکی از رایج ترین مواد شیمیایی برای تمیز کردن مواد خانگی، به ویژه حمام و کاشی های کف بود.

 

• ثابت شده است که فنل یک عامل ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی موثر است. مطالعات زیادی برای یافتن مکانیسم اثر پشت این خواص انجام شده است. با برخی از مطالعات فرضیه شده است که مانع از سنتز پروتئین و RNA در میکروارگانیسم ها می شود و در نتیجه منجر به مرگ آنها می شود. علاوه بر این، برخی مطالعات ادعا می کنند که به غشای سیتوپلاسمی میکروارگانیسم ها آسیب می رساند.

 

• فنل اگرچه در مقادیر بسیار ناچیز است، اما در ساخت دهانشویه ها نیز برای پاکسازی موثر دهان و حذف باکتری های دهان استفاده می شود.

 

• گاهی اوقات از فنل به عنوان مسکن خوراکی و بی حس کننده خفیف نیز استفاده می شود. این به دلیل احساس بی حسی است که به دلیل خاصیت قابض آن ایجاد می کند زیرا الکل است. با این حال، هنگام مصرف خوراکی آن باید اقدامات احتیاطی انجام شود زیرا محلول غلیظ فنل می تواند برای پوست انسان سمی باشد و ممکن است به غشای مخاطی آسیب برساند.

 

• فنل یکی از موادی بود که هیتلر در جنگ جهانی دوم برای اعدام جامعه نازی به کار برد، به دلیل اثرات سمی آن هنگام استفاده در حجم متمرکز.

 

• فنل به عنوان یکی از مواد اولیه برای سنتز بسیاری از مواد شیمیایی مانند اسید پیکریک، داروهای دارویی، مواد منفجره و پلیمرهای پلاستیکی استفاده می شود.

 

• فنل ها یکی از مواد اولیه برای تشکیل رنگ های آزو در صنعت رنگ آمیزی هستند.

 

• فنل به عنوان یک واسطه در بسیاری از صنایع تولید می شود تا بیشتر برای ساخت یا تولید مواد مختلف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

 

• فنل همچنین به عنوان یک نگهدارنده در صنعت چوب استفاده می شود تا چوب را از حمله میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها یا قارچ ها در امان نگه دارد.

 

• فنل در صنایع تولید لوازم آرایشی و مراقبت از پوست برای تولید انواع محصولات مراقبت از پوست و آرایشی مانند کرم ها و لوسیون های روشن کننده پوست، کرم های ضد آفتاب و رنگ مو و محلول های رنگ استفاده می شود.

 

• از فنل در استخراج بیومولکول ها برای اهداف مطالعاتی و تحقیقاتی استفاده می شود. در آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی مولکولی، فنل به طور گسترده برای استخراج اسیدهای نوکلئیک از ساختارهای DNA نمونه‌های بافتی منابع مختلف برای مطالعات و تحقیقات تحقیقاتی استفاده می‌شود.

 

• فنل برای واکنش پلیمریزاسیون آن با فرمالدئید استفاده می شود. این واکنش به طور تجاری در صنعت پلیمر برای تهیه رزین های فنلی استفاده می شود. رزین پلیمری که در این واکنش تشکیل می‌شود، رزین فنل فرمالدئید نامیده می‌شود که معمولاً با نام تجاری آن باکلیت نیز شناخته می‌شود. این رزین فنل فرمالدئید در وسایل برقی مانند کلید استفاده می شود. همچنین در صنعت خودروسازی برای روان‌کاری قسمت‌های کوچک و حساس موتور هر وسیله نقلیه استفاده می‌شود. این رزین به دلیل خاصیت شگفت انگیزی که در مقاومت در برابر شرایط بسیار شدید از نظر مقاومت الکتریکی و گرما یا خوردگی ناشی از سایر عوامل شیمیایی دارد، در بسیاری از صنایع کاربرد دارد.

 

• ماده واسط رزین مانند دیگری در طی واکنش پلیمریزاسیون بین فنل و فرمالدئید به نام نوولاک تشکیل می شود. این رزین خاصیت چسبندگی بسیار خوبی دارد و از این رو به عنوان ماده اتصال دهنده در بسیاری از صنایع استفاده می شود. همچنین به عنوان یک پوشش محافظ بر روی موادی که به راحتی در مجاورت رطوبت تجزیه می شوند، استفاده می شود.

 

• یکی از وسیع ترین و گسترده ترین کاربردهای فنل در صنعت پلاستیک است که در آن به عنوان ماده اولیه برای انجام واکنش های پلیمریزاسیون که منجر به تولید انواع پلاستیک می شود، استفاده می شود. زندگی در دنیای امروز بدون پلاستیک غیرممکن به نظر می رسد. آنها بخش بسیار مهمی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند. ما روزانه از مواد بسیار زیادی از پلاستیک استفاده می کنیم. فنل برای واکنش با استون ساخته می شود که منجر به تشکیل بیسفنول A می شود. این محصول بیشتر برای تولید طیف گسترده ای از pol مورد استفاده قرار می گیرد.ymers مورد استفاده برای سنتز رزین های اپوکسید و پلی کربنات ها که ساختار اسکلتی اساسی پلاستیک های مختلف هستند.

 

• به غیر از بیسفنول A، از واکنش فنل و هیدروکسی آمین در محیط های اسیدی نیز در تولید کاپرولاکتام استفاده می شود. در این واکنش، فنل ابتدا به استوفنون کاهش می یابد که سپس با هیدروکسیل آمین واکنش می دهد و منجر به تولید یک ماده واسطه به نام سیکلوهگزانون اکسیم می شود که در نتیجه بازآرایی بکمن بین واکنش دهنده های استوفنون و هیدروکسی آمین ایجاد می شود. ماده میانی (سیکلوهگزانون اکسیم) سپس با محلول 20 درصد اولئوم حرارت داده می شود تا در نهایت به کاپرولاکتام تبدیل شود، که یک واحد اساسی است که در واکنش پلیمریزاسیون در تولید پلیمر نایلون-6 (پلی کاپرولاکتام) استفاده می شود.

 

• فنل یک ماده فعال در انواع لوسیون های دارویی، پمادها و قطره های گوش است که برای جلوگیری از عفونت باکتریایی یا قارچی استفاده می شود.

 

• فنل همچنین در اسکلروتراپی وریدهای واریسی استفاده می شود زیرا یک عامل اسکلروز کننده است. به دلیل ماهیت الکلی، محلول تحریک کننده ای تشکیل می دهد که با تزریق به رگ های خونی، باعث التهاب در پوشش داخلی رگ ها می شود که منجر به فروپاشی آن می شود. به محض اینکه دو دیواره متضاد رگ های خونی روی یکدیگر فرو می ریزند، گیر می کند و باعث لخته شدن خون در آن ناحیه می شود. این کار برای متوقف کردن جریان خون از طریق سیاهرگ‌های آسیب‌دیده انجام می‌شود و در عوض مجبور می‌شود خود را از طریق سیاهرگ‌های سالم هدایت کند. این یک شکل بسیار مخرب درمان است و فنل به طور کلی توصیه نمی شود، مگر اینکه از همه گزینه های قابل دوام دیگر مانند محلول نمک هیپرتونیک، پولیدوکانول، محلول تترادسیل سولفات سدیم یا محلول گلیسیرین کروم دار استفاده نشود.

 

• فنل به عنوان یک عامل فعال برای "روش فنولیزاسیون ماتریس ناخن" استفاده می شود که در درمان ناخن های در حال رشد استفاده می شود. این روش درمانی به جز گزینه جراحی، تنها درمان جایگزین برای این بیماری است. در این روش، ناخن پا تا حدی از لبه جانبی خود کشیده یا پاره می شود و سپس با محلول فنل غلیظ (88-80 درصد) تحت درمان شیمیایی قرار می گیرد. اگرچه برای پوست مخرب است، اما تنها گزینه دارویی موجود به جز جراحی است.

 

• فنل برای نوع مخرب دیگری از درمان استفاده می شود. به عنوان یک عامل نورولیتیک عمل می کند و به تسکین درد مزمن عصبی ناشی از اسپاسم عضلانی کمک می کند. از آنجایی که به خوبی شناخته شده است که اعصاب وسیله ای برای ناقلان احساس درد هستند، مسدود کردن سیگنال های عصبی گاهی اوقات تنها گزینه باقی می ماند که مسکن های معمولی برای درمان این نوع درد عصبی کار نمی کنند. اگرچه این روش به دلیل ماهیت مخرب آن توصیه نمی شود، اما گاهی به عنوان آخرین گزینه برای بیمارانی که از دردهای عصبی شدید رنج می برند، باقی می ماند.

 

• فنل به دلیل خاصیت قابض به عنوان یک ماده در ماسک های شیمیایی لایه بردار صورت تولید شده توسط صنایع پوست نیز استفاده می شود. اگرچه این یک درمان خشن است، اما به عنوان یک درمان درمانی موثر برای بیماران مبتلا به سوختگی شدید پوست در صورت، دست ها یا پاها در نظر گرفته می شود. جدا از این، ماسک های لایه بردار شیمیایی فنل را می توان برای درمان خطوط چروک خشن، زخم ها و در برخی موارد حتی رشد زودرس تومور استفاده کرد. با این حال، این ماسک لایه بردار فنل را فقط باید زیر نظر متخصص پوست خود استفاده کنید زیرا می تواند آسیب شدیدی به نواحی خاصی از پوست وارد کند و برای همه انواع پوست مناسب نیست و ممکن است در برخی افراد منجر به تورم، قرمزی و خارش شدید شود.

