نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

ویژگی های عامل
ظاهر: مایع روشن ، بی رنگ ، شربتی (چسبناک) در دمای اتاق. اغلب رنگ فلورسنت زرد و سبز زمانی که در ضد یخ خودرو استفاده می شود.
توضیحات: اتیلن گلیکول مفید صنعتی ترکیب موجود در بسیاری از محصولات مصرفی از جمله خودرو ضد یخ ترمز هیدرولیک مایعات برخی از تمبر پد جوهر قلم خود کار, حلال رنگ پلاستیک, فیلم و آرایشی و بهداشتی; آن نیز استفاده می شود به عنوان یک دارویی خودرو است. اتیلن گلیکول دارای طعم شیرین است و اغلب به طور تصادفی یا عمدا مصرف می شود. اتیلن گلیکول شیمیایی در بدن به ترکیبات سمی شکسته است. این و محصولات جانبی سمی آن برای اولین بار بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) ، سپس قلب و در نهایت کلیه ها تاثیر می گذارد. مصرف مقدار کافی می تواند کشنده باشد. اتیلن گلیکول بی بو است; بوی هر گونه هشدار از قرار گرفتن در معرض استنشاق به غلظت های خطرناک را فراهم نمی کند.

See the source image
روش های انتشار:
هوای داخل: اتیلن گلیکول را می توان به هوای داخل به عنوان یک اسپری مایع (آئروسل) ، بخار یا غبار آزاد کرد.
آب: اتیلن گلیکول می تواند برای آلوده کردن آب استفاده شود.
مواد غذایی: اتیلن گلیکول می تواند برای آلوده کردن مواد غذایی استفاده شود.
هوا در فضای باز: اتیلن گلیکول را می توان به هوا در فضای باز به عنوان یک اسپری مایع (آئروسل) ، بخار یا غبار آزاد کرد.
کشاورزی: اگر اتیلن گلیکول به عنوان یک اسپری مایع (آئروسل) یا غبار آزاد شود ، این پتانسیل را دارد که محصولات کشاورزی را آلوده کند. اگر اتیلن گلیکول به عنوان یک بخار آزاد شود ، بعید است که محصولات کشاورزی را آلوده کند.
مسیرهای قرار گرفتن در معرض: سمیت اتیلن گلیکول سیستمیک می تواند از طریق مصرف رخ دهد. بخارات اتیلن گلیکول تنفس ممکن است باعث تحریک چشم و دستگاه تنفسی شود اما بعید است که باعث سمیت سیستمیک شود. اتیلن گلیکول ضعیف از طریق پوست جذب می شود بنابراین سمیت سیستمیک بعید است. قرار گرفتن در معرض چشم ممکن است منجر به عوارض جانبی بهداشتی محلی اما بعید است که منجر به سمیت سیستمیک.
تجهیزات حفاظتی شخصی
اطلاعات کلی: پاسخ ابتدا باید با استفاده از یک NIOSH-گواهی شیمیایی و بیولوژیکی رادیولوژی هسته ای (CBRN) خود شامل دستگاه تنفس (SCBA) با یک سطح یک دست کت و شلوار محافظ در هنگام ورود به یک منطقه با یک آلاینده ناشناخته و یا هنگام ورود به منطقه ای که در آن غلظت آلاینده ناشناخته است. سطح حفاظت باید مورد استفاده قرار گیرد تا نتایج نظارت بر آلاینده و غلظت آلاینده را تایید کند.
توجه: استفاده ایمن از لباس و تجهیزات محافظ نیاز به مهارت های خاص توسعه یافته از طریق آموزش و تجربه.
سطح A: (منطقه قرمز): انتخاب کنید که بزرگترین سطح پوست ، تنفسی ، و حفاظت از چشم مورد نیاز است. این حداکثر حفاظت برای کارگران در معرض خطر قرار گرفتن در معرض خطرات شیمیایی ناشناخته و یا سطح بالاتر از IDLH یا بیشتر از AEGL-2 است.
Scba کامل چهره قطعه CBRN گواهی NIOSH عمل در یک حالت فشار تقاضا و یا فشار تقاضا تنفس شلنگ هوا عرضه با یک بطری فرار کمکی.
یک کت و شلوار کاملا محافظ شیمیایی (TECP) که محافظت در برابر عوامل CBRN را فراهم می کند.
دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی (بیرونی).
دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی (داخلی).
چکمه های مقاوم در برابر مواد شیمیایی با پا و ساق پا فولادی.
Coveralls لباس زیر بلند و کلاه سخت پوشیده زیر کت و شلوار TECP موارد اختیاری هستند.

منبع:

https://bismoot.com/blog/%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%aa%db%8c%d9%84%d9%86-%da%af%d9%84%db%8c%da%a9%d9%88%d9%84/

https://www.cdc.gov/niosh/ershdb/emergencyresponsecard_29750031.html



:: برچسب‌ها: خواص تری اتیلن گلیکول , خرید تری اتیلن گلیکول , عوارض تری اتیلن گلیکول , کاربرد تری اتیلن گلیکول ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

آدامس سلولز چگونه ساخته شده است ؟
منابع صمغ سلولز پایدار پرورشی و پردازش با استفاده از یک شکل از اسید استیک و نمک. اسید استیک اسید خفیف است که جزء اصلی سرکه است. پس از مخلوط کردن پنبه یا چوب با اسید استیک و نمک ، مخلوط فیلتر شده و خشک شده برای ایجاد یک پودر خوب-آدامس سلولز.