 

• گاهی اوقات از فنل به عنوان یک عامل ضدعفونی کننده شیمیایی برای اتاق های بیمارستان و تجهیزات پزشکی نیز استفاده می شود.

 

• تزریق فنل می تواند اسپاسم عضلانی را در بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون، ضربه مغزی یا فلج مغزی درمان کند. برای درمان واریس یا درد مزمن عصبی به همان روشی که قبلا توضیح داده شد عمل می کند. هر نوع سیگنال (از جمله درد یا اسپاسم) از مغز به اعصاب، ماهیچه ها یا رگ های خونی را مختل می کند.

 

• فنل به عنوان نگهدارنده در بسیاری از واکسن ها مانند پنوموواکس 23 (برای پیشگیری از ذات الریه و مننژیت استفاده می شود)، تیفیم وی (برای پیشگیری از تب تیفوئید استفاده می شود)، ACAM2000 (برای پیشگیری از آبله کوچک استفاده می شود) و Ipol (مورد استفاده قرار می گیرد) استفاده می شود. برای پیشگیری از فلج اطفال استفاده می شود).

 

• فنل با غلظت بسیار رقیق می تواند گلودرد را تسکین دهد.

منبع

https://www.vedantu.com/chemistry/uses-of-phenol

فنل عضوی از دسته ای از ترکیبات آلی با همین نام، فنل ها است. این رایج ترین عضو خانواده اش است. به طور کلی، فنل ها به هر ترکیب شیمیایی اطلاق می شود که حاوی یک گروه –OH است که مستقیماً به یک سیستم حلقه معطر متصل است. فنل نام رایج اولین کشف شده و ساده ترین عضو این خانواده، مونوهیدروکسی بنزن است که فقط حاوی یک گروه –OH است که مستقیماً به یک حلقه بنزن متصل است.
فرمول ساختاری آن C6H5OH است و گاهی اوقات به آن بنزنول یا اسید کربولیک نیز می گویند. ساختار آن ممکن است به شکل زیر نمایش داده شود:

 


فنل به طور گسترده در بسیاری از صنایع برای اهداف مختلف استفاده می شود. فهرست کاملی از کاربردهای فنل در زیر آورده شده است:
• فنل رایج ترین ضدعفونی کننده مورد استفاده از زمان های قدیم است. خواص ضد عفونی کنندگی شگفت انگیزی نیز دارد. این یکی از رایج ترین مواد شیمیایی برای تمیز کردن مواد خانگی، به ویژه حمام و کاشی های کف بود.
• ثابت شده است که فنل یک عامل ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی موثر است. مطالعات زیادی برای یافتن مکانیسم اثر پشت این خواص انجام شده است. با برخی از مطالعات فرضیه شده است که مانع از سنتز پروتئین و RNA در میکروارگانیسم ها می شود و در نتیجه منجر به مرگ آنها می شود. علاوه بر این، برخی مطالعات ادعا می کنند که به غشای سیتوپلاسمی میکروارگانیسم ها آسیب می رساند.
• فنل اگرچه در مقادیر بسیار ناچیز است، اما در ساخت دهانشویه ها نیز برای پاکسازی موثر دهان و حذف باکتری های دهان استفاده می شود.
• گاهی اوقات از فنل به عنوان مسکن خوراکی و بی حس کننده خفیف نیز استفاده می شود. این به دلیل احساس بی حسی است که به دلیل خاصیت قابض آن ایجاد می کند زیرا الکل است. با این حال، هنگام مصرف خوراکی آن باید اقدامات احتیاطی انجام شود زیرا محلول غلیظ فنل می تواند برای پوست انسان سمی باشد و ممکن است به غشای مخاطی آسیب برساند.
• فنل یکی از موادی بود که هیتلر در جنگ جهانی دوم برای اعدام جامعه نازی به کار برد، به دلیل اثرات سمی آن هنگام استفاده در حجم متمرکز.
• فنل به عنوان یکی از مواد اولیه برای سنتز بسیاری از مواد شیمیایی مانند اسید پیکریک، داروهای دارویی، مواد منفجره و پلیمرهای پلاستیکی استفاده می شود.
• فنل ها یکی از مواد اولیه برای تشکیل رنگ های آزو در صنعت رنگ آمیزی هستند.
• فنل به عنوان یک واسطه در بسیاری از صنایع تولید می شود تا بیشتر برای ساخت یا تولید مواد مختلف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
• فنل همچنین به عنوان یک نگهدارنده در صنعت چوب استفاده می شود تا چوب را از حمله میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها یا قارچ ها در امان نگه دارد.
• فنل در صنایع تولید لوازم آرایشی و مراقبت از پوست برای تولید انواع محصولات مراقبت از پوست و آرایشی مانند کرم ها و لوسیون های روشن کننده پوست، کرم های ضد آفتاب و رنگ مو و محلول های رنگ استفاده می شود.
• از فنل در استخراج بیومولکول ها برای اهداف مطالعاتی و تحقیقاتی استفاده می شود. در آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی مولکولی، فنل به طور گسترده برای استخراج اسیدهای نوکلئیک از ساختارهای DNA نمونه‌های بافتی منابع مختلف برای مطالعات و تحقیقات تحقیقاتی استفاده می‌شود.
• فنل برای واکنش پلیمریزاسیون آن با فرمالدئید استفاده می شود. این واکنش به طور تجاری در صنعت پلیمر برای تهیه رزین های فنلی استفاده می شود. رزین پلیمری که در این واکنش تشکیل می‌شود، رزین فنل فرمالدئید نامیده می‌شود که معمولاً با نام تجاری آن باکلیت نیز شناخته می‌شود. این رزین فنل فرمالدئید در وسایل برقی مانند کلید استفاده می شود. همچنین در صنعت خودروسازی برای روان‌کاری قسمت‌های کوچک و حساس موتور هر وسیله نقلیه استفاده می‌شود. این رزین به دلیل خاصیت شگفت انگیزی که در مقاومت در برابر شرایط بسیار شدید از نظر مقاومت الکتریکی و گرما یا خوردگی ناشی از سایر عوامل شیمیایی دارد، در بسیاری از صنایع کاربرد دارد.
• ماده واسط رزین مانند دیگری در طی واکنش پلیمریزاسیون بین فنل و فرمالدئید به نام نوولاک تشکیل می شود. این رزین خاصیت چسبندگی بسیار خوبی دارد و از این رو به عنوان ماده اتصال دهنده در بسیاری از صنایع استفاده می شود. همچنین به عنوان یک پوشش محافظ بر روی موادی که به راحتی در مجاورت رطوبت تجزیه می شوند، استفاده می شود.
• یکی از وسیع ترین و گسترده ترین کاربردهای فنل در صنعت پلاستیک است که در آن به عنوان ماده اولیه برای انجام واکنش های پلیمریزاسیون که منجر به تولید انواع پلاستیک می شود، استفاده می شود. زندگی در دنیای امروز بدون پلاستیک غیرممکن به نظر می رسد. آنها بخش بسیار مهمی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند. ما روزانه از مواد بسیار زیادی از پلاستیک استفاده می کنیم. فنل برای واکنش با استون ساخته می شود که منجر به تشکیل بیسفنول A می شود. این محصول بیشتر برای تولید طیف گسترده ای از pol مورد استفاده قرار می گیرد.



:: برچسب‌ها: فنل در صنایع گوناگاون، خرید فنل، تولید فنل، خواص فنل، کاربرد فنل ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

هیدروکسی اتیل سلولز (HEC)

نظر: اولین نفری باشید که هیدروکسی اتیل سلولز (HEC) را نظر می دهد
توییت
هیدروکسی اتیل سلولز (HEC) یک اصلاح کننده رئولوژی غیر یونی است که از سلولز (چوب)، یک ماده خام تجدید پذیر مشتق شده است. مانند تمام پلیمرها (آدامس ها)، استفاده از هیدروکسی اتیل سلولز در محصولات مراقبت شخصی شما خواص جریان آب را تغییر می دهد. این می تواند به انواع محصولات مراقبت شخصی کمک کند که به شما امکان می دهد سرم های شفاف، کرم ها و لوسیون های نرم تر و سیستم های پاک کننده پیشرفته ایجاد کنید.

هیدروکسی اتیل سلولز (HEC) یک عامل غلیظ کننده عالی برای تمام محصولات مراقبت شخصی شما است. استفاده از پلیمرها (صمغ‌ها) یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش ظاهر و احساس امولسیون‌های شماست که در آن پایداری و ضخیم شدن شناخته شده برای پلیمرها (صمغ‌ها) را ارائه می‌دهد. از بین تمام پلیمرهای طبیعی (صمغ ها) هیدروکسی اتیل سلولز (HEC) یکی از شفاف ترین سرم ها را ایجاد می کند و وسیله ای عالی برای مواد فعال شما می سازد. این پلیمرها (صمغ ها) انتخابی برای زمانی است که نیاز دارید سرم های خود شفاف باشند.

هیدروکسی اتیل سلولز (HEC) یک افزودنی عالی برای پاک کننده ها و شامپوها است که باعث افزایش کف می شود و به شما امکان می دهد از سورفکتانت کمتری استفاده کنید و همچنین پتانسیل تحریک را کاهش می دهد و پاک کننده های شما را ملایم تر و موثرتر می کند.

هیدروکسی اتیل سلولز (HEC) یک انتخاب عالی برای ژل موی شفاف است که در آن چسبندگی نرم و احساس خوبی بر روی موها بدون چسبندگی یا پوسته پوسته شدن ایجاد می کند.

هیدروکسی اتیل سلولز (HEC) نیز یکی از آسان‌ترین پلیمرها (صمغ‌ها) برای پردازش است. ممکن است در انتها با هم زدن متوسط ​​به فاز آبی شما اضافه شود و با اختلاط بسیار کم به طور موثر هیدراته می شود.

هیدروکسی اتیل سلولز را با بهترین کیفیت می توانید از شرکت بیسموت تهیه کنید.

See the source image
مشخصات فنی

شکل ظاهری: پودر بدون جریان سفید تا سفید
بو: مشخصه
حلالیت: آب
ذخیره سازی: خنک، محکم بسته شده، محافظت شده از گرما / رطوبت
قفسه: 24 ماه در صورت نگهداری / نگهداری مناسب
pH: 4.4 - 6.6 (0.5٪ محلول)
رهنمودها

به فاز آب اضافه کنید
استفاده از 0.5 تا 2 درصد
برای جلوگیری از جدا شدن و بی ثباتی، آن را تا زمانی که هیدراته شود (30 تا 60 دقیقه) به طور مداوم مخلوط کنید
ویژگی های
سازگار با اکثر مواد آرایشی و بهداشتی
پردازش و آبرسانی آسان
تحمل بالایی در برابر اسیدها دارد
احساس صاف روی پوست
ژل های شفاف کریستال
غیر رشته ای
غیر چسبنده
برنامه های کاربردی
ماشین پوست• مراقبت از بدن • مراقبت از مو
حالت دهنده ها، آبکشی کنید و بگذارید داخل
پاک کننده ها، شامپوها
وسایل کمکی برای استایل سازی
کرم ها
سرم ها
لوسیون ها
ژل

منبع

https://www.ingredientstodiefor.com/item/HydroxyEthylCellulose_HEC_/1333?category=36

INCI: هیدروکسی اتیل سلولز



:: برچسب‌ها: هیدروکسی اتیل سلولز در شامپو،هیدروکسی اتیل سلولز خرید، تولید هیدروکسی اتیل سلولز، مشخصات هیدروکسی اتیل سلولز ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

استفاده از اسید بوریک
اسید بوریک یک ترکیب سفید محلول در آب است و به طور طبیعی وجود دارد.
اسید بوریک یک ترکیب سفید محلول در آب است و به طور طبیعی وجود دارد.
اسید بوریک یک ترکیب سفید محلول در آب است و به طور طبیعی وجود دارد. از اکسیژن، بور و هیدروژن تشکیل شده است. ادعا می شود که دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی است. همیشه قبل از استفاده از اسید بوریک در هر قسمت از بدن با پزشک خود مشورت کنید. برای پوست تحریک کننده است و ممکن است باعث واکنش های شدید شود.

موارد استفاده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اسید بوریک اغلب بخشی از داروهای هومیوپاتی است که برای درمان ترشحات واژن و خارش استفاده می شود. این دارو ترکیبی از باکتری های دوستدار، ویتامین E و مقادیر اندکی اسید بوریک است.
معمولاً در محلول های رقیق به عنوان درمانی برای راش پوشک، نیش و نیش حشرات و آفتاب سوختگی استفاده می شود.
اسید بوریک یک آفت کش موثر برای سوسک ها، موش ها و مگس ها است.
اسید بوریک یک ماده شیمیایی استخر شنا نامیده می شود زیرا ثابت شده است که برای نگهداری بسیار مفید است. می تواند به تثبیت سطح pH آب و جلوگیری از مشکلات جلبک کمک کند. این محصول میزان کلر مورد نیاز استخر را کاهش می دهد. این ترکیب می تواند به شفاف و درخشان نگه داشتن آب کمک کند. همچنین برای پاکسازی قارچ ها در آب استخر استفاده می شود.
همچنین در درمان انواع مختلف عفونت گوش در انسان و حیوانات خانگی مفید است (اوتیت خارجی که گوش شناگر نیز نامیده می شود، عفونت مجرای گوش خارجی است). استفاده از اسید بوریک در کودکان توصیه نمی شود.
همچنین برای درمان بوی بد پا مفید است. فردی که از بوی بد پا رنج می برد، می تواند پودر اسید بوریک مخلوط با تالک را به قسمت داخلی کفش بمالد.
اسید بوریک هنگامی که با آب مقطر مخلوط می شود به عنوان اسپری زخم عمل می کند. محلول حاوی خواص ضد عفونی کننده است که به درمان زخم های جزئی مانند بریدگی و سوختگی کمک می کند. این نباید زیاد استفاده شود.
بطری های نمونه ادرار اغلب حاوی اسید بوریک به عنوان ماده نگهدارنده هستند که کیفیت نمونه را در حین حرکت به آزمایشگاه حفظ می کند. بطری های شفاف معمولاً دارای مقدار کمی پودر اسید بوریک در پایین هستند. تحقیقات نشان می دهد که افزودن این ماده نتایج مثبت کاذب را کاهش می دهد. همچنین گلبول های سفید موجود در ادرار را برای تجزیه و تحلیل حفظ می کند.
اسید بوریک با افزودن آن به مواد شوینده معمولی هنگام شستن لباس، به از بین بردن لکه های سخت روی لباس کمک می کند.
برای از بین بردن آلودگی و بو از آشپزخانه و حمام استفاده می شود.
اسید بوریک به دلیل خاصیت ضد شعله آن به طور گسترده در ساخت مبلمان، تشک و عایق استفاده می شود. اسید بوریک در حفظ الوار در برابر حمله قارچ ها و حشرات مفید است.
به طور صنعتی برای ساخت فایبرگلاس، محصولات شیشه ای خانگی و شیشه های مورد استفاده در نمایشگر کریستال مایع (LCD) استفاده می شود. برای تولید شیشه با مقاومت شیمیایی بهتر و در برابر دمای بالا، اسید بوریک روی محصولات شیشه ای اعمال می شود.
اسید بوریک به عنوان یک پاک کننده عالی برای انواع مشکلات کپک و حشرات مانند مورچه ها، سوسک ها، ماهی نقره ای، کک و غیره عمل می کند.
اسید بوریک در ساخت چرم نیز استفاده می شود و در صنعت جواهرسازی در ترکیب با الکل دناتوره استفاده می شود.
از اسید بوریک برای جوشکاری شار توسط آهنگران نیز استفاده می شود.
مخلوط آن با نفت یا روغن نباتی به عنوان یک روان کننده عالی عمل می کند که می تواند روی سطوح سرامیکی یا فلزی استفاده شود. همچنین می توان از آن برای روغن کاری تخته های کاروم برای بازی سریعتر و روان استفاده کرد.

See the source image
ساخت 

rs از اسید بوریک در محصولات مختلفی مانند لعاب، آفت کش ها، لعاب ها و رنگ ها استفاده می کند.
اسید بوریک به طور گسترده ای برای درمان کمبود بور در گیاهان استفاده می شود.
به طور طبیعی در سبزیجات، بیشتر میوه ها، غلات و آجیل وجود دارد. با این حال، ما نمی توانیم بگوییم زیرا کریستال های اسید بوریک بی بو و اساسا بی مزه هستند. در مقادیر بسیار کم که در طبیعت وجود دارد سمی نیست. با این حال، اسید بوریک اگر به مقدار زیاد بلعیده شود یا استنشاق شود سمی است. غلظت بالای اسید بوریک به طور بالقوه می تواند منجر به مشکلات تولید مثل، آسیب احتمالی کلیه، اختلال غدد درون ریز، افزایش آنزیم های کبدی، درد شکمی، واکنش آلرژیک، احساس سوزش، تحریک، تحریک سیستم عصبی مرکزی (CNS)، افسردگی CNS، اسهال، راش و استفراغ.

خواص بوریک اسید را هم بخوانید.

آرتریت قارچی
آرتریت قارچی التهاب مفصل توسط قارچی است که به بدن حمله کرده و در مفصل استریل معمولی رشد می کند. علائم و نشانه های آرتریت قارچی شامل درد، قرمزی، از دست دادن دامنه حرکتی و تورم است. درمان آرتریت قارچی شامل آنتی بیوتیک، تخلیه کافی مفصل و گاهی جراحی است.