کربوکسی متیل سلولز سدیم ساخته شده از چیست ؟
کربوکسی متیل سدیم از سلولز طبیعی تحت درمان با اسید کلرواستیک مشتق شده است. اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) سدیم کربوکسی متیل سلولز را به طور کلی به عنوان امن (GRAS) برای استفاده به عنوان یک افزودنی غذایی شناخته شده است.

See the source image
آیا کربوکسی متیل سلولز قند است ؟
کربوکسی متیل سلولز (CMC) یک مشتق سلولز محلول در آب و آنیونی است. ... ایجاد توده را می توان با استفاده از تحریک بالا در حالی که پودر به آب اضافه شده و یا preblending پودر CMC با دیگر مواد خشک مانند قند قبل از اضافه کردن به آب حذف شده است.


چه اتفاقی می افتد اگر شما خوردن سلولز?
بهش میگن سلولز و قبلا هم خوردیش خيلي.

اول خوب: خوردن سلولز شما را بکشند. هیچ عوارض جانبی مضر شناخته شده از اضافه کردن آن به مواد غذایی وجود دارد, و آن را کاملا قانونی.۲۸ بهمن ۱۳۹۴


آیا کربوکسی متیل سلولز برای چشم ها امن است ؟
بسیاری از مردم با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی ندارند. اگر هر یک از این عوارض جانبی بعید است اما جدی رخ می دهد به پزشک حق دور: درد چشم ، تغییر در بینایی ، قرمزی چشم/سوزش ادامه داد. یک واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است.


چرا آدامس سلولز برای شما بد است ؟
از آنجا که آن را به عنوان یک پرکننده در مواد غذایی کار می کند ، آن را تا به پتانسیل به روز نگه دارید احساس کامل است. این یکی دیگر از دلایل آدامس سلولز است که اغلب در غذاهای رژیم غذایی یافت می شود! اما اگر شما خوردن بیش از حد بسیاری از غذاهای سرشار از آدامس سلولز شما ممکن است حرکات روده شل را تجربه کنند. برخی از افراد حتی از آن به عنوان یک ملین برای کاهش وزن استفاده می کنند.

منبع:

https://bismoot.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C



:: برچسب‌ها: خواص کربوکسی متیل سلولز، تولید کربوکسی متیل سلولز، کاربرد کربوکسی متیل سلولز ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

 

اکسید قلع
اکسید قلع اثر درخشش خیره کننده به لطف خواص لعاب آن را فراهم می کند.

اکسید قلع در بسیاری از محصولات سرسبز سوسو زننده به عنوان بخشی از ترکیب درخشش حیوان خانگی رایگان یافت می شود. این برای استفاده در لوازم آرایشی امن است و ما هرگز از نسخه نانو آن استفاده نکرده ایم. معدنی فشرده با مصنوعی fluorphlogopite یا سدیم کلسیم بوروسیلیکات و رنگدانه ها برای رسیدن به رنگ های مختلف و جلوه های بصری برای کمک به ایجاد طیف گسترده ای از پر تلالو تجربه است.

See the source image

این ترکیب معدنی مشتق شده از مواد معدنی شناخته شده به عنوان Cassiterite که سنگ اصلی قلع است. نام آن برگرفته از کلمه یونانی "kassíteros' که اشاره به جزایر سواحل غربی اروپا بود که به عنوان شناخته شده Cassiterides یا "قلع سلیمان' در دوران قبل از رومی و اروپا ارائه شده با قلع در طول عصر برنز.

 منبع:

https://bismoot.com/blog/%d9%85%d8%b1%da%a9/

https://www.lush.com/uk/en/i/tin-oxide



:: برچسب‌ها: اکسید قلع ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

تولید
زئولیت های صنعتی مهم به صورت مصنوعی تولید می شوند. روش های معمول مستلزم گرم کردن محلول های آبی آلومینا و سیلیس با هیدروکسید سدیم است. معرف معادل شامل آلومینات سدیم و سیلیکات سدیم است. تغییرات بیشتر شامل استفاده از عوامل هدایت ساختار (SDA) مانند کاتیون آمونیوم کواترنر.

زئولیت مصنوعی برخی از مزایای کلیدی بیش از آنالوگ طبیعی خود را نگه دارید. مواد مصنوعی در حالت یکنواخت و فاز خالص تولید می شوند. همچنین ممکن است ساختارهای زئولیت تولید شود که در طبیعت ظاهر نمی شوند. زئولیت یک مثال شناخته شده است. پس اصل مواد خام مورد استفاده برای تولید زئولیت سیلیس و اکسید آلومینیوم است که در میان فراوان ترین اجزای معدنی بر روی زمین بالقوه برای تامین زئولیت عملا نامحدود است.

See the source image

وقوع طبیعی

Natrolite از لهستان
تکنیک های استخراج معادن معمولی برای زئولیت های طبیعی استفاده می شود. سربار حذف شده است اجازه می دهد تا دسترسی به سنگ معدن. سنگ معدن ممکن است لعنتی و یا محروم برای پردازش با استفاده از تراکتور مجهز به تیغه چاک دهنده و لودر جلویی. در پردازش ، سنگ معدن خرد شده ، خشک و خرد شده است. سنگ معدن ممکن است هوا طبقه بندی شده به اندازه ذرات و حمل در کیسه یا فله. محصول خرد شده ممکن است برای حذف مواد خوب هنگامی که یک محصول گرانول مورد نیاز است ، و برخی از محصولات گلوله ای از مواد خوب تولید می شود.