عفونت های قارچی پوست: انواع، علائم و درمان
عفونت های قارچی پوست و عفونت های قارچی ناخن علائمی مانند قرمزی، خارش، بثورات دایره ای شکل و ناخن های ضخیم، بی رنگ و پوسته پوسته ایجاد می کنند. درمان عفونت قارچی ممکن است شامل داروهای موضعی یا ضد قارچ های خوراکی باشد.

مننژیت قارچی
مننژیت قارچی یک بیماری نادر است که مسری نیست. علائم شامل تب، سردرد، سفتی گردن، حالت تهوع و استفراغ است. درمان شامل تجویز دوزهای بالای داروهای ضد قارچ است.

عکس عفونت قارچی ناخن
ناخن های آلوده به قارچ ممکن است تغییر رنگ دهند (قهوه ای مایل به زرد یا مات)، ضخیم و شکننده شده و ممکن است از بقیه ناخن جدا شوند. تصویری از عفونت قارچی ناخن را ببینید و در مورد موضوع سلامت بیشتر بدانید.

ناخن های قارچی
ناخن های قارچی (ونیکومیکوزیس) ممکن است توسط بسیاری از گونه های قارچ ایجاد شوند، اما شایع ترین آنها Trichophyton rubrum است. اونیکومیکوز زیرانگال دیستال به عنوان یک ناحیه تغییر رنگ در گوشه ناخن شروع می شود و به آرامی به سمت کوتیکول گسترش می یابد. در اونیکومایکوزیس زیرانگال پروگزیمال، عفونت از کوتیکول شروع شده و به سمت نوک ناخن گسترش می یابد. اونیکومیکوزیس مخمری توسط کاندیدا ایجاد می شود و ممکن است شایع ترین علت قارچی ناخن باشد.

آیا اسید بوریک برای انسان بی خطر است؟
اسید بوریک برای انسان بی خطر نیست. مسمومیت با اسید بوریک ممکن است حاد یا مزمن باشد. مسمومیت حاد زمانی رخ می دهد که افراد پودری محصولات سوسکی کش حاوی اسید بوریک را قورت دهند. مسمومیت مزمن زمانی اتفاق می افتد که افراد به طور مکرر در معرض اسید بوریک قرار بگیرند. در گذشته از محلول اسید بوریک رقیق شده برای تمیز کردن و پانسمان زخم ها استفاده می شد.
منبع

https://www.medicinenet.com/what_is_boric_acid_used_for/article.htm



:: برچسب‌ها: کاربرد بوریک اسید، خواص بوریک اسید، بوریک اسید در دارو،ایمنی بوریک اسید، بوریک اسید در صنایع ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

مرجع رژیم غذایی و مدیریت وزن
آنچه در مورد کلرید پتاسیم باید بدانید
در این مقاله
آیا نمک کلرید پتاسیم است؟ چگونه از کلرید پتاسیم استفاده کنیم؟ عوارض جانبی احتمالی کلرید پتاسیم
پتاسیم یکی از مواد معدنی ضروری است که بدن شما برای عملکرد طبیعی به آن نیاز دارد. نقش مهمی در تنظیم ضربان قلب دارد. در بسیاری از غذاها وجود دارد، اما کمبود آن در بدن می تواند منجر به هیپوکالمی یا کمبود پتاسیم شود.

کلرید پتاسیم نوعی نمک است که می تواند به عنوان دارویی برای درمان سطوح پایین پتاسیم در خون استفاده شود. پتاسیم خون ممکن است به دلیل بیماری یا در نتیجه مصرف برخی داروها کاهش یابد.

See the source image

آیا نمک کلرید پتاسیم است؟
کلرید پتاسیم یک نمک طبیعی است که از زمین یا دریا به دست می آید. این یک نمک مبتنی بر پتاسیم است که تولید کنندگان مواد غذایی بیشتر از آن برای جایگزینی کلرید سدیم یا نمک خوراکی استفاده می کنند. در برخی از کاربردها، می تواند به کاهش وجود سدیم تا 70 درصد کمک کند. مانند نمک های مبتنی بر سدیم خطر سلامتی بالایی ندارد.

می توانید مانند نمک معمولی از نمک های پتاسیم استفاده کنید. بسیاری از شرکت های مواد غذایی از کلرید پتاسیم به عنوان جایگزینی برای کاهش سطح سدیم در غذاهای فرآوری شده خود استفاده می کنند. از آنجایی که مصرف کنندگان همچنان به تقاضای محصولات کم سدیم ادامه می دهند، تولیدکنندگان کلرید پتاسیم را جایگزین ایمن می دانند. اکنون این گزینه پیشرو در فرمولاسیون مجدد برای کاهش سطح سدیم در محصولات غذایی است. متأسفانه ممکن است طعمی فلزی به جا بگذارد

داده‌های نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه نشان می‌دهد که سدیم در مقادیر بیش از حد توسط جمعیت ایالات متحده مصرف می‌شود. پتاسیم کمتر مصرف می شود، اما ضروری است زیرا اثرات سدیم بیش از حد را کاهش می دهد. سدیم بیش از حد منجر به افزایش فشار خون می شود و شما را در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی قرار می دهد.

در توصیه ای که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده صادر شده است، تولیدکنندگان تشویق می شوند که از کلرید پتاسیم در فرآوری مواد غذایی استفاده کنند. آنها باید به وضوح آن را به عنوان "نمک کلرید پتاسیم" برچسب گذاری کنند. کلمه نمک برای تشویق تولیدکنندگان مواد غذایی به استفاده از این محصول به عنوان جایگزینی برای کلرید سدیم است. این آژانس بر این باور است که این امر همچنین به مصرف کنندگان کمک می کند تا درک کنند که کلرید پتاسیم یک جایگزین مناسب برای کلرید سدیم است.

روش تولید کلرید پتاسیم به روشهای گوناگون می باشد.

چگونه از کلرید پتاسیم استفاده کنیم؟
به غیر از استفاده از کلرید پتاسیم برای طعم دادن به غذا، پزشک ممکن است آن را به عنوان دارو نیز تجویز کند. پزشک برای تعیین اینکه آیا کلرید پتاسیم می تواند وضعیت شما را درمان کند، خون شما را آزمایش می کند. همچنین ممکن است لازم باشد قلب خود را با استفاده از نوار قلب یا نوار قلب بررسی کنید تا فعالیت الکتریکی قلب خود را بررسی کنید. این آزمایش‌ها تعیین می‌کنند که پزشک چه مدت شما را با پتاسیم درمان می‌کند.‌

منبع

https://www.webmd.com/diet/what-to-know-about-potassium-chloride#1



:: برچسب‌ها: استفاده کلرید پتاسیم، خرید کلرید پتاسیم، تولید کلرید پتاسیم، کاربرد کلرید پتاسیم، کلرید پتاسیم نمک است ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

تری سدیم فسفات از چه چیزی ساخته شده است؟
تری سدیم فسفات از ترکیب سدیم و فسفات (که از فسفر به دست می آید) ساخته می شود. فسفر و سدیم هر دو مواد معدنی مفیدی هستند که با فواید سلامتی متعددی مرتبط هستند.


چگونه می توان تری سدیم فسفات را در خانه درست کرد؟
محلول را مخلوط کنید

1/2 فنجان TSP را در هر 2 گالن آب برای تمیز کردن سنگین یا 1/4 فنجان TSP در هر 2 گالن آب برای نظافت خانگی مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که آب داغ است، زیرا این اجازه می دهد تا TSP محلول شود.

 

چه محصولاتی حاوی تری سدیم فسفات هستند؟
غذاهای محبوب دیگر حاوی تری سدیم فسفات عبارتند از: گوشت ناهار، ژامبون و سایر گوشت های فرآوری شده، شربت برنج، سوپ های کنسرو شده، خمیر پیتزا، مخلوط کیک، سس پنیر و محصولات پخته شده.


آیا بوراکس تری سدیم فسفات است؟
آیا TSP همان بوراکس است؟ تری سدیم فسفات - همچنین به عنوان TSP شناخته می شود - یک پاک کننده قوی است که چربی و کثیفی را از بین می برد و کپک ها را از بین می برد. ... اما بوراکس از سدیم بورات تشکیل شده و حاوی مواد شیمیایی قوی نیست.


آیا تری سدیم فسفات جوش شیرین است؟
ماده اصلی TSP فسفات است، اما این محصول فاقد فسفات است. این ماده دارای سسکوئی کربنات سدیم، مشابه جوش شیرین، به عنوان ماده اصلی است (سسکوی کربنات سدیم حدود 20 درصد TSP واقعی را تشکیل می دهد).

See the source image
چرا تری سدیم فسفات در غذا وجود دارد؟
نتیجه تصویری
تری سدیم فسفات و سایر افزودنی های فسفات سدیم کاربردهای متعددی در صنایع غذایی دارند و در بسیاری از محصولات تجاری تهیه شده یافت می شوند. از آنها برای کاهش اسیدیته و بهبود بافت در غذاهایی مانند غذاهای پخته شده و گوشت استفاده می شود.


آیا تری پتاسیم یک فسفات است؟
تری پتاسیم فسفات (فرمول شیمیایی: K3PO4) یک نمک یونی است که در آب حل می شود. به دلیل خواصی که دارد به عنوان عامل کف کننده، عامل شلاق و امولسیفایر به عنوان یک افزودنی در مواد غذایی مختلف استفاده می شود. در فرآوری طیور، می تواند یک عامل ضد میکروبی در ارتباط با اسیدهای چرب باشد.

منبع

https://bismoot.com/blog/%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%AF%DB%8C%D9%85-%D9%81%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%AA/



:: برچسب‌ها: تری سدیم فسفات اجزا، تولید تری سدیم فسفات، خرید تری سدیم فسفات، کاربرد تری سدیم فسفات،خواص تری سدیم فسفات ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

تری سدیم فسفات برای چه مواردی استفاده می شود؟
تری سدیم فسفات و سایر افزودنی های فسفات سدیم کاربردهای متعددی در صنایع غذایی دارند و در بسیاری از محصولات تجاری تهیه شده یافت می شوند. از آنها برای کاهش اسیدیته و بهبود بافت در غذاهایی مانند غذاهای پخته شده و گوشت استفاده می شود.


TSP برای تمیز کردن چیست؟
تری سدیم فسفات چیست؟ یک ترکیب شیمیایی معدنی (Na3PO4)، TSP یک ماده گرانول یا کریستالی سفید رنگ است که می تواند با آب مخلوط شود تا محلول قلیایی ایجاد کند. پس از رقیق شدن، TSP یک پاک کننده، چربی زدا و لکه بر بسیار موثر است.


آیا تری سدیم فسفات همان جوش شیرین است؟
ماده اصلی TSP فسفات است، اما این محصول فاقد فسفات است. این ماده دارای سسکوئی کربنات سدیم، مشابه جوش شیرین، به عنوان ماده اصلی است (سسکوی کربنات سدیم حدود 20 درصد TSP واقعی را تشکیل می دهد).

See the source image
آیا تری سدیم فسفات برای تمیز کردن بی خطر است؟
TSP سمی است و می تواند باعث تحریک چشم و پوست شود و در صورت بلعیدن مضر است. TSP هنگام کار با آن نیاز به مراقبت دارد. همیشه هنگام دست زدن یا تمیز کردن با TSP از محافظ چشم و دستکش ضد آب استفاده کنید. همچنین از محافظ کامل پوست شامل آستین بلند و شلوار بلند استفاده کنید.


چگونه از TSP برای تمیز کردن کابینت ها استفاده می کنید؟
در یک سطل بزرگ، نصف فنجان TSP را با دو گالن آب گرم ترکیب کنید و هم بزنید. یک سطل دیگر را با آب گرم تمیز پر کنید. یک اسفنج را در محلول TSP خیس کنید و شروع به پاک کردن کابینت خود کنید. روی گوشه ها و هر قسمت دیگری که چربی در آن تجمع می یابد تمرکز کنید.


آیا بوراکس تری سدیم فسفات است؟
آیا TSP همان بوراکس است؟ تری سدیم فسفات - همچنین به عنوان TSP شناخته می شود - یک پاک کننده قوی است که چربی و کثیفی را از بین می برد و کپک ها را از بین می برد. ... اما بوراکس از سدیم بورات تشکیل شده و حاوی مواد شیمیایی قوی نیست.


آیا می توانم به جای TSP از سرکه استفاده کنم؟
فروشگاه‌های سخت‌افزار و رنگ، جایگزین‌های TSP را حمل می‌کنند که هم رنگ تمیز و هم کسل‌کننده برای رنگ‌آمیزی دارند. برخی از این پاک کننده ها نیازی به آبکشی ندارند. سرکه سفید یک پاک کننده موثر کپک و کپک است. آن را با قدرت کامل بمالید، مالش دهید و لکه های کپک را بشویید.


آیا می توانید TSP را در زهکشی بریزید؟
اگر مقدار بسیار کمی از محصولی دارید که حاوی ماده شوینده TSP (تری سدیم فسفات) است، آن را در زهکشی توالت یا وان شستشو با آب فراوان بشویید. کانتینر را به مکانی سرپوشیده، امن و در فضای باز و دور از شعله های آتش، کودکان و حیوانات خانگی منتقل کنید.

See the source image
TSP برای از بین بردن رنگ چیست؟
تری سدیم فسفات برای سال ها و سال ها توسط نقاشان به عنوان یک چربی گیر سنگین و پاک کننده همه منظوره استفاده می شود. TSP برای از بین بردن چربی، دوده و پاکسازی گرد و غبار رنگ سرب فرموله شده است. شستن سطوح قبل از رنگ آمیزی به اطمینان از تمیزی خوب "نیش" برای پوشش های پایانی رنگ کمک می کند.


آیا می توانید TSP و بوراکس را مخلوط کنید؟
با مخلوط کردن یک قاشق چایخوری از هر یک یا چند مورد زیر در یک لیتر آب گرم یا داغ در یک بطری یا سطل اسپری شروع کنید: TSP (استفاده برای تمیز کردن سنگین)، صابون مایع یا بوراکس. ... به زودی خواهید فهمید که کدام ترکیب ها برای نیازهای تمیز کردن خودتان بهترین کار را دارند.

منبع

https://bismoot.com/#products



:: برچسب‌ها: کاربرد تری سدیم فسفات، خواص تری سدیم فسفات، ایمنی تری سدیم فسفات ، تولید تری سدیم فسفات ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

 

تغذیه
آیا روغن نارگیل برای پوست شما مفید است؟
روغن نارگیل نوعی چربی است که به دلیل خواص سلامتی آن مورد توجه قرار گرفته است.

از کاهش سطح کلسترول LDL تا بهبود عملکرد مغز در بیماران آلزایمر، روغن نارگیل با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است 

در واقع، چندین مطالعه نشان داده اند که ممکن است فوایدی برای سلامت پوست نیز داشته باشد.

این مقاله به شواهدی برای بررسی اینکه آیا روغن نارگیل برای پوست مفید است نگاه می کند.

روغن نارگیل چیست؟
روغن نارگیل یک روغن بسیار اشباع است که به طور سنتی با استخراج روغن از نارگیل خام یا هسته نارگیل خشک تهیه می شود 

در دمای اتاق جامد است، اما وقتی گرم شود می تواند نرم شود یا حتی ذوب شود.

اغلب در آشپزی استفاده می شود یا مستقیماً روی پوست و مو استفاده می شود.

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است که نوعی چربی اشباع شده است. در واقع، این اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​حدود 65 درصد از ترکیب کل آن را تشکیل می دهند 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید روغن نارگیل به اینجا بروید.

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل عبارتند از 

اسید لوریک: 49%
اسید میریستیک: 18٪
کاپریلیک اسید: 8%
اسید پالمیتیک: 8%
اسید کاپریک: 7%
اسید اولئیک: 6%
اسید لینولئیک: 2%
اسید استئاریک: 2%
اگرچه روغن نارگیل حدود 90٪ چربی اشباع شده است، اما حاوی مقادیر کمی از چربی های تک و چند غیر اشباع نیز می باشد. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 12 گرم چربی اشباع و 1 گرم چربی غیر اشباع است 
خلاصه:
روغن نارگیل در پخت و پز استفاده می شود اما می توان آن را به پوست یا مو نیز مالید. سرشار از چربی اشباع شده و اسیدهای چرب با زنجیره متوسط، به ویژه اسید لوریک است.


می تواند میکروارگانیسم های مضر را از بین ببرد
اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی هستند که می توانند به محافظت در برابر میکروارگانیسم های مضر کمک کنند.

این امر به ویژه برای سلامت پوست مهم است، زیرا بسیاری از انواع عفونت های پوستی، از جمله آکنه، سلولیت، فولیکولیت و پای ورزشکاران، توسط باکتری ها یا قارچ ها ایجاد می شوند 

استفاده مستقیم از روغن نارگیل روی پوست ممکن است از رشد این میکروارگانیسم ها جلوگیری کند.

این به دلیل محتوای اسید لوریک آن است که تقریبا 50 درصد از اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل را تشکیل می دهد و می تواند با میکروارگانیسم های مضر مبارزه کند.

یک مطالعه خواص ضد باکتریایی 30 نوع اسید چرب را در برابر 20 گونه مختلف باکتری آزمایش کرد. اسید لوریک در جلوگیری از رشد باکتری ها موثرترین است 

مطالعه دیگری در لوله آزمایش نشان داد که اسید لوریک می تواند Propionibacterium acnes را از بین ببرد، نوعی باکتری که منجر به ایجاد آکنه التهابی می شود 

علاوه بر این، اسید کاپریک یکی دیگر از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است که در روغن نارگیل یافت می شود، البته به میزان کمتر. مانند اسید لوریک، اسید کاپریک نیز دارای خواص ضد میکروبی قوی است.

یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که اسید لوریک و کاپریک هر دو به طور موثر گونه های باکتری را از بین می برند 

مطالعه دیگری در لوله آزمایش اثرات ضد قارچی اسید کاپریک را نشان داد و نشان داد که می تواند از رشد انواع خاصی از قارچ ها جلوگیری کند

خلاصه:
اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی هستند که به طور موثر باکتری ها و قارچ ها را از بین می برند.