همانطور که از 2016 تولید سالانه در جهان از زئولیت طبیعی تقریب 3 میلیون تن. تولید کنندگان عمده در سال 2010 شامل چین (2 میلیون تن) ، کره جنوبی (210 ، 000 تن) ، ژاپن (150 ، 000 تن) ، اردن (140 ، 000 تن) ، ترکیه (100 ، 000 تن) اسلواکی (85 ، 000 تن) و ایالات متحده (59 ، 000 تن).در دسترس بودن آماده از سنگ غنی از زئولیت در کم هزینه و کمبود مواد معدنی و سنگ رقابت احتمالا مهم ترین عوامل برای استفاده در مقیاس بزرگ آن. با توجه به سروی جیولوجی ایالات متحده امریکا این احتمال وجود دارد که درصد قابل توجهی از مواد فروخته شده به عنوان زئولیت در برخی از کشورها زمین یا اره توف آتشفشانی که تنها حاوی مقدار کمی از زئولیت. برخی از نمونه های استفاده از چنین عبارتند از: سنگ ابعاد (به عنوان تغییر توف آتشفشانی) ، سنگدانه سبک وزن ، سیمان پوزولانی و تهویه مطبوع خاک.

سنتز مصنوعی

زئولیت مصنوعی
بیش از 200 زئولیت مصنوعی که توسط یک فرایند تبلور آهسته از یک ژل سیلیس-آلومینا در حضور قلیایی و قالب های آلی سنتز شده است وجود دارد. بسیاری از این ساختارها می توانند به لحاظ نظری ساخته شوند. علاوه بر تغییرات در سازه, زئولیت همچنین می توانید با انواع اتم های دیگر در آنها ساخته شده است تا آنها را از لحاظ شیمیایی جالب و فعال. برخی از نمونه هایی از heteroatoms اصطلاح است که گنجانیده شده اند عبارتند از: ژرمانیوم آهن گالیم بور روی قلع و تیتانیوم. یکی از فرآیندهای مهم مورد استفاده برای انجام سنتز زئولیت پردازش سل ژل است. خواص محصول بستگی به ترکیب مخلوط واکنش ، pH سیستم ، دمای عملیاتی ، زمان پیش واکنش ، زمان واکنش و همچنین قالب های مورد استفاده دارد. در فرایند سل ژل ، عناصر دیگر (فلزات ، اکسیدهای فلزی) را می توان به راحتی گنجانیده شده است. سل سیلیکالیت تشکیل شده توسط روش هیدروترمال بسیار پایدار است. سهولت پوسته پوسته شدن این فرایند باعث می شود آن را به یک مسیر مورد علاقه برای سنتز زئولیت.

معمای زئولیت
محاسبات کامپیوتری پیش بینی کرده اند که میلیون ها ساختار زئولیت فرضی امکان پذیر است. تنها 232 از این سازه کشف شده و سنتز تا کنون بسیاری از زئوليت دانشمندان سوال که چرا تنها این بخش کوچکی از امکانات در حال مشاهده. این مشکل اغلب به عنوان "مشکل تنگنا" نامیده می شود. در حال حاضر ، چند نظریه در حال تلاش برای توضیح استدلال پشت این سوال است.

تحقیقات سنتز زئولیت عمدتا بر روی روش های هیدروترمال تمرکز کرده است ؛ با این حال ، زئولیت های جدید ممکن است با استفاده از روش های جایگزین سنتز شوند. روش های سنتز که شروع به استفاده از آن کرده اند عبارتند از: کمک مایکروویو ، اصلاح پس از مصنوعی ، بخار.
شبیه سازی های کامپیوتری هندسی نشان داده اند که چارچوب زئولیت کشف دارای یک رفتار شناخته شده به عنوان "پنجره انعطاف پذیری". این نشان می دهد که طیف وسیعی که در آن ساختار زئولیت "انعطاف پذیر" است و می تواند فشرده اما حفظ ساختار چارچوب وجود دارد. پیشنهاد می شود که اگر یک چارچوب این ویژگی را نداشته باشند ، نمی توان آن را عملا سنتز کرد.
همانطور که زئولیت ها متاستاز هستند ، چارچوب های خاصی ممکن است غیر قابل دسترس باشند زیرا جوانه زدن نمی تواند رخ دهد ، زیرا زئولیت های پایدار و پر انرژی تر شکل می گیرند. پست-اصلاح مصنوعی استفاده شده است برای مبارزه با این موضوع را با ADOR روش به موجب آن چارچوب می توان برش جدا به لایه پیوند می خورند و پشت هم یا از بین بردن سیلیس اوراق قرضه و یا از جمله آنها است.

منبع:

https://bismoot.com/blog/page/3/

https://en.wikipedia.org/wiki/Zeolite



:: برچسب‌ها: کاربرد زئولیت , تولید زئولیت , خرید نانوزئولیت , خواص زئولیت ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