روغن نارگیل می تواند التهاب را کاهش دهد
التهاب مزمن جزء اصلی بسیاری از انواع مختلف اختلالات پوستی، از جمله پسوریازیس، درماتیت تماسی و اگزما است

جالب اینجاست که روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است.

در یک مطالعه، محققان روغن نارگیل بکر را روی گوش های ملتهب موش ها استفاده کردند. روغن نارگیل نه تنها اثر ضد التهابی دارد، بلکه درد را نیز تسکین می دهد 

علاوه بر این، روغن نارگیل ممکن است با بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی التهاب را کاهش دهد.

آنتی اکسیدان ها با تثبیت رادیکال های آزاد در بدن، خنثی کردن اتم های واکنشی که می توانند به التهاب کمک کنند، عمل می کنند
یک مطالعه حیوانی در سال 2013 به موش‌ها با انواع روغن از جمله روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن آفتابگردان تغذیه کرد. در پایان مطالعه 45 روزه، روغن نارگیل بکر وضعیت آنتی اکسیدانی را بهبود بخشید و از استرس اکسیداتیو تا حد زیادی جلوگیری کرد 

مهم است که به خاطر داشته باشید که بیشتر تحقیقات فعلی محدود به مطالعات حیوانی و لوله آزمایش است، بنابراین دشوار است که بدانید این نتایج چگونه ممکن است برای انسان ترجمه شود.

با این حال، بر اساس این مطالعات، روغن نارگیل پتانسیل زیادی در توانایی خود برای کاهش التهاب در هنگام مصرف یا استفاده روی پوست نشان می دهد.

خلاصه:
مطالعات حیوانی نشان داده است که روغن نارگیل ممکن است با بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی و کاهش استرس اکسیداتیو التهاب را تسکین دهد.

روغن نارگیل ممکن است به درمان آکنه کمک کند
در حالی که برخی فکر می کنند روغن نارگیل منافذ را می بندد، تحقیقات قابل توجهی نشان می دهد که در واقع ممکن است به درمان آکنه کمک کند.

آکنه یک بیماری التهابی است و بسیاری از داروهای مورد استفاده برای درمان آن با هدف قرار دادن و کاهش التهاب کار می کنند 

زیرا روغن نارگیل و اجزای آن ممکن است به کاهش انف

لغزش در بدن، همچنین ممکن است به درمان آکنه کمک کند.

علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​در روغن نارگیل نیز می تواند به کاهش آکنه کمک کند.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که اسید لوریک که تقریباً نیمی از اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل را تشکیل می‌دهد، باکتری‌های مرتبط با آکنه را از بین می‌برد.

در واقع، مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که اسید لوریک در جلوگیری از رشد باکتری های مولد آکنه موثرتر از بنزوئیل پراکسید است 

همراه با اسید لوریک، اسید کاپریک دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است.

یک مطالعه حیوانی و لوله آزمایشی در سال 2014 نشان داد که اسید لوریک و کاپریک هر دو در کاهش التهاب و جلوگیری از آکنه با از بین بردن باکتری ها موفق بودند 

برای به دست آوردن بهترین نتیجه، روغن نارگیل باید مستقیماً روی پوست در مناطقی که آکنه وجود دارد، استفاده شود.

See the source image

خلاصه:
خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن نارگیل و اجزای آن می تواند به درمان آکنه کمک کند.

روغن نارگیل می تواند پوست خشک را مرطوب کند
علاوه بر اثرات آن بر روی آکنه و التهاب، استفاده از روغن نارگیل به پوست شما نیز می تواند به هیدراته نگه داشتن آن کمک کند.

یک مطالعه در بیماران با پوست خفیف تا متوسط ​​خشک، اثرات روغن نارگیل را با روغن معدنی مقایسه کرد، نوعی روغن ساخته شده از نفت که اغلب برای درمان پوست خشک استفاده می شود.

این مطالعه دو هفته ای نشان داد که روغن نارگیل به طور قابل توجهی آبرسانی پوست را بهبود می بخشد و به اندازه روغن معدنی موثر است 

همچنین نشان داده شده است که به درمان اگزما، یک بیماری پوستی که با بثورات پوسته پوسته و خارش دار مشخص می شود، کمک می کند.

مطالعه ای که اثرات روغن زیتون و روغن نارگیل را در 52 بزرگسال مبتلا به اگزما مقایسه کرد، نشان داد که استفاده از روغن نارگیل علاوه بر کمک به درمان اگزما، به کاهش خشکی کمک می کند 

مطالعه دیگری نتایج مشابهی را نشان داد و نشان داد که روغن نارگیل منجر به کاهش 68 درصدی در شدت اگزما می‌شود و به طور قابل توجهی موثرتر از روغن معدنی در درمان اگزما است 

هیدراته نگه داشتن پوست می تواند به حفظ عملکرد آن به عنوان یک مانع برای جلوگیری از باکتری ها، بهبود زخم ها و حفظ یکپارچگی پوست کمک کند  

خلاصه:
روغن نارگیل می تواند مرطوب کننده موثری باشد و به درمان خشکی پوست و اگزما کمک کند.

روغن نارگیل ممکن است به بهبود زخم کمک کند
چندین مطالعه نشان داده اند که روغن نارگیل ممکن است به بهبود زخم نیز کمک کند.

یک مطالعه حیوانی به چگونگی تأثیر روغن نارگیل روی پوست بر بهبود زخم در موش ها پرداخت.

این نشان داد که درمان زخم ها با روغن نارگیل بکر بهبود را تسریع می کند، وضعیت آنتی اکسیدانی را بهبود می بخشد و سطح کلاژن را افزایش می دهد، پروتئین مهمی که به بهبود زخم کمک می کند (24 منبع معتبر).

مطالعه حیوانی دیگری نشان داد که روغن نارگیل همراه با آنتی بیوتیکی که روی پوست اعمال می شود در التیام زخم های سوختگی موثر است 

علاوه بر بهبود بهبود زخم، خواص ضد میکروبی آن نیز ممکن است از عفونت جلوگیری کند، یکی از عوامل خطر اصلی که می تواند روند بهبود را پیچیده کند 

خلاصه:
مطالعات حیوانی نشان داده است که روغن نارگیل ممکن است به تسریع بهبود زخم کمک کند.

خبرنامه خط سلامت
ایمیل هفتگی سلامت قلب ما را دریافت کنید
برای اینکه به شما کمک کنیم از قلب خود به خوبی مراقبت کنید، راهنمای مدیریت فشار خون بالا، کلسترول، تغذیه و موارد دیگر را برای شما ارسال خواهیم کرد.

ایمیل خود را وارد کنید
حریم خصوصی شما برای ما مهم است. هرگونه اطلاعاتی که از طریق این وب سایت در اختیار ما قرار می دهید ممکن است توسط ما در سرورهای واقع در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار گیرد. اگر با چنین قرارگیری موافق نیستید، اطلاعات را ارائه ندهید.

چه کسانی نباید از روغن نارگیل استفاده کنند؟
در حالی که تحقیقات نشان می دهد روغن نارگیل می تواند برای سلامت پوست مفید باشد، استفاده از آن روی پوست ممکن است برای همه ایده آل نباشد.

به عنوان مثال، کسانی که پوست چرب دارند ممکن است بخواهند از انجام این کار خودداری کنند، زیرا ممکن است منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش های سر سیاه شود.

مانند بسیاری از موارد، آزمون و خطا ممکن است بهترین روش برای تعیین اینکه آیا روغن نارگیل برای شما مفید است یا خیر.

علاوه بر این، اگر پوست حساسی دارید، از مقدار کمی استفاده کنید یا سعی کنید آن را فقط روی بخش کوچکی از پوست بمالید تا مطمئن شوید که باعث تحریک یا مسدود شدن منافذ نمی شود.

با این حال، خوردن و پختن با روغن نارگیل به طور کلی برای اکثر مردم مشکلی نیست.

گفته می شود، اگر پوست چرب یا بسیار حساس دارید، به جای آن روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

خلاصه:
روغن نارگیل به طور بالقوه می تواند منافذ را مسدود کند. استفاده از مقدار کم و آهسته آزمودن تحمل خود نسبت به آن برای افرادی که پوست چرب یا حساس دارند توصیه می شود.

کدام نوع روغن نارگیل بهترین است؟
روغن نارگیل را می توان از طریق پردازش خشک یا مرطوب تولید کرد.

پردازش خشک شامل خشک کردن گوشت نارگیل برای ایجاد هسته، فشار دادن آنها برای استخراج روغن، سپس سفید کردن و خوشبو کردن آنها است.

این فرآیند روغن نارگیل تصفیه شده را تشکیل می دهد که دارای رایحه خنثی تر و نقطه دود بالاتری است 

در فرآوری مرطوب، روغن نارگیل از کوکو خام به دست می آید

منبع

https://www.healthline.com/nutrition/coconut-oil-and-skin



:: برچسب‌ها: خرید روغن نارگیل، اسید چرب روغن نارگیل، خواص روغن نارگیل، مضرات روغن نارگیل، کاربرد روغن نارگیل ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

 سس مایونز سالم درست کنید
سس مایونز تجاری اغلب حاوی روغن سویا و شکر اضافه شده است.