تولید اسید استیک

1. تولید صنعتی اسید استیک
2. مقدمه • اسید استیک به طور سیستماتیک به عنوان اسید قومی شناخته می شود. • این یک ترکیب آلی مایع بی رنگ است. • این بوی تند.(سرکه مانند). • این اصل تشکیل دهنده سرکه است. • اولین سرکه شراب خراب شد. • اسید استیک یخبندان شکل خالص اسید استیک است.(99.98%).
3. خواص اسید استیک این یک مایع بی رنگ با بوی تند است. نقطه ذوب 16-17 درجه سانتیگراد.  نقطه جوش 118.0 درجه سانتیگراد. اسید استیک یخبندان به فلزات بسیار خورنده است. .محلول در الکل. . مخلوط با آب، گلیسرول ،اتر ، استون و بنزن. - نامحلول در دی سولفید کربن.
4. تاریخچه تولید اسید استیک.. تولید اسید استیک به قدمت ساخت شراب(10 ، 000 سال) است. در 3rd فیلسوف یونانی قرن توضیح داد که چگونه سرکه بر روی فلزات برای تولید رنگدانه های مفید در هنر عمل کرده است. رومیان باستان نوشیدنی ترش در گلدان سرب برای تولید شربت بسیار شیرین به نام sypa آب پز. در قرن هشتم شیمیدان فارسی جابر ابن هیان اسید استیک را از سرکه از طریق فرآیندهای تقطیر متمرکز کرد. در سال 1847 شیمیدان آلمانی هرمان Kolbe سنتز اسید استیک از مواد معدنی برای اولین بار. توسط 1910 بسیاری از اسید استیک از تقطیر از چوب به دست آمد.  در این زمان آلمان تولید 10000 تن اسید استیک.  حدود 30 ٪ از آن برای تولید رنگ های نیلی استفاده می شود.
5. میکروارگانیسم های درگیر در تولید باکتری های اسید استیک معمولا برای تولید اسید استیک استفاده می شود. سه جنس مهم هستند.. 1 - جنس استوباکتریوم: به گونه های معمول استفاده می شود. استوباکتریوم aceti e Acetobacterium xylinum 2-genus clostridium: به گونه ای که معمولا استفاده می شود ، clostridium thermoaceticum ai است که یک ترموفیل بی هوازی است. 3-باکتری های اسید استیک: استوباکتر و گولکانوباکتر معمولا استفاده می شود,
6. خواص باکتری های اسید استیک ، سویه های باکتری های اسید استیک مورد استفاده برای تولید اسید استیک باید خواص زیر را داشته باشد.. o غلظت بالایی از اسید استیک را تحمل می کند. o باید مقدار کمی از مواد مغذی نیاز دارد. o بیش از حد اکسیده نمی اسید استیک تشکیل شده است. o بازده بالا در تولید اسید استیک باشد.
7. بسترهای استفاده.. o بسترهای زیر معمولا استفاده می شود. شراب اتانول و ملاس آب پنیر دانه تخمیر شده ، مالت و برنج.
8. تولید اسید استیک.. - اسید استیک در چهار مرحله زیر تولید می شود.  تبدیل نشاسته به شکر با استفاده از آنزیم های آمیلاز.  تبدیل بی هوازی قند به اتانول توسط تخمیر مخمر. تبدیل اتانول به استالدئید هیدراته. در نهایت با استفاده از آنزیم آلدهید دهیدروژناز ، اسید استیک دهیدروژناسیون تولید می شود.
9. مواد و روش ها برای تولید صنعتی.. - اسید استیک صنعتی با سه روش زیر تولید می شود.. تخمیر سطح (روش نسل trickling). iii روش های تخمیر غوطه ور.
10. 1. روش اورلئان. روش قدیمی و سنتی. - فرآیندهای آهسته اما مداوم. سرکه درجه بالا به عنوان فرهنگ استارت استفاده می شود.  تخمیر در ظروف بزرگ انجام می شود.  پر به دو سوم از ظرفیت آن است. ظروف چوبی در طرفین قرار می گیرند و سوراخ ها در طرف بالا و انتهای بشکه حفاری می شوند. سپس اتانول به ظرف ریخته می شود و با استفاده از دودکش های گردن بلند از بالا.
11. سپس سرکه درجه بالا را اضافه کنید. اتانول در عرض پنج هفته به اسید استیک تبدیل می شود.(35 روز).  توری و یا صفحه نمایش بیش از سوراخ قرار داده شده برای جلوگیری از حشرات گرفتن ورود به بشکه, در هر بشکه مجاز به برای چند ماه نشستن.  درجه حرارت در 21-29 درجه سانتیگراد نگهداری می شود. - نمونه ها به صورت دوره ای با قرار دادن توپی در به سوراخ سمت گرفته شده است. . هنگامی که الکل به اسید استیک تبدیل, آن را از طریق توپی غرق.  حدود 15 ٪ مایع برای ترکیب با دسته بعدی باقی مانده است.

See the source image
12. روش اورلئان
13. 2. روش تخمیر سطح. همچنین به عنوان سیستم trickling یا فرآیندهای germen شناخته می شود.  شایع ترین روش صنعتی برای تولید اسید استیک استفاده می شود. فرمانتور سطح یا بشکه با سرکه مرطوب تراشه چوب راش پر شده است. الکل بستر از بالای ظرف ریخته می شود و به آرامی از طریق پر کردن اصلاح می شود. اکسیژن مجاز به ظرف از طریق دو مسیر است. یکی از طریق سوراخ هایی که به طرف مالیات بر ارزش افزوده مشت شده است. دوم از طریق پایین سوراخ مالیات بر ارزش افزوده.
14. هوا از طریق سوراخ های کمپرسور هوا معرفی می شود. - هنگامی که الکل به پایین مالیات بر ارزش افزوده می رسد ، معمولا در عرض سه روز آن را به اسید استیک تبدیل شده است.  شرایط زیر تحت کنترل نگه داشته می شود. - محدوده ph 2.5 - 3.2 درجه حرارت بین 20-30 درجه سانتیگراد نگهداری می شود ct 80-88 ٪ سرکه تولید می شود. مزایای • * کم هزینه • سهولت کنترل. • غلظت اسید استیک بالا. * فضای مورد نیاز کمتر.
15. 3. روش غوطه ور.. این روش جدیدتر ، سریع تر و کارآمد تر است.  برای فرآیندهای صنعتی ، 10-18 ٪ اتانول و 5 برابر مواد مغذی مورد استفاده برای تخمیر غوطه ور شرایط شروع برای تخمیر است. (هنگامی که غلظت اتانول به 50-60 ٪ از محلول می رسد حذف می شود و با بستر تازه حاوی 10-18 ٪ اتانول جایگزین می شود. . کارخانه تولید با ظروف بزرگ فولاد ضد زنگ به نام استتورها پر شده است.  استاتور با پمپ های گریز از مرکز در پایین است که حباب های هوا در به مخزن پمپ مجهز شده است. - به عنوان پمپ همزن الکل ، مواد مغذی افزایش رشد استوباکتر در حباب های اکسیژن.

برای آشنای بیشتر با اید استی و واص آن با Bismoot. com تماس حاصل نمایید.
16. کت های حرارتی درجه حرارت بین 40 تا 42 درجه سانتیگراد را نگه می دارد. در 72 ساعت اتانول به اسید استیک تبدیل می شود سرکه از استاتور به بشقاب لوله کشی می شود و سپس به دستگاه فیلتر می شود. صفحات فولاد ضد زنگ ، الکل را از طریق فیلترهای لوله فشار می دهند تا هر رسوب را حذف کنند ، معمولا حدود 3 ٪ از کل محصول. در حالی که سرکه فیلتر شده به سمت ایستگاه رقت حرکت می کند ، رسوب به تخلیه می شود. مزایای • بهره Higher بالاتر. * اکسیداسیون سریع تر از اتانول. * کم هزینه به دلیل اتوماسیون.
17. فرآیندهای Downstraming و جداسازی سلول..  انزوا ، تصفیه و غلظت محصول نهایی امکان سنجی فرآیندها را تعیین می کند. A. جداسازی سلولی و لیز سلولی: اولین عملیات جداسازی سلولی و لیز سلولی است.  که می تواند با استفاده از تکنیک های زیر انجام شود. میکروفیلتراسیون متقاطع جریان نانو فیلتراسیون الکترو.diaylasis "این تکنیک ها برای تمرکز اسید استیک یخبندان مفید هستند"
18. استفاده از اسید استیک استفاده مشترک: * به عنوان حلال در فرآیندهای صنعتی مختلف استفاده می شود. • به عنوان یک عنصر فعال در عطر و عطر استفاده می شود. * مورد استفاده در تولید الیاف مصنوعی و منسوجات. * استفاده می شود تا رنگ جوهر و نیلی. * مورد استفاده در تولید لاستیک و پلاستیک.
19. استفاده در مناطق خاص در صنایع دارویی: • اسید استیک به شکل سرکه برای حفظ مواد غذایی استفاده می شود. * تسکین پوست آفتاب سوخته و برای درمان از نیش چتر دریایی. * ابزار موثر برای غربالگری سرطان گردن رحم. در بهداشت و بهداشت: اضافه شده در به.. * سیستم های تهویه مطبوع مو • Detangles و دئودورانت.
20. . در خانه نگه تمیز کردن: اسید استیک به شکل سرکه سفید استفاده می شود انواع وظایف تمیز کردن. • از بین بردن اسمیر و رگه از آینه. * برای پاک کردن قهوه ماشین آلات. * حذف بوی ادرار و لکه حیوان خانگی.  به عنوان یک ادویه برای تولید ترشی استفاده می شود. * به عنوان یک تقویت کننده عطر و طعم استفاده می شود. * برای حفظ سبزیجات * در تولید سس نعناع و تولید برنج.

منبع:

https://www.slideshare.net/sajidali351/acetic-acid-production-126459050



:: برچسب‌ها: خرید اسید استیک، تولید اسید استیک، کاربرد اسید استیک، خواص اسید استیک، واکنش اسید استیک ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