با این حال، تهیه سس مایونز خود با روغن نارگیل یا روغن زیتون آسان است.

دستور دوم در این لیست از روغن نارگیل به عنوان یکی از چربی ها برای یک سس مایونز خانگی سالم استفاده می کند.

پوست خود را مرطوب کنید
روغن نارگیل یک مرطوب کننده فوق العاده برای پاها، بازوها و آرنج شما می سازد.

می توانید آن را برای صورت خود نیز استفاده کنید - اگرچه این برای کسانی که پوست بسیار چرب دارند توصیه نمی شود.

همچنین می تواند به ترمیم پاشنه های ترک خورده کمک کند. به سادگی قبل از خواب یک کت نازک روی پاشنه های خود بمالید، جوراب بپوشید و هر شب ادامه دهید تا پاشنه هایتان صاف شود.

See the source image

ممکن است به مبارزه با عفونت کمک کند
روغن نارگیل بکر دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند به درمان عفونت کمک کند.

یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که رشد باکتری روده Clostridium difficile، که معمولاً به عنوان C. diff شناخته می شود، که باعث اسهال شدید می شود، متوقف کرد 

همچنین به نظر می رسد که با مخمرها مبارزه می کند - اثری که عموماً به اسید لوریک، اسید چرب اصلی در روغن نارگیل نسبت داده می شود 

با این حال، هیچ مطالعه ای ثابت نکرده است که روغن نارگیل در درمان عفونت ها زمانی که خورده می شود یا روی پوست مالیده می شود، موثر است.

کلسترول HDL "خوب" خود را افزایش دهید
نشان داده شده است که روغن نارگیل سطح کلسترول را در برخی افراد افزایش می دهد.

با این حال، قوی ترین و ثابت ترین اثر آن افزایش کلسترول HDL "خوب" است 

یک مطالعه در زنان مبتلا به چاقی شکمی نشان داد که HDL در گروهی که روغن نارگیل مصرف می‌کنند افزایش یافته است، در حالی که در افرادی که روغن سویا مصرف می‌کنند کاهش یافته است 

منبع

 

11. شکلات تلخ بدون شکر درست کنید
شکلات تلخ خانگی یک راه خوشمزه برای دریافت فواید روغن نارگیل برای سلامتی است.

فقط به یاد داشته باشید که آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید، زیرا روغن نارگیل در دمای 76 درجه فارنهایت (24 درجه سانتیگراد) ذوب می شود.

پیدا کردن یک دستور العمل آنلاین و شروع کار آسان است. برای سالم نگه داشتن چیزها، به دنبال ایده های بدون قند باشید.

12. ممکن است چربی شکم را کاهش دهد
روغن نارگیل ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند - همچنین به عنوان چربی احشایی شناخته می شود - که با افزایش خطرات سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است 

در یک مطالعه، مردان چاق با افزودن 2 قاشق غذاخوری (1 اونس یا 30 میلی لیتر) روغن نارگیل به رژیم غذایی خود، 1 اینچ (2.54 سانتی متر) از چربی دور کمر خود را از دست دادند

مطالعه دیگری روی زنانی که از رژیم های غذایی با کالری محدود استفاده می کردند، پرداخت. کسانی که 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن نارگیل در روز مصرف می کردند اندازه دور کمرشان کاهش می یافت، در حالی که گروه روغن سویا افزایش جزئی را مشاهده کردند 

13. از موهای خود در برابر آسیب محافظت کنید
روغن نارگیل می تواند به حفظ سلامت موهای شما کمک کند.

یک مطالعه اثرات روغن نارگیل، روغن معدنی و روغن آفتابگردان را بر روی مو مقایسه کرد.

فقط روغن نارگیل هنگام استفاده قبل یا بعد از شامپو کردن، ریزش پروتئین مو را به میزان قابل توجهی کاهش داد. این نتیجه با موهای آسیب دیده و همچنین سالم رخ داد.

محققان به این نتیجه رسیدند که ساختار منحصربه‌فرد اسید لوریک - اسید چرب اصلی در روغن نارگیل - می‌تواند به گونه‌ای به ساقه مو نفوذ کند که بیشتر چربی‌های دیگر نمی‌توانند 

14. کاهش گرسنگی و مصرف غذا
تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs) موجود در روغن نارگیل ممکن است به کاهش گرسنگی کمک کند و منجر به کاهش خود به خودی در دریافت کالری شود (3، 25 منبع معتبر، 26 منبع معتبر).

در یک مطالعه کوچک، مردانی که از یک رژیم غذایی با MCT بالا پیروی می کردند، نسبت به مردانی که رژیم های غذایی با محتوای MCT کم یا متوسط ​​داشتند، کالری کمتری دریافت کردند و وزن بیشتری از دست دادند (26 منبع معتبر).

15. بهبود زخم
یک مطالعه نشان داد که موش‌هایی که زخم‌هایشان با روغن نارگیل درمان شده بود، نشانگرهای التهابی را کاهش داده و تولید کلاژن، یکی از اجزای اصلی پوست، را افزایش دادند. در نتیجه، زخم های آنها خیلی سریع تر بهبود یافت

برای تسریع بهبودی بریدگی ها یا خراش های جزئی، کمی روغن نارگیل را مستقیماً روی زخم بمالید و آن را با باند بپوشانید.

16. تقویت سلامت استخوان
تحقیقات حیوانی نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل بکر ممکن است با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به سلول‌های استخوانی آسیب برسانند، از سلامت استخوان‌ها محافظت کنند.

یک مطالعه شش هفته‌ای روی موش‌ها نشان داد که گروهی که 8 درصد کالری خود را از روغن نارگیل دریافت می‌کردند، به طور قابل‌توجهی حجم استخوان بیشتری داشتند و ساختار استخوان را بهبود می‌دادند 

17. یک دافع حشرات غیر سمی درست کنید
برخی از روغن های ضروری ممکن است راهی طبیعی برای دور نگه داشتن حشرات و جلوگیری از نیش و نیش باشد.

با این حال، به جای استفاده از این روغن ها به طور مستقیم روی پوست، باید آنها را با روغن حامل ترکیب کنید.

در یک مطالعه، ترکیب اسانس های تایلندی با روغن نارگیل بیش از 98 درصد از نیش پشه های خاص محافظت می کند 

18. مبارزه با کاندیدا
کاندیدا آلبیکنس قارچ مسئول عفونت های مخمری است که معمولاً در نواحی گرم و مرطوب بدن مانند دهان یا واژن رخ می دهد.

مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که روغن نارگیل ممکن است به مبارزه با عفونت های کاندیدا کمک کند 

محققان دریافتند روغن نارگیل به اندازه فلوکونازول، داروی ضد قارچ موثر است

منبع

https://bismoot.com/blog/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84/

https://www.healthline.com/nutrition/coconut-oil-uses#TOC_TITLE_HDR_19



:: برچسب‌ها: روغن نارگیل در صنعت غذایی، کاربرد روغن نارگیل، خواص روغن نارگیل، خزر روغن نارگیل ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

موم پارافین برای آرتریت
بررسی اجمالی موضوع
می‌توانید از موم پارافین (ممکن است پارافین یا موم نامیده می‌شود) برای اعمال گرمای مرطوب به دست‌ها یا پاها برای کاهش درد و سفتی آرتروز استفاده کنید. پارافین به ویژه به کاهش درد و شل شدن مفاصل دست و انگشتان قبل از ورزش کمک می کند.

قبل از استفاده از پارافین در خانه باید با پزشک خود صحبت کنید. و این ایده خوبی است که قبل از اینکه خودتان آن را امتحان کنید، یک فیزیوتراپیست به شما نشان دهد که چگونه این کار را انجام دهید.