تولید اسید استیک

1. تولید صنعتی اسید استیک
2. مقدمه • اسید استیک به طور سیستماتیک به عنوان اسید قومی شناخته می شود. • این یک ترکیب آلی مایع بی رنگ است. • این بوی تند.(سرکه مانند). • این اصل تشکیل دهنده سرکه است. • اولین سرکه شراب خراب شد. • اسید استیک یخبندان شکل خالص اسید استیک است.(99.98%).
3. خواص اسید استیک این یک مایع بی رنگ با بوی تند است. نقطه ذوب 16-17 درجه سانتیگراد.  نقطه جوش 118.0 درجه سانتیگراد. اسید استیک یخبندان به فلزات بسیار خورنده است. .محلول در الکل. . مخلوط با آب، گلیسرول ،اتر ، استون و بنزن. - نامحلول در دی سولفید کربن.
4. تاریخچه تولید اسید استیک.. تولید اسید استیک به قدمت ساخت شراب(10 ، 000 سال) است. در 3rd فیلسوف یونانی قرن توضیح داد که چگونه سرکه بر روی فلزات برای تولید رنگدانه های مفید در هنر عمل کرده است. رومیان باستان نوشیدنی ترش در گلدان سرب برای تولید شربت بسیار شیرین به نام sypa آب پز. در قرن هشتم شیمیدان فارسی جابر ابن هیان اسید استیک را از سرکه از طریق فرآیندهای تقطیر متمرکز کرد. در سال 1847 شیمیدان آلمانی هرمان Kolbe سنتز اسید استیک از مواد معدنی برای اولین بار. توسط 1910 بسیاری از اسید استیک از تقطیر از چوب به دست آمد.  در این زمان آلمان تولید 10000 تن اسید استیک.  حدود 30 ٪ از آن برای تولید رنگ های نیلی استفاده می شود.
5. میکروارگانیسم های درگیر در تولید باکتری های اسید استیک معمولا برای تولید اسید استیک استفاده می شود. سه جنس مهم هستند.. 1 - جنس استوباکتریوم: به گونه های معمول استفاده می شود. استوباکتریوم aceti e Acetobacterium xylinum 2-genus clostridium: به گونه ای که معمولا استفاده می شود ، clostridium thermoaceticum ai است که یک ترموفیل بی هوازی است. 3-باکتری های اسید استیک: استوباکتر و گولکانوباکتر معمولا استفاده می شود,
6. خواص باکتری های اسید استیک ، سویه های باکتری های اسید استیک مورد استفاده برای تولید اسید استیک باید خواص زیر را داشته باشد.. o غلظت بالایی از اسید استیک را تحمل می کند. o باید مقدار کمی از مواد مغذی نیاز دارد. o بیش از حد اکسیده نمی اسید استیک تشکیل شده است. o بازده بالا در تولید اسید استیک باشد.
7. بسترهای استفاده.. o بسترهای زیر معمولا استفاده می شود. شراب اتانول و ملاس آب پنیر دانه تخمیر شده ، مالت و برنج.
8. تولید اسید استیک.. - اسید استیک در چهار مرحله زیر تولید می شود.  تبدیل نشاسته به شکر با استفاده از آنزیم های آمیلاز.  تبدیل بی هوازی قند به اتانول توسط تخمیر مخمر. تبدیل اتانول به استالدئید هیدراته. در نهایت با استفاده از آنزیم آلدهید دهیدروژناز ، اسید استیک دهیدروژناسیون تولید می شود.
9. مواد و روش ها برای تولید صنعتی.. - اسید استیک صنعتی با سه روش زیر تولید می شود.. تخمیر سطح (روش نسل trickling). iii روش های تخمیر غوطه ور.
10. 1. روش اورلئان. روش قدیمی و سنتی. - فرآیندهای آهسته اما مداوم. سرکه درجه بالا به عنوان فرهنگ استارت استفاده می شود.  تخمیر در ظروف بزرگ انجام می شود.  پر به دو سوم از ظرفیت آن است. ظروف چوبی در طرفین قرار می گیرند و سوراخ ها در طرف بالا و انتهای بشکه حفاری می شوند. سپس اتانول به ظرف ریخته می شود و با استفاده از دودکش های گردن بلند از بالا.
11. سپس سرکه درجه بالا را اضافه کنید. اتانول در عرض پنج هفته به اسید استیک تبدیل می شود.(35 روز).  توری و یا صفحه نمایش بیش از سوراخ قرار داده شده برای جلوگیری از حشرات گرفتن ورود به بشکه, در هر بشکه مجاز به برای چند ماه نشستن.  درجه حرارت در 21-29 درجه سانتیگراد نگهداری می شود. - نمونه ها به صورت دوره ای با قرار دادن توپی در به سوراخ سمت گرفته شده است. . هنگامی که الکل به اسید استیک تبدیل, آن را از طریق توپی غرق.  حدود 15 ٪ مایع برای ترکیب با دسته بعدی باقی مانده است.

See the source image
12. روش اورلئان
13. 2. روش تخمیر سطح. همچنین به عنوان سیستم trickling یا فرآیندهای germen شناخته می شود.  شایع ترین روش صنعتی برای تولید اسید استیک استفاده می شود. فرمانتور سطح یا بشکه با سرکه مرطوب تراشه چوب راش پر شده است. الکل بستر از بالای ظرف ریخته می شود و به آرامی از طریق پر کردن اصلاح می شود. اکسیژن مجاز به ظرف از طریق دو مسیر است. یکی از طریق سوراخ هایی که به طرف مالیات بر ارزش افزوده مشت شده است. دوم از طریق پایین سوراخ مالیات بر ارزش افزوده.
14. هوا از طریق سوراخ های کمپرسور هوا معرفی می شود. - هنگامی که الکل به پایین مالیات بر ارزش افزوده می رسد ، معمولا در عرض سه روز آن را به اسید استیک تبدیل شده است.  شرایط زیر تحت کنترل نگه داشته می شود. - محدوده ph 2.5 - 3.2 درجه حرارت بین 20-30 درجه سانتیگراد نگهداری می شود ct 80-88 ٪ سرکه تولید می شود. مزایای • * کم هزینه • سهولت کنترل. • غلظت اسید استیک بالا. * فضای مورد نیاز کمتر.
15. 3. روش غوطه ور.. این روش جدیدتر ، سریع تر و کارآمد تر است.  برای فرآیندهای صنعتی ، 10-18 ٪ اتانول و 5 برابر مواد مغذی مورد استفاده برای تخمیر غوطه ور شرایط شروع برای تخمیر است. (هنگامی که غلظت اتانول به 50-60 ٪ از محلول می رسد حذف می شود و با بستر تازه حاوی 10-18 ٪ اتانول جایگزین می شود. . کارخانه تولید با ظروف بزرگ فولاد ضد زنگ به نام استتورها پر شده است.  استاتور با پمپ های گریز از مرکز در پایین است که حباب های هوا در به مخزن پمپ مجهز شده است. - به عنوان پمپ همزن الکل ، مواد مغذی افزایش رشد استوباکتر در حباب های اکسیژن.

برای آشنای بیشتر با اید استی و واص آن با Bismoot. com تماس حاصل نمایید.
16. کت های حرارتی درجه حرارت بین 40 تا 42 درجه سانتیگراد را نگه می دارد. در 72 ساعت اتانول به اسید استیک تبدیل می شود سرکه از استاتور به بشقاب لوله کشی می شود و سپس به دستگاه فیلتر می شود. صفحات فولاد ضد زنگ ، الکل را از طریق فیلترهای لوله فشار می دهند تا هر رسوب را حذف کنند ، معمولا حدود 3 ٪ از کل محصول. در حالی که سرکه فیلتر شده به سمت ایستگاه رقت حرکت می کند ، رسوب به تخلیه می شود. مزایای • بهره Higher بالاتر. * اکسیداسیون سریع تر از اتانول. * کم هزینه به دلیل اتوماسیون.
17. فرآیندهای Downstraming و جداسازی سلول..  انزوا ، تصفیه و غلظت محصول نهایی امکان سنجی فرآیندها را تعیین می کند. A. جداسازی سلولی و لیز سلولی: اولین عملیات جداسازی سلولی و لیز سلولی است.  که می تواند با استفاده از تکنیک های زیر انجام شود. میکروفیلتراسیون متقاطع جریان نانو فیلتراسیون الکترو.diaylasis "این تکنیک ها برای تمرکز اسید استیک یخبندان مفید هستند"
18. استفاده از اسید استیک استفاده مشترک: * به عنوان حلال در فرآیندهای صنعتی مختلف استفاده می شود. • به عنوان یک عنصر فعال در عطر و عطر استفاده می شود. * مورد استفاده در تولید الیاف مصنوعی و منسوجات. * استفاده می شود تا رنگ جوهر و نیلی. * مورد استفاده در تولید لاستیک و پلاستیک.
19. استفاده در مناطق خاص در صنایع دارویی: • اسید استیک به شکل سرکه برای حفظ مواد غذایی استفاده می شود. * تسکین پوست آفتاب سوخته و برای درمان از نیش چتر دریایی. * ابزار موثر برای غربالگری سرطان گردن رحم. در بهداشت و بهداشت: اضافه شده در به.. * سیستم های تهویه مطبوع مو • Detangles و دئودورانت.
20. . در خانه نگه تمیز کردن: اسید استیک به شکل سرکه سفید استفاده می شود انواع وظایف تمیز کردن. • از بین بردن اسمیر و رگه از آینه. * برای پاک کردن قهوه ماشین آلات. * حذف بوی ادرار و لکه حیوان خانگی.  به عنوان یک ادویه برای تولید ترشی استفاده می شود. * به عنوان یک تقویت کننده عطر و طعم استفاده می شود. * برای حفظ سبزیجات * در تولید سس نعناع و تولید برنج.

منبع:

https://www.slideshare.net/sajidali351/acetic-acid-production-126459050



:: برچسب‌ها: خرید اسید استیک، تولید اسید استیک، کاربرد اسید استیک، خواص اسید استیک، واکنش اسید استیک ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

 

رنگ اپوکسی چگونه تولید می شود ؟
شایع ترین رزین های اپوکسی تولید شده از واکنش بین epichlorohydrin (ECH) و bisphenol-A (BPA) هر چند در حالت دوم ممکن است جایگزین دیگر مواد خام (مانند آلیفاتیک glycols فنل و o-cresol novolacs) برای تولید تخصص رزین. رزین های اپوکسی را می توان در حالت های مایع یا جامد به دست آورد.


چه مواد شیمیایی در رنگ اپوکسی?
رزین های اپوکسی معمولا شامل چهار مواد تشکیل دهنده: رزین مونومر ، سخت کننده ، شتاب دهنده و روان کننده. تولید کنندگان به طور کلی با ارائه یک فرمول استاندارد با این حال سختی و انعطاف پذیری polymerized بلوک را می توان دستکاری کرد با تغییر مقدار اجزای فردی است.


چه تفاوتی بین رنگ و اپوکسی است?
یک تفاوت بین دو اپوکسی است که پوشش درمان, در حالی که رنگ خشک. علاوه بر این زمانی که 100 درصد جامد اپوکسی پوشش استفاده می شود سطح می شود سخت و با دوام ساخت آن را بسیار مقاوم در برابر چیزهایی مانند مواد شیمیایی, خراش, تاثیر روغن و چربی و لکه ها.

See the source image


چرا اپوکسی خیلی گران است ؟
رزین های اپوکسی گران تر از انواع دیگر رزین های تولید هستند. این به این دلیل است که مواد خام مورد نیاز برای تولید هزینه های بسیار بیشتری نسبت به سایر رزین های کم پایان دارند و روند تولید با تحمل کم خطاها پیچیده است.


اپوکسی ضد آب است ؟
آیا رزین اپوکسی ضد آب است ؟ یکی از خواص بسیاری از رزین های اپوکسی – به غیر از چسبندگی و پر کردن ویژگی ها – توانایی آن در مهر و موم و تشکیل یک لایه ضد آب (و ضد خوردگی) حفاظت است.


اپوکسی مضر است ؟
حالا که می دانید رزین اپوکسی چیست و استفاده های مختلف آن چیست ، ممکن است از خودتان بپرسید: "آیا اپوکسی سمی است ؟ "رزین اپوکسی به طور کلی غیر سمی است و تهدیدات کمتری را در صورت تصادفی مصرف ، لمس یا استنشاق می کند.


اپوکسی استفاده می شود که در آن?
رزین های اپوکسی در ساخت چسب ها ، پلاستیک ها ، رنگ ها ، پوشش ها ، آغازگرها و پر کردن ها ، کفپوش ها و سایر محصولات و مواد مورد استفاده در برنامه های ساخت و ساز استفاده می شود.

انواع اپوکسی چیست?
زمانی که جستجو برای مناسب اپوکسی برای مشخص کردن آن مهم است به یاد داشته باشید وجود دارد به طور کلی کلاس های اپوکسی خالص اپوکسی رزین های پلی استر و اپوکسی acrylates—که در راه های مختلف با توجه به خواص و عملکرد. اپوکسی خالص به طور معمول فقط یک رزین و سخت کننده است


می توانید اپوکسی شما را بیش از رنگ?
ممکن است برای پوشش و حفاظت از نقاشی خود را به پایان برساند با حذف اپوکسی مانند در یک طبقه اما شما ممکن است پیدا کردن آن را دشوار برای پیدا کردن یک تولید کننده است که به شما تضمین در مورد دوام آن است. ... مشکل این است که فرآیندهای اختصاصی و عوامل محیطی به طور گسترده ای متفاوت است.

منبع:

https://bismoot.com/blog/epoxy-painting-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%BE%D9%88%DA%A9%D8%B3%DB%8C/

 



:: برچسب‌ها: رنگ اپوكسي، توليد رنگ اپوكسي، خواص رنگ اپوكسي، كاربرد رنگ اپوكسي، مواد رنگ اپوكسي ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

 

آیا هیدروکسید پتاسیم در آب امن است ؟
هیدروکسید پتاسیم بسیار خورنده است و می تواند یک محرک خطرناک زمانی که قرار گرفتن در معرض در سطوح بالا (و یا می سازد تا در سیستم خود را در طول زمان). کلرید کلسیم ترکیب معدنی نمک است که بسیار محلول در آب است.


چه اتفاقی می افتد زمانی که هیدروکسید پتاسیم در آب حل می شود ؟
واکنش "شیمیایی" که زمانی اتفاق می افتد که گلوله های هیدروکسید پتاسیم (KOH) در آب حل می شود ، حل می شود. کوه به طور کامل در آب جدا به یون های تشکیل دهنده آن-K+ و OH-. ... به همین دلیل است که راه حل می تواند گرم (بسیار گرم) زمانی که KOH با مقدار محدودی از آب مخلوط شده است.


آیا هیدروکسید پتاسیم برای مصرف امن است؟
هیدروکسید پتاسیم در مواد غذایی برای تنظیم pH ، به عنوان یک تثبیت کننده و به عنوان یک عامل ضخیم استفاده می شود. این عنصر به عنوان به طور کلی به عنوان یک ماده غذایی انسان مستقیم توسط FDA امن در نظر گرفته شده است, بر اساس رعایت چند شرایط عمل تولید خوب استفاده.


آیا هیدروکسید پتاسیم برای انسان مضر است ؟
مواد شیمیایی و تماس می تواند به شدت تحریک و سوزاندن پوست و چشم منجر به آسیب چشم. ► تماس می تواند بینی و گلو را تحریک کند. ► استنشاق هیدروکسید پتاسیم می تواند ریه ها را تحریک کند. مواجهه بیشتر ممکن است باعث ایجاد مایع در ریه ها (ادم ریوی) ، یک اورژانس پزشکی شود.


آیا هیدروکسید پتاسیم سرطان زا است ؟
هیدروکسید پتاسیم به عنوان یک سرطان زا توسط برنامه ملی سم شناسی (NTP) ، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) یا اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) طبقه بندی نشده است. هیدروکسید پتاسیم نسبتا سمی به موجودات آبزی است.


آیا هیدروکسید پتاسیم گاز است ؟
خواص فیزیکی: هیدروکسید پتاسیم یک جامد سفید با تراکم 2.12 g / mL ، نقطه ذوب 360 °C و نقطه جوش 1,327 °C است.


آیا هیدروکسید پتاسیم قوی یا ضعیف است ؟
پایگاه های قوی

پایه قوی چیزی شبیه هیدروکسید سدیم یا هیدروکسید پتاسیم است که به طور کامل یونی است. شما می توانید از این ترکیب به عنوان 100 ٪ به یون های فلزی و یون های هیدروکسید در محلول تقسیم کنید.

See the source image
چه اتفاقی می افتد زمانی که هیدروکسید منیزیم در آب حل می شود ؟
هیدروکسید منیزیم در حضور آب (mgo + H2O → mg(OH)2) تشکیل می شود ، اما می توان آن را با حرارت دادن آن برای حذف رطوبت معکوس کرد.


آیا هیدروکسید پتاسیم برای مو مناسب است ؟
پتاسیم هیدروکسید به ذکر است به عنوان پیشرو ترین نرم و مایع صابون, اما همچنین می تواند مورد استفاده در فرمولاسیون محصولات خانگی, محصولات پاک کننده رایحه پا پودر رنگ مو و رنگ آرایش, ناخن, محصولات, شخصی, نظافت محصولات, شامپو, محصولات اصلاح و محصولات مراقبت از پوست.۲۸ شهریور ۱۳۹۹


هیدروکسید پتاسیم ساخته شده از چیست ؟
کلرید پتاسیم
هیدروکسید پتاسیم توسط الکترولیز محلول آبی کلرید پتاسیم (KCl) ساخته شده است. در این فرآیند ، یک جریان الکتریکی کلرید پتاسیم را به پتاسیم و کلر تجزیه می کند. کلر فرار به عنوان یک محصول جانبی گازی و پتاسیم با آب واکنش نشان می دهد به شکل هیدروکسید پتاسیم.

منبع:

https://bismoot.com/blog/%d9%be%d8%aa%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%85-%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%af/



:: برچسب‌ها: خرید هیدروکسید پتاسیم، تولید هیدروکسید پتاسیم، کاربرد هیدروکسید پتاسیم، خواص هیدروکسید پتاسیم ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 تير 1400 | نظرات ()