کاربردهای دیگر پارافین را نیز بخوانید

See the source image

شما نیاز خواهید داشت:
4 پوند (1.8 کیلوگرم) موم پارافین. پارافین در اکثر جاهایی که لوازم کنسرو فروخته می شود موجود است.
1 فنجان روغن معدنی. ممکن است بتوانید مقداری روغن معدنی پیدا کنید که رایحه ای مطبوع مانند زمستان سبز داشته باشد.
تجهیزات ذوب موم. می توانید از یک حمام پارافینی که در فروشگاه لوازم پزشکی موجود است یا یک دیگ بخار یا دوبل استفاده کنید. اگر از Crockpot استفاده می کنید، یک کروک پات کوچک برای دستان شما خوب عمل می کند. اگر می خواهید پاهای خود را انجام دهید به یک بزرگتر نیاز دارید.
یک دماسنج آب نبات (اگر از دیگ بخار یا دیگ دوبل استفاده می کنید). اگر حمام پارافینی را از فروشگاه لوازم پزشکی تهیه می کنید، باید دماسنج داشته باشد.
بسته بندی پلاستیکی یا کیسه های پلاستیکی.
حوله پارچه ای تری.
نوار لاستیکی یا نوار.
رویه ها
موم را ذوب کنید (اگر از دیگ دوبل استفاده می کنید از حرارت کم استفاده کنید). مرتب هم بزنید تا سرعت ذوب شدن بیشتر شود.
روغن معدنی را هم بزنید.
حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید موم خنک شود تا یک لایه نازک روی آن ایجاد شود. این بدان معنی است که آنقدر خنک می شود که دست یا پای خود را در آن قرار دهید.
برای بررسی دمای موم از دماسنج استفاده کنید. هنگامی که درمان خود را شروع می کنید باید حدود 125 درجه فارنهایت (51.7 درجه سانتیگراد) را نشان دهد.
قبل از شروع، از آب گرم و صابون برای شستن دست یا پایی که قرار است درمان کنید استفاده کنید. این پارافین را تمیز نگه می دارد تا بتوانید دوباره از آن برای درمان های بعدی استفاده کنید. دست یا پای خود را کاملا خشک کنید.
دست یا پای خود را شل کنید و آن را در پارافین فرو کنید و بسیار مراقب باشید که کناره ها یا ته قابلمه را لمس نکنید. اجازه دهید موم درست بالای مچ دست یا مچ پا بیاید. اگر بی ثبات هستید، کمک می کند که شخص دیگری دست یا پای شما را به داخل و خارج پارافین هدایت کند.
دست یا پای خود را بیرون بیاورید، اما آن را روی پارافین نگه دارید. اجازه دهید چند ثانیه خشک شود تا قطره آن متوقف شود.
این عمل را 10 تا 12 بار تکرار کنید. هر بار که در آن فرو می روید، درست زیر خط قبلی موم روی پوست خود توقف کنید. این کار از ورود موم گرم به زیر مومی که از قبل روی پوست شما است جلوگیری می کند و از سوختن آن جلوگیری می کند.
دست یا پای خود را در بسته بندی پلاستیکی بپیچید یا آن را در یک کیسه پلاستیکی بلغزانید.
سپس یک حوله را دور دست یا پای خود بپیچید و آن را با کش یا چسب در جای خود نگه دارید.
اجازه دهید پارافین به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس دست یا پای خود را باز کنید و پارافین را از دست یا پای خود به داخل قابلمه برگردانید. موم را می توان ذوب کرد و دوباره استفاده کرد.
پارافین را بپوشانید و آن را برای دفعه بعد ذخیره کنید.
موارد احتیاط
اگر گردش خون ضعیفی دارید از پارافین استفاده نکنید.
اگر احساس در دست یا پای خود را از دست داده اید، مانند دیابت (نوروپاتی دیابتی) از پارافین استفاده نکنید.
اگر جوش یا زخم باز روی دست یا پا دارید که می خواهید با پارافین درمان کنید، تا بهبودی کامل صبر کنید.
هنگام شروع درمان مطمئن شوید که دمای موم بیش از 125 درجه فارنهایت (51.7 درجه سانتیگراد) نباشد.
هر بار که دست یا پای خود را در پارافین فرو می برید، کمی کمتر از زمان قبل فرو ببرید. این کار باعث می شود که موم گرم زیر مومی که از قبل روی پوست شما قرار دارد وارد نشود و از سوختگی جلوگیری کند.
اگر پارافین بیش از حد گرم شود می تواند آتش بگیرد. دستورالعمل های بالا یا توصیه های پزشک خود را دنبال کنید.

منبع

https://www.mottchildren.org/health-library/zt1153



:: برچسب‌ها: کاربرد پوم پارافین , پارافین برای آرتریت , خرید پارافین , مزایای پارافین ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

کاربردهای رایج اسید هیدروکلریک چیست؟
اسید هیدروکلریک یا "HCL" یا معمولاً به عنوان اسید موریاتیک شناخته می شود، در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی و تجاری استفاده می شود. برای افرادی که در صنایعی کار می کنند که این ماده شیمیایی در آنها استفاده می شود، مهم است که کاربردهای متداول اسید کلریدریک را درک کنند، چه اهدافی را دنبال می کند و چه چیزهایی را باید بدانید تا با آن به طور ایمن و مسئولانه رفتار کنید.

اسید کلریدریک نسخه مایع هیدروژن کلرید، یک گاز اسیدی است. این به طور طبیعی رخ می دهد و همچنین به صورت تجاری تولید می شود. اگرچه می تواند یک مایع خورنده و خطرناک باشد، HCL به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد. این ماده شیمیایی در سیستم گوارشی ما استفاده می شود و توسط مخاط در پوشش معده و همچنین هورمون سکرتین تنظیم می شود.

HCL در شکل مایع خود خورنده است و بوی تند و تحریک کننده ای تولید می کند. سیستم شناسایی خطر انجمن ملی حفاظت از آتش، مواد صنعتی را بر اساس عوامل خطر مختلف دسته‌بندی می‌کند و هر حوزه خطر را از 0 تا 4 رتبه‌بندی می‌کند. رتبه 0 به این معنی است که مطلب تهدیدی ایجاد نمی کند، در حالی که هر چیزی که رتبه 4 را دارد نشان دهنده خطر تهدید کننده زندگی است. رتبه بندی NFPA HCL به شرح زیر است:

خطر سلامتی: 3 (خطر شدید)
قابلیت اشتعال: 0 (در شرایط عادی نمی سوزد)
پایداری: 1 (به طور معمول پایدار است اما می تواند در دماها و فشارهای بالا ناپایدار شود)
هر کسی که با اسید کلریدریک تداخل دارد باید از این عوامل آگاه باشد زیرا محافظت و مهار مناسب بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که روش های مناسب برای استفاده از اسید کلریدریک از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است، اما همیشه بهترین روش های صنعتی وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد.

بنابراین، روش های استفاده از HCL در صنایع مختلف چیست؟

HCL در ساخت PVC استفاده می شود
پلی وینیل کلراید (PVC) در برابر خوردگی اسید هیدروکلریک مقاوم است، که یکی از دلایل اصلی استفاده از PVC برای بسیاری از جنبه های نگهداری و حمل و نقل HCL است. از HCL می توان برای تولید ترکیبات آلی استفاده کرد که سپس برای تولید PVC استفاده می شود.

تنظیم سطوح PH
همانطور که HCL سطح pH را در معده ما تنظیم می کند، می تواند برای تنظیم سطح pH در مواد مصرفی و داروها نیز استفاده شود. می تواند به تعادل pH آب آشامیدنی، غذا و مواد دارویی ما کمک کند.

See the source image

ایمنی استخر
اسید هیدروکلریک یکی از مواد شیمیایی است که در ایمن نگه داشتن سطح pH برای شناگران در استخرهای عمومی و خصوصی نقش دارد.

تصفیه نمک
هنگامی که HCL به کلرید سدیم اضافه می شود، فرآیند تصفیه را آغاز می کند که نتیجه آن نمک سفره ای ایمن و قابل استفاده است.

ترشی فولاد
کارگران فولاد از HCL برای فرآیند ترشی استفاده می کنند که زنگ فولاد را چه به صورت کلاف و چه به صورت ورق از بین می برد.

پردازش چرم
اسید هیدروکلریک یکی از مواد مورد استفاده در فرآیند دباغی چرم است. دباغی ها از HCL برای جلوگیری از رشد باکتری ها و حفظ سطح pH مناسب چرم استفاده می کنند.

احیا کننده مبدل های یونی
این یک گام مهم در حفظ ایمنی آب است. اساسا، HCL به فرآیند حذف ذرات یونیزه شده از آب کمک می کند. هر کسی که آب دیونیزه شده را خریداری کرده باشد از نقش HCL در فرآیند تبادل یونی سود برده است.

روش تولید هیدروکلریک اسید نیز خواندنی است. روش تولید هیدروکلریک اسید را اینجا ببینید.

مدیریت فاضلاب
علاوه بر تصفیه آب آشامیدنی، HCL برای تولید ترکیبات معدنی مورد استفاده در پردازش فاضلاب استفاده می شود.

تولید نفت
HCL در فرآیند شکستگی و در بسیاری از فرآیندهای استخراج گاز و نفت برای اسیدی کردن چاه برای حذف مخازن کربناته یا سنگ‌های آهکی از سنگ یا ترکیب با مواد دیگر برای حل کردن کوارتز، ماسه و خاک رس از سنگ‌ها استفاده می‌شود. افزودنی های دیگری را می توان به چاه وارد کرد تا از شکستن روکش های فولادی اسید جلوگیری کند.

مصارف صنایع غذایی
چندین افزودنی مورد استفاده در صنایع غذایی شامل HCL در فرآیند توسعه است. اینها شامل فروکتوز، اسید سیتریک و پروتئین گیاهی هیدرولیز شده است.

این فهرست نشان می‌دهد که HCL می‌تواند برای طیف وسیعی از مقاصد استفاده شود که اکثر مردم هرگز در نظر نمی‌گیرند. بسیاری از این کاربردها بسیار خوش خیم هستند، حتی اگر اسید هیدروکلریک به خودی خود ترسناک به نظر برسد. مهمترین چیز این است که رویه های مناسب برای استفاده از HCL در هر یک از این فرآیندها وجود دارد.

منبع

https://texomamfg.com/blog/what-are-common-uses-for-hydrochloric-acid/



:: برچسب‌ها: کاربرد رایج هیدروکلریک اسید، خرید هیدروکلریک اسید، تولید هیدروکلریک اسید، خواص هیدروکلریک اسید، ایمنی هیدروکلریک اسید ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد